| Forfatter |
|
remmer82 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er på vej til at investere i et nyt anlæg til stuen. Jeg er ude efter reolhøjtalere til vægmontering.
Jeg hører meget musik med kunstnere som Sting, Joss Stone, Brand New heavies mm..... Så har i en ide om hvad det skal bruges til.
På sigt skal der kunne udvides med flere højttalere til et surround anlæng. Men PT snakker vi 2 stk front højtalere. De må derfor gerne kunne bruges til film også.
Derudover skal der også bruges en Surround reciever. skal passe til ovenstående.
Budgettet til ovenstående er 10000...... er det helt umuligt at finde god lyd til de penge?
Tak for hjælpen!
Mvh
Casper Remmer
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 31 Oktober 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv og kigge på noget Denon avr 2105 (4500 kr) og nogen B&W DM309 gulvhøjttalere (5000 kr), her får du en 7 kanals receiver med 90w i hver kanal den kan alle surround formaterne og i stereo klare den sig hæderligt. Med B&W DM 309 får du en lydkvalitet som næsten matcher de 2000 kr dyrer DM603 højttalere, forskelen her er at den lige mangler den sidste opløsning i diskanten og højttaleren ikke er lige så raffineret og lytte til. Det norske "Lyd og bilde" mener ligefrem at den stikker en kæp i hjulet for de dyre modeller
Peter __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
christian T Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
syns det PeterVTEC skriver lyder som en rigtig god løsning.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
du må nok en tur på brugtmarkedet.. .det er det bedste sted at få mest value for money....
ellers er det bare a spørge den lokale hifipusher hvad han kan sætte sammen til 10k, og nævne at du betaler kontant ved kasse et.. det plejer at medfører rabat __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rabat..... så skal du nok ikke gå i Hi-Fi Klubben, med mindre du godt kan lide bolsjer....
I deres afd. i Hillerød står der et stort glas bolsjer med et klistermærke hvorpå der står RABAT...... og der er overhovedet ikke noget at hente i den butik 
Bortset fra det er det ellers en god forretning  __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
du må nok en tur på brugtmarkedet.. .det er det bedste sted at få mest value for money....
|
|
|
Har du ikke nogle eksempler på hvad han skal købe? Ellers er det jo ikke meget hjælp!
|
| Til top |
|
| |
christian T Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi klubben i Roskilde er til at snakke med omkring lidt rabat det er min erfaring.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 02 November 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
remmer82 skrev:
... Jeg er ude efter reolhøjtalere til vægmontering.
|
|
|
Lydmæssigt er de færreste reolhøjtalere egnet til placering i reol eller direkte op ad væggen, da det påvirker lyden på flere måder. Derfor vil betegnelsen standerhøjttaler være bedre.
Ikke desto mindre findes der eksempler på gode højttalere, som er beregnet og konstrueret til at hænge på væggen.
Dynaudio Audience 42 Wall System Audio (har haft en som vist ikke ikke findes længere) Jamo D400 (som du kan se på mit link) Artcoustic Diablo - vistnok over prisgrænsen
Der findes sikkert andre, men disse er hvad jeg umiddelbart kunne komme i tanker om. De fleste af dem vil dog have gavn af en subwoofer til at give lidt mere vægt i bassen.
Er du i familie med Anders 'Dub Tractor' Remmer fra Future 3?
|
| Til top |
|
| |
christian T Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var i Hifiklubben i fredags sammen med petervtec. det var en der fik en demo på et par B&W FPM2 højtalere og vi blev begge lidt overrasket over hvor god lyd der er i de små højtalere så det kunne måske også være en mulighed ( de koster 2799 kr pr. styk.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 November 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|