Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 04:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage HT til Nak (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hej Derude

Jeg har jo som nogen her ved lige fået samlet mit System One nakamichi sæt. Og det fylder jo mere end man sku tro. så jeg overvejer at skifte mine højtalere ud med nogle mindre, lige nu er det en Pioneer HP 110. Jeg vil gerne have vintage igen, men andre bud er velkommen. Større stander Højtalere kunne jeg godt tænke mig, bare noget mindre.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

jeg havde en kammarat tilbage i 83-84 ca. som havde det nak-setup du har og så havde han nogle grå pyramideformede højtalrere der var et godt stykke mere end 2 meter højden og godt 75 x 7 5 cm i fodaftryk - der var en 15 tommer bass noget mellemtone og en bånddiskant - det lød f.. mig godt... og så var det dengang nok det mest rå og high tech tjekkede jeg havde set

.... nå men det er jo ikke lige det du efterlyser ... vi må gå i vintage stander ht tænkeboks omend det jo ikke lige er det der kommer først op på displayet når jeg tænker vintage + samtidig med at det minimum skal lyde mindst ligeså godt som dine pioneer

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Tror du ik bare at du snart skal få købt dig nogle store gamle Tannoy højttalere....

Med din intresse for vintage og musik smag ender du jo alligevel der

Der er vel heller ik så mange år til du flytter hjemmefra og får noget mere plads.

Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
jeg havde en kammarat tilbage i 83-84 ca. som havde det nak-setup du har og så havde han nogle grå pyramideformede højtalrere der var et godt stykke mere end 2 meter højden og godt 75 x 7 5 cm i fodaftryk - der var en 15 tommer bass noget mellemtone og en bånddiskant - det lød f.. mig godt... og så var det dengang nok det mest rå og high tech tjekkede jeg havde set

Lyder som et sæt Dali Skyline 2000.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke dali fandtes i 83?? - de var nu hjemmebyggede så vidt jeg husker - med granit sokkel

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juli 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Jeg tror ikke dali fandtes i 83?? - de var nu hjemmebyggede så vidt jeg husker - med granit sokkel

korrekt
lyder ellers lidt som nogle Rauna men de fantes vist ikke som byggsæt.
et par rauna lyder fremragende og ville passe rigtig godt med det futuristiske design
fandt denne qxl auktion som desværre er udløbet.
   http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?idi=5 41016906&catg=1044 7&listingtype=0&listingsort=1&languagenr=12&pagenum=2¬com efrommypages=1
lidt her men prisen..
http://www.hifigoteborg.se/store/products_h.php?id=92&cat=5& scat=90&sscat=92

og sørme et sæt til salg her
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=84737

jeg mener de er fra starten af firsene og enheder kræver nok en gennemgang . men et beton kabinet forgår ikke ;-)

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Rauna var det ikke!
Rauna er ikke pyramideformede - jeg har et sæt Leira men jeg vil ikke prøve at pushe dem til det nak setup for de ligner udluftningskanaler på et skib og ikke noget der er tjekket ok til nak 600
Det eneste jeg har udover noget der er ligesåstort som Pioneer ht'erne er små pyramideformede advance ht'er i beton, men de er basserne røget og selv om de var intakte tror jeg ikke de ville give bass nok til lou

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Note taken :-)
Kan godt huske de advance concrete nu du nævner dem, men har aldrig hørt dem de havde vist også en stor gulv i beton
Men jeg syntes nu de udluftningskanaler ser ret cool ud men det er selvfølgelig en smagssag. meget clean design med god lyd.
jeg var et smut forbi deres side og det ser ud til at enheder ikke er noget problem.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Juli 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Ahania skrev:

Tror du ik bare at du snart skal få købt dig nogle store gamle Tannoy højttalere....

Med din intresse for vintage og musik smag ender du jo alligevel der

Der er vel heller ik så mange år til du flytter hjemmefra og får noget mere plads.

Et par Tannoy er nu også lidt min drøm, men ved ikke om pengene bliver til det, men man har vel lov at håbe, måske nogle Little Gold monitor, dem har jeg hørt godt om. Ellers har jeg af en eller anden grund en svaghed for Tannoy DMT 12...

Hvis nogn har et bud på et par tannoy så sig endeligt til - Mon de vi lgå godt sammen med Nak?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes