Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: udskifte mit anlæg med noget head-fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg står i den situation jeg skal flytte sammen med min engelske kæreste desvære har lejligheden ikke de samme muligheder, samt hendes interesse ikke er på samme plan når det kommer til lyd (det evige problem )

men hvor om alting er, så skal jeg have skiftet hele mit SS system ud til et noget mindre rent fysisk. men her er jeg på BAR bund.

mine krav.

jeg skal have et sæt rigtige gode hoved-bøffer, åbne eller lukkede betyder intet, de skal blot være gode.

en stereo forstærker som skal trække et sæt HD6xt fra frequence.

som signal kilder bliver der brugt:

-Sony CDP-XE370

-NAD C555 med en NAD PP2 RIAA

hvad skal der ellers bruges?

hele hærligheden må vel koste tjaa lad os starte med 10.000

skulle der bruges lidt mere så finder vi det no probs.

køber gerne brugt.

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Du skal nok op i noget Sennheiser HD600, BeyerDynamic DT770/880, Grado SR225 eller højere hvis det skal være rigtig godt (modeller ud fra hukommelsen, så jeg kan være lidt galt på den). Du kan også vælge nogle in-ear, men til stuebrug vil jeg holde på en model efter samme princip som ovenstående.

Derudover skal du bruge en dedikeret hovedtelefonforstærker.

Jeg ser at du desværre kommer fra Jylland, ellers måtte du tage med til vores head-fi møde (du er skam velkommen alligevel) den 13 i Klampenborg og lytte lidt til forskelligt grej så du kan danne dig et indtryk af hvad du er ved at købe (10K er jo trods alt også en slags penge)...

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

selvfølgelig er det den 13, nærmest den eneste dag hvor jeg umuligt kan deltage da det er store afskeds dag. typisk, ville ellers meget gerne have deltaget, men der skulle nok være mulighed for at finde noget interesant i Leeds, ang hovedtelefoner har jeg kigget på en Sennheiser HD 650 og her var jeg meget imponeret, og de kan findes til en udemærket pris på Ebay. men hvilke mærker af forstærkere skal jeg kigge efter? og kan en stereo forstærker bruges både til højtalere og hørebøffer, ahh det er vel det man bruger A og B kanalen til??

Eller er det et spørgsmål om at man splitter signalet fra signalgiver op så det går til stereoforstærkeren og til hovedbøf forstærkeren?

Til top Vis Visca Blaugrana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visca Blaugrana

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Du tager signalkablet og tilslutter til din hovedtelefonforstærker...

Jeg er nok temmelig ensporet hvad angår hovedtelefonforstærkere, jeg har kun hørt min egen hjemmebyggede M^3, men den er til gengæld FED (porps til Carrotman her fra siden for vejledning).

http://www.amb.org/audio/mmm/

Sennheiser HD650 skulle lige give lidt ekstra i forhold til HD600 som jeg selv har, men mange mener vist at HD600 er den mest neutrale (faktisk vist noget af det mest neutrale man kan opdrive).

Visca Blaugrana
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

hvad siger folk til 1500 for et sæt HD600 med 5 meter Cardas kabel?

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Vil sige at hvad du skal købe kommer meget an på din smag... Nogle er helt vilde med Sennheisers HD600 eller 650..   Jeg har haft et sæt HD600, og de lyder også rigtigt godt.. Men giver slet ikke samme indlevelse eller engagement i musikken.. Det er lidt ligesom at høre musik fra højtalere.. Det hele er lidt distanceret efter min mening.. De er gode, men lidt kedelige til min smag..

For 10.000 kr kan man komme ret langt vil jeg mene...

Mit tip må være at prøve at høre på alt du kan komme i nærheden af, før du endeligt beslutter dig for at smide 10.000 kr på headfi med et sæt HD650 fordi der er mange som har dem :)

Indenfor dit budget gemmer sig både f.eks Grado GS1000, AKG K701, Audio technica W5000 som jeg vil syntes er væsenteligt mere spændende end HD6X0, men så igen også lidt dyrere trods alt..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

1500 for et sæt HD600 med et cardas kabel er bestemt en fin pris hvis de ikke er helt hærgede... Kablet koster mere end 1500 i sig selv såvidt jeg ved ?
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan li'  650ernes lyd, skulle du måske tage et lyt til Lehmann Black Cube Linear-forstærkeren. Jeg mener, at Sennheiser selv bruges denne til at voice deres hovedtelefoner, og den har ihvertfald været en integreret del af deres "roadshow" ved div. udstillinger !

Den blev anmeldt i high fidelity for nylig - omend mindre positivt end adskillige andre steder ...

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

AKG K701 og en god hovedtelefonforstærker. Så kører det 

Som et alternativ ville jeg bestemt overveje det sæt Sennheiser HD600 du har fået et tilbud på.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jeg er for nyligt blevet ejer af et sæt Beyerdynamic DT-880 2005 ed., som jeg mener spiller helt fantastisk. De er anmeldt utroligt godt på www.head-fi.org. Det skulle være noget af det mest neutrale der er til at komme i nærheden af for menneskepenge. De slår nemt mit "rigtige" anlæg: VA Haydn, Audia Two.
De ligger på lidt over 2k fra nye.

Mvh. Christian
Til top Vis John Doe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Doe

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

winding skrev:

Hvis du kan li'  650ernes lyd, skulle du måske tage et lyt til Lehmann Black Cube Linear-forstærkeren. Jeg mener, at Sennheiser selv bruges denne til at voice deres hovedtelefoner, og den har ihvertfald været en integreret del af deres "roadshow" ved div. udstillinger !

Den blev anmeldt i high fidelity for nylig - omend mindre positivt end adskillige andre steder ...

Jeg havde en Black Cube sammen med HD650 for nogle år siden og jeg brød mig slet ikke om lyden af den, den var alt for "klinisk" men nu er jeg jo også mest til fed rør lyd.
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes