| Forfatter |
|
BrAvO Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 226
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt nogle Dantax højtalere meget billige... hvis man spørger mig, de hedder:
Vision Center
2 stk. Opus 206
2 stk. Opus 208
Men alle folk siger, at Dantax er noget plastic-l**t.... eller det der ligner.
Jeg vil bare lige tilføje, at de højtalere jeg har købt, ikke er dårligere end Dali`s Blå serie, og nej..... Jeg er ikke døv!!
Jeg mener faktisk det er bedre..... Nu får jeg nok på puklen....!
Men det var jo trods alt Dantax, der kommer frem med Scan Speak- enheden... og det er en kendt enhed... så det kan da ikke rigtigt være noget billigt l**t.... Jo måske hvis man køber det, der nu bliver produceret i Asien. Men de gamle modeller spiller fantastisk og rent....
Så jeg kan ikke forstå, hvorfor så mange mennesker ikke kan lide Dantax, jeg kunne heller ikke selv, men så hørte jeg højtalerne.
http://www.cinenow.com/us/materiel.php3/tid,4/id,1195/ Opus 208
http://www.cinenow.com/us/materiel.php3/tid,4/id,1196/ Opus 206
http://www.dantaxint.com/vision_index.html Vision Center........
Døm selv...... Selvom det er svært når man ikke har hørt højtaleren!!!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ik meget de vejer.. og spiller næsten ik noget bund, mindre end de fleste StanderHT..
Men aldrig hørt dem, er heller ik selv imponeret af Dali Blue serien..
Mit gæt vil være at du ik kan høre forskel fordi du ik har en ret store reference angående hifi, og af kabler er det vel til 20 eller 30 kr pr meter og ville da os gerne høre hvad du har af anlæg ?
Men som sagt så mange gange før, er det vigtigste at du er tilfreds med hvad du har, og hvis du ikke kan høre forskel (efter du har lyttet seriøst ) ja så er der jo ikke forskel !!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er fint at du mener at de er så glimrende - det er jo også dig der skal leve med dem. Ikke mere desto mindre så får man hvad man betaler for, og Dantax ry er idag betydeligt blakket i forhold til "gamle dage"! Således forholder det sig sådan at Dantax idag intet har med det "gamle" Dantax at gøre, og ej heller har de det fjerneste med Scan Speak at gøre.
Idag er det stort set kun Kina-varer påsat det der engang var et relativt pålideligt "navn" - idag skiller de sig ikke væsentligt ud fra mængden.
Der er sikkert en del der kan lide dem, og til prisen kan de måske gå an, men der er mange andre højttalere derude, og dem har du og de andre desværre nok til gode at høre.
Som sagt får man kun hvad man betaler for og intet mere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjah... det kommer an på prisklassen... men lyden og udseendet er altså underligt plastic-agtigt.... hvis du alligevel skal i hifiklubben, kunne du jo have hørt andet end blue, er enig med dig i de ikke er reference og også ser lidt plastic agtige ud, men hvis man sammenligner med eks 604 s3, så er det ikke kun en helt anden prisklasse, men også en helt anden lyd.
grunden til at dantax ikke er så populært, er som ronin siger, det ny dantax, og som live21 skriver, så er det dig der skal leve med dem...
men når du en dag bliver trætte af dem, ja så har du en glimrende muligheder for noget diy enheder, ændring af det indre m.v.
så på den måde kan du modificere dig frem til fremragende dantax højttalere.
custom made is the only way.... (skal ikke tages for bogstaveligt) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Erase Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke lige den model med Dantax, men jeg har arbejdet i en
butik der tidligere har solgt Dantax højtalere. Der er en grund til at
Dantax (og Bose som også blev solgt) ofte bliver rakket ned. De laver
altså generelt ikke gode højtalere. Specielt ikke til prisen. Om de så
har gjort det før i tiden skulle jeg ikke kunne sige.
Og som indehaver af et sæt Dali Blue 8008 vil gerne lige forsvare disse
højtalere. I forhold til prisen er dette en rigtig god højtaler der
både kan spille op til fest OG være musikalsk samtidig - uden at være
perfekt i begge boldgader. Altså et fair kompromis... At andre
højtalere i Blue-serien (deriblandt R1000 og C1000 som jeg også er
indehaver af) ikke er så gode er noget helt andet...
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
en af mine venner har et sæt "bose" højttalere, altså for, bag, center og sub.. han gav 999,- for hele sættet...
men nu er det jo så om han er tilfreds med dem ?! og det er han.. så hvad fanden er der mere at sige til det ? han synes der er god lyd, og er glad for at han ikke brugte flere penge på dem, da det måske heller ikke er så vigtigt for ham.. Men ok - de højttalere er satme noget crap  ..
Min pointe er bare, som der også er blevet nævnt i denne tråd, at det da kan være ligemeget om i eller andre synes de lyder pisse dårligt, så længe at ejeren synes de lyder godt og er glad for dem 
Mvh Magnus
|
| Til top |
|
| |
Erase Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart Magnus Holm. Det bestrider jeg heller ikke. Hvis ejeren er
tilfreds med sine højtalere - jamen så er det da de helt rigtige til
ham!
f**k hvor ville min økonomi være bedre hvis jeg selv var tilfreds med et højtalersæt til 1K! Han må være en lykkelig mand
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo - og så sker det jo ind imellem at osse 'discount' fabrikaterne overrasker med et godt 'til prisen' produkt... .
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 03:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, eller serier, f.eks. dali blue 2002, de fås ikke bedre medmindre man er frisk og bygger skidtet selv...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se, at der er nogen grund til at falde over folk, der
kritiserer billige højttalere her, for det er jo præcis det, Bravos
indlæg spørger til. Selvfølgelig må folk leve i fred med deres ting,
men når de selv beder om andres mening er det selvfølgelig den, de får
og skal have.
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA nemlig ja...! 
Men jeg ville bare gerne høre hvorfor folk ikke kan lide dem??
Det var bare det eneste, om jeg så bliver "rakket" ned, er jo en anden ting.
Jeg kan ikke huske hvem det var, der sagde, at de ikke vejede meget... men jeg kan fortælle, at det har han ret i, men der er stadig dybde i bassen, og tale(diskanten) går klart igennem, og mellemtonen er jeg også yderst tilfreds med.
Jeg har mere reference end Dali`s den blå serie.... men jeg synnes at det er lidt voldsomt at begynde at sammenligne dem med B&W Nautilus og Dali Euphonia..
Men de "gamle" Dantax bliver også lavet til "dyre" priser fx:
http://www.dantaxint.com/utopia_index.html Utopia 7, som koster ca. 20000 stk. og det er da værd, at tage med, at de har produceret, I DK, nogle gode højtalere, og jeg ved ikke om det fremgår fra tidligere, men Opus serien og Vision er danske, og ikke noget asiatisk pis.
Jeg har også hørt nogle højtalere som er fremstillet i Asien, og så kan jeg godt forstå, at Dantax nu har et "plettet" ry......!
JEG ER SGU TILFREDS MED MIT KØB
|
| Til top |
|
| |
BrAvO Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten.... så er det en billig Sony Reciever Str-de 485(Som skal "laves" om til en Denon, når pengene er der) jeg har.... men det var ikke på dem, jeg hørte højtalerne på.... Det var en Yamaha.... kan ikke huske serie nummeret.... men det var en af de større modeller...!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror man vil være tilfreds indtil man hører noget der er bedre og prismæssigt inde for rækkevidde, sådan har jeg det ihvertfald selv.
Men Eltax og Dantax som tit bliver kritiseret herinde spiller ikk så af H..... til som det kommer til at lyde... Men så længe man er tilfreds er lykken vel gjort ikk?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 19 Juli 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender ikke dine højtalere, men har aldrig hørt nogle Dantax der lød bedre end mine Dali 606 og slet ikke mine nuværende Dali450.......
Ikke sagt at der ikke findes bedre Dantax end førnævnte, jeg har bare aldrig set dem......Og vil dermed aldrig anbefale nogle at købe dem, og ditto fraråde nogle af købe dem. Men istedet for fortælle at de må ud og lytte, da det er det eneste rigtige...... __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 05:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Olsen - synes da nok dali concept 6 spiller bedre end dali blue 2002.. men det er vel en smagssag, og kommer an på forstærker..
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 06:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov undskyld kim, troede du snakkede om 3003 
min fejl, håber du tilgiver mig 
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
MagnusHolm skrev:
|
en af mine venner har et sæt "bose" højttalere, altså for, bag, center og sub.. han gav 999,- for hele sættet...
men nu er det jo så om han er tilfreds med dem ?! og det er han.. så hvad fanden er der mere at sige til det ? han synes der er god lyd, og er glad for at han ikke brugte flere penge på dem, da det måske heller ikke er så vigtigt for ham.. Men ok - de højttalere er satme noget crap  ..
Min pointe er bare, som der også er blevet nævnt i denne tråd, at det da kan være ligemeget om i eller andre synes de lyder pisse dårligt, så længe at ejeren synes de lyder godt og er glad for dem 
Mvh Magnus
|
|
|
Hej Magnus og alle andre
Det er da fint med lidt blød pædagogholdning - "hvad er klokken ?" - "Jaaa - hvad synes du selv !?" 
Men når nogen spørger ud forummet om den og den er en god højttaler - så bliver ingen klogere af svaret: "Hvis du er tilfreds - så er den god".
De fleste, der er tilfredse med Bose, Dantax og Dali - er jo kun tilfredse fordi de ikke har hørt noget der er bedre, ikke er villige til at betale for noget der er bedre eller er ligeglade (så er de sjældent her på forummet).
Men desuden skal man passe på ikke generelt at grine af billige-mærker. De kan faktisk også lægge guldæg.
F.eks laver Eltax en lille højttaler "Monitor III" - der banker rigtig mange "anerkendte" højttalere til mere end dobbelt pris.
Opus er vist Dantax´s dyrere serie - der sidder i hvertfald Peerless enheder i - så med lidt held - så kan de sagtens lyde godt.
Der er måske lige så stor grund til at være på vagt overfor anerkendte mærker - og ikke bare tro, at alt hvad de laver er godt - det er det nemlig ikke 
"Sommer"hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
|
....Der er måske lige så stor grund til at være på vagt overfor anerkendte mærker - og ikke bare tro, at alt hvad de laver er godt - det er det nemlig ikke 
"Sommer"hilsen
Nørd
|
|
|
helt enig , men det er vist desværre en helt anden diskussion...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
MagnusHolm skrev:
|
Mvh Magnus
|
|
|
De fleste, der er tilfredse med Bose, Dantax og Dali - er jo kun tilfredse fordi de ikke har hørt noget der er bedre, ikke er villige til at betale for noget der er bedre eller er ligeglade (så er de sjældent her på forummet).
|
|
|
hvad er der nu galt med Dali ?
|
| Til top |
|
| |
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
| Sendt: 22 Juli 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Sorry - det var dels for at provokere - men også fordi er et gran af sandhed i det .
For det først er de billige serier fra DALI hverken bedre eller dårligere end de tilsvarende modeller fra DANTAX, Eltax osv. - de kører lidt på navnet...
Desuden synes jeg, at DALI er et af de højttalermærker, der har (har haft!?)størst udsving i lydkvaliteten og spillestilen fra serie til serie - ja endda fra model til model i samme serie. Det er som om de kun engang imellem er heldige...
Så mit råd er ikke at købe DALI med lukkede øre !
Der er andre mærker med tilsvarende problemer - DALI er bare et af de tydelige.
Hilsen
Nørd
|
| Til top |
|
| |