| Forfatter |
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har haft denne amp?
Er det korrekt der er en mk I /II/III model.Hvad er forskellen (software)??
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Nogen der har haft denne amp?
Er det korrekt der er en mk I /II/III model.Hvad er forskellen (software)?? |
|
|
Jeg har en mark 3
Forskellen på de 3 modeller er stor
men den største er fra mk2 til mk3 men størst fra mk1/2 til mk3
Fordi i mk3 opgraderingen bliver hele dsp borded skifted ud + terminal clocken og andre ting skiftes
De 2 ældre modeller har ingen mulighed for twaking a lyder
hvorimod i mk3eren har du den samme brugerflade som i tda2200eren hvor du både har eletronisk eq delay delfilter osv
og mk3eren er der så også balanceret digitalt output + balanceret analogt output hvis man vil køre med hjørne subs
I mk1 og mk2 har du digitalt out
ps mk4 har den samme dsp som mk3
mvh
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til lyden så har jeg aldrig hørt mk1 og mk2
men mk3 uden rumcorrection i et dårligt akustisk lokale lyder bedre en en tda2200 med roomperfect
(den har jeg haft)
Mk3eren har en top der minder meget om rør og så er der SERIØST sort baggrund
ja og dynamik som de bedste
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster en saadan update fra mkII til mk III.
Jeg har kun CD som signal kilde.(DREV).2kanals Ingen sur-round.
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener det ligger på 14.000kr
Du behøver kun et drev med en millenium
og underligt nok lyder min 500 kroners phillips dvd afspiller sindsygt godt med en millenium
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
jeg mener det ligger på 14.000kr
Du behøver kun et drev med en millenium og underligt nok lyder min 500 kroners phillips dvd afspiller sindsygt godt med en millenium |
|
|
Kan den overfore et SACD signal?
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 28 November 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ring til Tact og spørg hvis du har nogle specielle spørgsmål du ikke kan få svar på her.
tlf: 46 91 10 90
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
harmonic skrev:
| jeg mener det ligger på 14.000kr Du behøver kun et drev med en millenium og underligt nok lyder min 500 kroners phillips dvd afspiller sindsygt godt med en millenium |
|
|
Kan den overfore et SACD signal? |
|
|
næppe, sacd signalet kan ikke tages ud digitalt, så vidt jeg ved __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle kan b.la DCS og Accuphase svjv.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo også overveje nogle af de mindre modeller. I.flg. Tact selv, er S2150 baseret på Millenium, så jeg vil gå ud fra de ligner hinanden i lyden. Jeg har en S2150, der har fået skiftet spoler og kondensatorer, så den skulle lyde bedre end originalen.
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Du kan jo også overveje nogle af de mindre modeller. I.flg. Tact selv, er S2150 baseret på Millenium, så jeg vil gå ud fra de ligner hinanden i lyden. Jeg har en S2150, der har fået skiftet spoler og kondensatorer, så den skulle lyde bedre end originalen. |
|
|
Hvad er der galt med de spoler og kondensatorer der sidder i original? kan ikke forestille mig Lyngdorf smider dårlige ting i...
Er det komponenter med andre værdier eller er de bare dyrere
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke udtale mig om det tekniske, da det ikke er mig der har fået det gjort, og jeg ikke har undersøgt det nærmere. Men det skulle være sølvspoler (formentlig imod kobber i de originale), og teorien var, at de ville fordyre forstærkeren for meget fra ny af.
Du kan sikkert finde links på nettet til opgraderinger af Tact udstyr, ellers ved Harmonic i hvert fald hvor man får det gjort henne.
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 21 Februar 2007 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har lige skiftet min TDA2200 ud med en Millenium MK2. Og den er MEGET bedre! Også selvom den er noget ældre. Der er meget mere krop på musikken og den spiller så ubesværet og korrekt at man aldrig bliver træt af den. Der havde TDA2200 en tendens til at blive lidt for spids og frembrusende. Udover dette så har den oceaner af kræfter. TacT Millenium er uden tvivl den bedste integrerede forstærker jeg har hørt!
Jeg overvejer et MK3 upgrade. Det skulle være en kæmpe forbedring. Dog har jeg ikke det kæmpe behov på det punkt da den MK2 spiller forrygende.!
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Thomas- skrev:
[QUOTE=Svend P]Du kan jo også overveje nogle af de mindre modeller. I.flg. Tact selv, er S2150 baseret på Millenium, så jeg
vil gå ud fra de ligner hinanden i lyden. Jeg har en S2150, der har fået skiftet spoler og kondensatorer, så den skulle lyde bedre end originalen. [/
QUOTE]
Hvad er der galt med de spoler og kondensatorer der sidder i original? kan ikke forestille mig Lyngdorf smider dårlige ting i...
Er det komponenter med andre værdier eller er de bare dyrere |
|
|
Thomas thomas gamle svinger
Tror du at i 1998 hvor lyngdorf byggede den første (den aller første) fuldt digtital forstærker at de havde de nyeste og bedste stumper i forhold til i dag
2007 .
Neeeeej kan jeg så fortælle dig derfor er lavet Lyngdorf en millenium mk 4 hvor de netop har brugt bedre stumper i udgangs trinene
Hvorfor fordi at digital audio er eksploderet og der er en masse stumper på markeded nu som ikke var der for snart 10 år siden
Det er fuldstæmdig latterligt at du siger man ik kan forbedre lyngdorf forstærker det som at sige man ik kan forbedre en bil
Kik på andre digital forstærker fabrikanter som Nuforce det er sjovt at de hele tiden opgradere deres producter og hvad endnu sjover er mår de
opgradere en af deres producter er det fuldstændig på samme måde som andre Digital audio moddere gør de udskifter strømforsynninger
Capcatiors osv .
Der er faktisk mange hifi fabrikanter der gør Bla Ayre Linn osv
Nu mindre at man har alle de aller aller aller bedste og nyeste stumper man kan opdrive i verden, kan man altid opgradere et digitalt hifi product.
Som regl efter nogen år hvor der så i mellem tiden er kommer endnu bedre stumper og det gælder i særhed den aldrende Tact millennium .
Jeg har aldrig hørt den store forskel på kabler strøm kabler osv men en tact forstærker efter moddificaton af en Ekspert skal høres før man bruger sin
egen lommefilosofi
Men jeg syntes du sku komme hjem til mig og lytte lidt du har jo selv en standard Mk3 så du ved jo hvordan den lyder standard
Vil godt lige sige at men hensyn til de spoler af sølv så er forskellen minimal lidt ligesom med kabler .
Det er inde i hjerted af forstærkeren forbedringerne sker ikke i udgangen .
iøvrigt de 4 sorte caps du grinede lidt af fordi de lignede stanard rifa lyttere er Higeend panasonic lyttere der måler bedre en de org i milleniumen de
måler mindst lige så godt som dem i mk4eren.
mvh
|
| Til top |
|
| |
-Thomas- Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Det er fuldstæmdig latterligt at du siger man ik kan forbedre lyngdorf forstærker det som at sige man ik kan forbedre en bil
|
|
|
Vil du venligst lade være at citere mig for noget jeg IKKE har skrevet el sagt....!? og at du oven i købet kalder mig latterlig på den bekostning siger nok mere om dig end mig.
harmonic skrev:
iøvrigt de 4 sorte caps du grinede lidt af fordi de lignede stanard rifa lyttere er Higeend panasonic lyttere der måler bedre en de org i milleniumen de måler mindst lige så godt som dem i mk4eren.
|
|
|
Nu var jeg ikke den eneste der grinede over dine "Standard lytter" men også din elektronikven der har egen virksomhed og jeg som er elektronik uddannet..Jeg ville aldrig give så mange tusinde for en håndfuld "standard" komponenter som du har gjort og hvis det har forbedret din forstærker kan det være fordi de gamle lytter er tørret lidt ind og mistet lidt kapacitet og har dine nye komponenter og spoler farvet lyden i forhold til "standard Millennium" er det nok tvivlsomt om det er i den bedre retning og smag kan jo ikke diskuteres og selv Lyngdorf vil ikke have noget at gøre med de ændringer og det firma du har handlet med og sker der noget med din forstærker står du på egne ben.
Iøvrigt er der ikke så meget hokus pokus i de "standard" lytter som du skriver om men man kan bilde sig mange underlige ting ind hvis man tror nok på det.. "Higeend panasonic lyttere" ha ha.. Vågn lige op Emil...
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Thomas- skrev:
harmonic skrev:
Det er fuldstæmdig latterligt at du siger man ik kan forbedre lyngdorf forstærker det som at sige man ik kan
forbedre en bil
|
|
|
Vil du venligst lade være at citere mig for noget jeg IKKE har skrevet el sagt....!? og at du oven i købet kalder mig latterlig på den
bekostning siger nok mere om dig end mig.
harmonic skrev:
iøvrigt de 4 sorte caps du grinede lidt af fordi de lignede stanard rifa lyttere er Higeend
panasonic lyttere der måler bedre en de org i milleniumen de måler mindst lige så godt som dem i mk4eren.
|
|
|
Nu var jeg ikke den eneste der grinede over dine "Standard lytter" men også din elektronikven der har egen virksomhed og jeg som er
elektronik uddannet..Jeg ville aldrig give så mange tusinde for en håndfuld "standard" komponenter som du har gjort og hvis det har forbedret din
forstærker kan det være fordi de gamle lytter er tørret lidt ind og mistet lidt kapacitet og har dine nye komponenter og spoler farvet lyden i forhold til
"standard Millennium" er det nok tvivlsomt om det er i den bedre retning og smag kan jo ikke diskuteres og selv Lyngdorf vil ikke have noget at gøre
med de ændringer og det firma du har handlet med og sker der noget med din forstærker står du på egne ben.
Iøvrigt er der ikke så meget hokus pokus i de "standard" lytter som du skriver om men man kan bilde sig mange underlige ting ind hvis man tror nok
på det.. "Higeend panasonic lyttere" ha ha.. Vågn lige op Emil... |
|
|
Hej thomas
Først vil jeg lige sige at det ik var en vred besked bare en uforståenhed
Amgående de panasonic lyttere så var det faktisk Ulf fra helio audio (min ven) der fandt ud af hvad det var for nogen .
fordi vi prøvede at finde nogle Jensns caps istedet det ku man så ik få så det passede desvære.
Vi fandt så dem man brugere i lyngdorf mk4 men så fandt ulf ud af det faktisk var nogle panasonic lyttere jeg havde fået med og de målte rigtigt godt og
han medte at de var
mindst lige så gode som dem i mk4erne .
Nok om det ik
Mvh
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, så er den lille kreds vist slutttet: Svend P, det var mig bekendt harmonic's Ulf-ven, der har skiftet de spoler i din S2150 (som var min et stykke tid). Verden er lille...
__________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
greve skrev:
Tja, så er den lille kreds vist slutttet: Svend P, det var mig bekendt harmonic's Ulf-ven, der har skiftet de spoler i din S2150 (som var min et stykke tid). Verden er lille...
|
|
|
He he, small world. Jeg har stadig ikke gidet sammenligne dem, men er dog glad for begge to. Jeg tror nu ikke udviklingen er så voldsom indenfor digital teknologi som Harmonic giver udtryk for, men hver sin smag!
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nu har jeg efterhånden haft min MK2 i 1 måneds tid. Og jeg kan kun tilslutte mig anmeldelsernes mening - den er helt fantastisk!
Mit anlæg har aldrig lydt så lækkert før :-) og sjovt nok så har jeg faktisk aldrig hørt så meget LP som jeg gør for tiden...det lyder faktisk rigtigt godt - ironisk ik?
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
chubbz skrev:
|
Hej.
Nu har jeg efterhånden haft min MK2 i 1 måneds tid. Og jeg kan kun tilslutte mig anmeldelsernes mening - den er helt fantastisk!
Mit anlæg har aldrig lydt så lækkert før :-) og sjovt nok så har jeg faktisk aldrig hørt så meget LP som jeg gør for tiden...det lyder faktisk rigtigt godt - ironisk ik?
|
|
|
hej chubbz
Godt at høre du nyder din forstærker så meget
At du finder den meget bedre en en tda2220 siger virkelig noget om den millennium fordi selve prosseoren er bedre i tda2200 den bruger den nye som sider i millennium mk3 og 4
Nu har jeg efterånde haft låget af min et par gange også tdaeren og ALT er i en helt anden klasse i en millennium.
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |