| Forfatter |
|
NeverSoul Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 03:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Alle sammen 
Dette er så mit første inlæg her på denne hp.
Jeg vil lige starte med at understrege at jeg er total novice hvad angår alt med højtaler, subs, forstærkere osv. det er blandt andet også derfor jeg skriver dette indlæg. Jeg er selv den lykkelige ejer af en pioneer 5*100 wats forstærker. dertil har jeg 2 JAMO 3 vejshøjtaler. MEN, det jeg mangler er bas. kun bas. Jeg har læst en del indlæg og mange snakker om Cerwin Vega. jeg kiggede så lidt på hifiklubben og fandt denne http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|42|42|3098|pdetail . Jeg er ikke i tvivl om at det er en god sub, men er derimod i tvivl om den passer til min højtalere og forstærker..? er der nogen der kan sige mig det.? og er der andre gode alternativer til denne Cirwen Vega sub..? på forhånd tak for hjælpen
mange hilsner Henrik
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er et utal, men det kommer helt an på hvor mange penge du har til det. Men prøv at tage rundt til forskellige forhandlere og spørg om deres sortiment i din prisklasse. Det kommer også an på hvad du skal bruge den til? En sub der er god til film er muligvis ikke egnet til musik og omvendt.
Den du kigget på er aktiv, dvs at der er indbygget forstærker i den, og du skal så forbinde den med et signalkabel fra sub-out på din reciever, så burde den spille med det samme ( på nogle skal du dog lige aktivere den udgang i en eller anden menu, på recieveren).
Din reciever(forstærker) skal ikke trække den, kun levere signalet ned til den så klare den resten selv __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
NeverSoul Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret.
Den skal bruges hovedsageligt til musik. Jeg søger en aktiv sub. tak for den forklaring omkring hvad en aktiv sub er. det vidste jeg nemlig ikke. jeg vil helst ikke af med merer en 3000 kr. nogle forslag..? har selv overvejet en Cerwin Vega LW-10... hvad er forskellen på en LW-10 og LW-10X nogen der ved det..?sad lige og kiggede på hififklubben og denne bas Cerwin Vega v-12s sub til 2499.00 ville den være et godt køb..? altså hovedsageligt til musik.. Noget aaf dej jeg var i tvivl om var også om en Cerwin Vega bas ville spille godt sammen med mine andre højtaler..? eller har det ikke noget at sige..?
Mvh Henrik
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er til musik og ikke kun bastung tekno/trance/r&b osv skal du have en sub med mere finesse end CV.
Du skal finde en brugt B&W eller købe en ny/brugt audiopro. Audiopro laver de bedste (min mening) sub til billige penge.... De er faktisk konger til billig bas. De har et system der hedder ace-bass som forbedre bassen i mindre kasser meget.
Jamo laver faktisk nogle kanon subs i den lidt dyrere ende D6sub og d7sub, nogle af de bedste jeg har hørt. Så når du vinder i lotto kan du jo opgradere din audiopro til dem. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
cerwin vega er en bulder og brag bas, har selv en LX-12x (x er pga 230V, uden er det til det amerikanske markede dvs 110v. Dem der i DK skal være Xer) Og de egner sig bedst til film og lign.
du skal nok se på System Audios sub eller på en Dali SWA12 istedet (der skal du nok finde en brugt, for at overholde prisgrænsen.)
Bag på en Aktiv sub kan delefrekvensen indstilles ligesom Niveauet og fasen, og derved kan de i langt de fleste situationer indstilles helt ind til ens højtalere. Men det kommer også an på placeringen af subben og rummet osv. Men i de fleste tilfælde; ja, man kan godt bruge en sub af andet fabrikant. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
NeverSoul Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay... tal for rådet.. dvs. at cerwin vega er hovedsagelige lavet til film eller..? hvad med denne CERWIN VEGA CLSC-12S subwoofer til 2999.00 fra HIFIklubben... det du skriver om den virker meget lovende... :D
|
| Til top |
|
| |
NeverSoul Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
Hvis det er til musik og ikke kun bastung tekno/trance/r&b osv skal du have en sub med mere finesse end CV.
Du skal finde en brugt B&W eller købe en ny/brugt audiopro. Audiopro laver de bedste (min mening) sub til billige penge.... De er faktisk konger til billig bas. De har et system der hedder ace-bass som forbedre bassen i mindre kasser meget.
Jamo laver faktisk nogle kanon subs i den lidt dyrere ende D6sub og d7sub, nogle af de bedste jeg har hørt. Så når du vinder i lotto kan du jo opgradere din audiopro til dem.
|
|
|
hehe... Jeg har kogget lidt på Jamos subs. damm de virker vilde...MEN meget dyre.. 
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin Vega er en Party Højtaler dvs masser af bas, dvs at de ikke egner sig så godt til stille musik og klassisk osv. Men til Dance og Rock gør de rigtigt godt (som nævnt tidligere af Troelskn)
Med de højtalere jeg har som front (Dali 450) og mit lille værelse (9m2) er det ikke spor nødvendigt med sub i stereo, men til film giver den lige det sidste, og det er KUN der jeg bruger min. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |