| Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
jeg har lige købt en nyt lg lcd tv ... men nu er signalet ikke godt mere .. fra min dvd op i tvet .. det er en harman kardon dvd25 jeg køre med komponet kabel... vil jeg få noget ud af at købe en billig dvd afspiller med hdmi... en prisklassen 200 - 1000kr .. hvad siger i .. vil det bliver bedre
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
hejsa
jeg har lige købt en nyt lg lcd tv ... men nu er signalet ikke godt mere .. fra min dvd op i tvet .. det er en harman kardon dvd25 jeg køre med komponet kabel... vil jeg få noget ud af at købe en billig dvd afspiller med hdmi... en prisklassen 200 - 1000kr .. hvad siger i .. vil det bliver bedre
|
|
|
Jeg ville helt sikkert købe en Blu ray, de fåes fra 1299,- for en Samsung bdp1500, som er en ganske god maskine, med opkonvertering til 1080p på DVD og så har du samtidigt en afspiller til det nye HD format og med HDMI stik... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki link til afspiller
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
lille_smed skrev:
hejsa
|
|
|
Jeg ville helt sikkert købe en Blu ray, de fåes fra 1299,- for en Samsung bdp1500, som er en ganske god maskine, med opkonvertering til 1080p på DVD og så har du samtidigt en afspiller til det nye HD format og med HDMI stik...
|
|
|
En halvgod Blu-Ray: http://whathifi.com/Review/Samsung-BD-P1500/
Eller en fremragende budget dvd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71122&P N=1
Valget er dit .
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg benyttede mig tidligere af en Yamaha DVD-S551 (uden HDMI) samt en DVD-S661 méd HDMI stik. Begge lå i prisklassen 1500,- Billedemæssigt gav det ikke den store forskel at få HDMI.
Jeg valgte at købe en "oldgammel" Denon DVD-2800 MK. II fra 2001 og forskellen er ikke til at komme uden om. Billedet er klasser bedre. Mit råd er, at du skal finde dig en ældre "kampvogn", dvs. en gammel topmodel til en god pris. Du får langt mere for pengene ved at gå denne vej  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Hej
Jeg benyttede mig tidligere af en Yamaha DVD-S551 (uden HDMI) samt en DVD-S661 méd HDMI stik. Begge lå i prisklassen 1500,- Billedemæssigt gav det ikke den store forskel at få HDMI.
Jeg valgte at købe en "oldgammel" Denon DVD-2800 MK. II fra 2001 og forskellen er ikke til at komme uden om. Billedet er klasser bedre. Mit råd er, at du skal finde dig en ældre "kampvogn", dvs. en gammel topmodel til en god pris. Du får langt mere for pengene ved at gå denne vej 
|
|
|
Jeg kan ikke give gode råd omkring HDMI vs. Component/RGB. Jeg kan dog give råd omkring Denon DVD-2800. Det er en fremragende billedgengiver, men der var rigtigt mange problemer med netop denne model. Hvis du vælger en ældre brugt "kampmaskine", så prøv en af de andre Denon modeller eller evt. Marantz.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
MathiasFB skrev:
|
Hej
Jeg valgte at købe en "oldgammel" Denon DVD-2800 MK. II fra 2001 og forskellen er ikke til at komme uden om. Billedet er klasser bedre. Mit råd er, at du skal finde dig en ældre "kampvogn", dvs. en gammel topmodel til en god pris. Du får langt mere for pengene ved at gå denne vej 
|
|
|
Jeg kan ikke give gode råd omkring HDMI vs. Component/RGB. Jeg kan dog give råd omkring Denon DVD-2800. Det er en fremragende billedgengiver, men der var rigtigt mange problemer med netop denne model. Hvis du vælger en ældre brugt "kampmaskine", så prøv en af de andre Denon modeller eller evt. Marantz.
|
|
|
Hvilke problemer er der tale om? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9420
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
|
Hvilke problemer er der tale om?
|
|
|
De havde gavaldige problemer med at læse DVD'er efter kort tids brug. Det galdt både den oprindelige og MKII. Jeg har solgt dem i en længere periode, og på et tidspunkt havde vi i den butik jeg var i, modtaget flere til rep. end vi havde solgt.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
De problemer er jeg heldigvis ikke stødt på.
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki jeg vil meget gerne have noget nyt .. lige med afspiller .. for ved intet om hvad de har være i gennem .. så må jeg nøjes med hvad jeg kan få ... men den toshiba så fin ud .. må hvis heller se på den men mange tak alle sammen
|
| Til top |
|
| |