| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det lige der er forskellen på CD-afspillere, om de tilhører den ene eller anden kategori ? Jeg syntes at der er lidt for meget luft i den Musical Fidelity afspiller, i denne test: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1338&zoneid=3Prisen antyder at det skulle snerpe lidt af highend, men et kig ned i kabinettet, giver et andet indtryk. Maskiner som de tunge Sony og Pioneer, som man så førhen, koster måske alle over 20k idag ? NB. Lidt synd at Rega Apollo ikke er med i testen, men den kommer måske senere...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... den handler vist mere om anmeldelsen, og det kan vist blive et varmt emne.  Jeg vil helst tale mere generelt om standarden på afspillere, og om kravene er ændret.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
 åh ja det er jo det store problem, ting skal se ud af noget før vi nørder vil vide af det. Han skriver jo den lyder herligt, så er det bare en tur til hypnotisøren og få slettet resten.
|
| Til top |
|
| |
adamt Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ud fra mantraet om, at hver kompenent ødelægger lyden en lille bitte smule, så må det være bedst med færrest komponenter. Hvad med om i
tænkte på hvordan grejet lød, i stedet for hvilke kompenenter der sidder inden i?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
åh ja det er jo det store problem, ting skal se ud af noget før vi nørder vil vide af det. Han skriver jo den lyder herligt, så er det bare en tur til hypnotisøren og få slettet resten.
|
|
|
Tjae, hvis man har glemt hvor tyndt plastik, drevet er lavet af, så lyder den nok ok igen. Det har muligvis heller ikke det store at sige, da det nok alligevel er mere robust end de CD-ROM drev som mange af de andre bruger. *suk*
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo færre komponenter lyden skal igennem jo mindre bliver den påvirket.
Det er jo også det som det som mange højttalere producenter arbejder med at få så få komponenter i delefilteret.
Det siger egentlig sig selv. men jooo det ser da lidt kedeligt ud med sådan en tom kasse
EDIT: adamt kom først
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
adamt skrev:
ud fra mantraet om, at hver kompenent ødelægger lyden en lille bitte smule, så må det være bedst med færrest komponenter. Hvad med om i
tænkte på hvordan grejet lød, i stedet for hvilke kompenenter der sidder inden i? |
|
|
Jo, men grunden til at det lød bedre, kunne jo være den digitale udvikling, og ikke produktionsomkostningerne. Computere bliver hurtigere uden at blive dyrere. Gode CD-afspillere bliver i stedet billigere at producere, men falder ikke tilsvarende i pris.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Det har muligvis heller ikke det store at sige, da det nok alligevel er mere robust end de CD-ROM drev som mange af de andre bruger. *suk* 
|
|
|
Jeg kan godt følge dig Spencer, det gør ondt at tingene ikke appelerer til alle dele af oplevelsen. Det er svært at smide den tekniske tilgangsvinkel når den nu engang har "sat sig". Det er vel også ok? det er det for mig, bare lige så længe jeg husker at lade ørerne have det sidste ord.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Spencer skrev:
Det har muligvis heller ikke det store at sige, da det nok alligevel er mere robust end de CD-ROM drev som mange af de andre bruger. *suk* 
|
|
|
Jeg kan godt følge dig Spencer, det gør ondt at tingene ikke appelerer til alle dele af oplevelsen. Det er svært at smide den tekniske tilgangsvinkel når den nu engang har "sat sig". Det er vel også ok? det er det for mig, bare lige så længe jeg husker at lade ørerne have det sidste ord.
|
|
|
Ja, man kan da ikke fortænke producenterne i at presse citronen mest muligt. Hvis der kun var én producent af grafikkort til computere, så var det nok også andre priser vi så. Men det virker næsten som om at al konkurrence skal komme fra Kina, efterhånden. Min næste afspiller bliver nok kineser.
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 25 August 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel ikke et spørgsmål om at der er for få komponenter i men at den koster for meget i forhold til produktionsomkostningerne (lad os lige glemme lyden for en stund).
Hvorfor koster den 12.000?
Ja folk vil gerne betale prisen osv. men hvad ville en MF repræsentant svare på spørgsmålet? R&D omkostninger?
|
| Til top |
|
| |