Forfatter |
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 11 December 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer vintage guruer
Jeg er idag lidt ved et tilfælde kommet til at købe et fuldt sæt mitsubishi DA-30, dvs. forforstærker, effektforstærker,
powerlevelmeter samt en tuner.
Umiddelbart står det ikke i fremragende stand, og sælger mente ikke længere der var liv i forforstærkeren.
Mit spørgsmål er som følger: Er der nogen der ved hvad det er jeg har købt?
Jeg har naturligvis kigget lidt rundt på google og fundet at det er fra omkring først 80'erne, skulle være noget rigtig godt grej og
iøvrigt være temmelig sjælendt da der ikke blev solgt mange eksemplarer af det i sin tid.
Håber i kan hjælpe lidt :) __________________ Min SD hjemmebio
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 11 December 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, at din "googling" fortæller det ligeså godt, som vi ville kunne her -
Relativt fedt gear - og fra starten af 80'erne og med et lidt usædvanligt design. Jeg ville passe rigtig godt på det og få det serviceret ordentligt, og nyde det!
Kan du ikke liste alle typebetegnelserne op på alle apparaterne evt. indsætte et godt billede af det?
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modelnavne er:
Pre: DA-P30
Power: DA-A30
Power meter: DA-M30
Tuner: DA-F30
Billeder må vente lidt, kameraet er helt dødt, så det skal lige lades op. __________________ Min SD hjemmebio
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Jeg tror, at din "googling" fortæller det ligeså godt, som vi ville kunne her -
Relativt fedt gear - og fra starten af 80'erne og med et lidt usædvanligt design. Jeg ville passe rigtig godt på det og få det serviceret ordentligt, og nyde det!
Kan du ikke liste alle typebetegnelserne op på alle apparaterne evt. indsætte et godt billede af det?
Vh
Freddy
|
|
|
Jarh - og måske er designet ikke så usædvanligt alligevel - men spændende er det da. Jeg havde lige 20-er tuneren i hovedet.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh, designet er lidt mere "almindeligt" i forhold til 20'erne.
Sådan ser effekten ud, blot med lidt skrammer og muligvis en deffekt lampe når den er tændt og protection circuit er slået fra. __________________ Min SD hjemmebio
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er effekten sluttet til min snurrerundt reciever ( ja, jeg ved det godt, men det er lige den DAC jeg har for tiden. :( ) men
hold da op.. Der er bare milevid forskel fra den indbyggede forstærker i recieveren og så til den mitsubishi! Aldrig havde jeg
troet så meget information kunne gemmes på en cd!
Der er lige pillet en sommerdyne af mine Dali 450 og alt det lækre detalje værk er nu frit for skue :)
Ville lige dele min lille euforie med jer:)
Det er sq fedt det her :) __________________ Min SD hjemmebio
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2010 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja- der sker som regel sjældent noget negativt ved at finde gammelt grej - man skal bare lige have de sparede penge ved købet - eller nogle af dem, klar til eftersyn og evt. service, men gøres dette godt, så han den forstærker kørende i flere årtier herefter.
Hvis man skal have ny varer i dag af tilsvarende kaliber, så skal man i nypris langt over 10.000 - bare for forstærkeren.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2010 kl. 03:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg tror der er nogen om snakken med det rens der. Enhederne lugter temmelig tungt af tjære og røg, så jeg kiggede
lige kort ned i forforstærkeren, og ganske rigtigt så var den fuldstændig fedtet ind i stadset.
Effekten begyndte også at lugte lift sjovt som den blev varm.
Er der nogen man selv kan gøre ved det, eller er der ikke andet for end at få en prof til at tjecke det hele igennem og rense
det? __________________ Min SD hjemmebio
|
Til top |
|
|