| Forfatter |
|
Ryberg Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg overvejede at købe satalithøjtalere, da jeg er flyttet sammen med damen.. Men har heldigvis overtalt og overbevist hende og mig selv om, at det er noget billigt pap. Har set mig varm på følgende elementer :
2 stk. Dali 6006 gulvhøjtalere
1 stk. Dali C1000 Center
2 stk. Concept 1 stativhøjtalere (bag)
1 stk Dali AW 10 Subwoofer
Det passer lige til min pengepung og spiller som en drøm. Jeg var nede i HiFi-klubben for at høre dem. Jeg har aldrig hørt noget ligende! Det skal lige siges at jeg altid har haft l**te højtalere og ikke har haft meget forstand på "lyd". Men puu haa da :) Viste ikke at højtalere kunne levere sådan en lyd. Ville bare lige sige tak til jer brugere, da jeg gennem søgen på forumet har fundet en del hjælp. Tak for det!
ps. Har forresten en gammel Technics SA-DX940 Reciever. Spiller godt, men skal vel have en ny på et eller andet tidspunkt. Glæder mig virkelig til jeg får de nye højtalere hjem :)
Synes ikke ret mange har skrevet om Dali 6006, eller er det bare mig? Nogen der har erfaringer med disse højtalere?
|
| Til top |
|
| |
kisyla Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo jeg har da erfaringer med 6006 og c 1000 men hvad for erfaringer vil du gerne have ?
du har jo lyttet i hifiklubben, og som du selv skriver, de lyder godt og det gør de, de spiller rigtig godt som fronter i et surround setup jeg er ihvertifald godt tilfreds med mine 
6006 gør det også godt i stereo og der er masser af fast bund i dem og der skal meget til før de forvrænger.
men når så det er sagt skal det også lige nævnes at det er en 4 ohms højtaler, og den kræver lidt power af de reciever, ikke at din receiver ikke er god nok , men du vil sikkert opleve at den bliver varm, så sørg for at den kan få luft, lad være med at stille noget direkte oven på den.
du skal nok blive tilfreds er jeg sikker på 
men hvorfor venter du ikke med at købe en sub indtil du har råd til en swa-12 den er der mange der er glade for " kender den dog ikke selv"
nederst er der link til mit setup __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil lige sige at det vigtigste er at du kan lide lyden, og det er jo noget godt grej du er blevet lun på...
men det er nærmest ligegyldigt og købe AW 10 til det setup, du får ikke en fis ud af den i stereo og i film kan 6006 også sagtens klare AW10'ens job. men derfor kan du jo godt bruge en sub, det er bare sådan at til gode ht'ere hører en god sub, så du skal nok kigge efter SWA 12( hvis det altså skal være dali) eller audio pro f.eks. ace bass 2... det her er i hvert fald min mening. __________________
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, 6006 er en rigtig fin højttaler hvor man får meget for pengene. Jeg vil give de andre ret i at en 10" sub ikke er stor nok til at supplere 6006'eren. De har et langt større membranareal end fronterne.
Brug hellere de 2500 kr., på en kraftigere receiver, for det kræver ekstra med kræfter at anvende fronthøjttalere til lfe kanalen. Til gengæld skal man ofre mange penge på en sub der spiller ligeså godt som en 6006 med den rette forstærker.
Prøv evt. at lytte til 6006'eren som front uden sub med en kraftig effektforstærker (husk at slukke for subsignal på receiveren). Du vil blive overrasket over hvor godt de klarer det.
Du kan sagtens få et anstændigt effekttrin brugt for det en ny sub koster, og som sagt vil lyde klart bedre.
|
| Til top |
|
| |
Ryberg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok..
Tror jeg venter med at købe en subwoofer så og istedet købe ny forstærker. Men hvor meget lyd "mister" jeg ved at bruge min nuværende reciever? Har ikke meget forstand på dette, så alt hjælp ville være godt :) Og hvilken forstærker kunne være et godt valg til disse højtalere? Har ikke alverden at gøre med, ikke lige PT ihvertfald. Men ville det være dumt at købe en ny forstærker til omkring 3000kr? Eller skal man op i 10000?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke meget godt at sige om technics, og slet ikke når der skal leveres strøm. Deres watt opgivelser er mildt sagt overdrevne. En af deres surreoundreceivere på 5*105 watt i 6ohm, er af flere blade blevet målt til under 5*40 watt i 8 ohm.
Jeg vil anbefale NAD753 som minimum hvis det skal være uden effektforstærker, ellers er en NAD742 eller en hvilken som helst anden mindre receiver med pre-out fin.
Samlet set kommer du ikke langt for 3000 kr., med de penge bør du kigge efter brugt eller købe i Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
Ryberg Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Regner også stærkt med at købe brugt. Nu snakker du om effektforstærker og pre-out effekt... Det er jeg ikke lige helt med på :) Jeg har vel omkring 2000 - 4000 kr at bruge på forstærker. Det giver 4000-8000 kr (da folk snakker om 50% på brugte varer. Hvad vil du/i så anbefale?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
har haft modellen før 6006 (de hed 606) sammen med NAD og det kan varmt anbefaldes.
Pre-out vil sige at du har linie udg. der variere sammen med volumen, på den måde kan du koble effektforstærkere fx NAD 214,216,218,270,272 til den og når du så skruer op for volumen følger effekttrinnet med.
på den måde kan du opgradere din surruond forstærker med ekstra effekt.
havde selv en T742 sammen med en NAD 214 til mine og det spillede bare.
solgte det for 3K sammen. Og det bør ikke koste meget mere.
led evt efter en 216 istedet for 214 da den yder noget mere og prisforskellen mellem de to ikk er ret meget mere, da jeg er sikker på at 6006erne vil kunne klare det og så vil en sub også være unødvendig (ihvertfald i starten) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Ryberg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Men er der ikke en forstærker til omkring 4-6000 der kan håndtere højtalerene alene? Og hvor meget effekt mister jeg ved at benytte min nuværende forstærker, har nemlig ikke råd til at købe ny forstærker når jeg køber alle 5 højtalere :(
Tak for svarende! :D
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fine HT du har kig på, prøv at høre i Hifi-Klubben hvad de kan tilbyde dig i 4000-6000 kr klassen og få dem til at demonstrere det for dig med de HT du har valgt, du kan jo også altid låne en forstærker med hjem og komme tilbage med den hvis det ikke lige var sagen. Denon har en 2105 med 7 kanals forstærkning og alle surround formaterne til 4499 kr mener den yder 7*90W.
Men jo du kan sagtens benytte din nuværende forstærker, også opgradrere til noget bedre/kraftigere sennere.
Peter __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spar hvor du kan....nøjes med at købe enten front og center først eller bare fronthøjtalerne...således kan du bruge fjernsynets egne højtalere som en slags "center" til at begynde med og de penge du sparer i første omgang på højtalere kan du jo så bruge til at købe en bedre forstærker. Når du så får råd til det kan du investere i de sidste manglene højtalere.
Nemmere/billigere at købe de sidste højtalere efter et stykke tid end at skulle opgradere en forstærker enten ved køb af ekstra effekt eller udskiftning af den gamle (nye i dette tilfælde) __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden så burde din nuværende forstærker sagtens kunne få en udmærket lyd ud af dine evt. nye højtalere ja ja __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Ryberg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har snakket med dem nede i hifi-klubben. Og valget faldre vist på en NAD-T753 til 6000. Så skulle det hele vist også være på plads :D Glæder mig
|
| Til top |
|
| |
Ryberg Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm Det kunne også være at det måske er lige i overkanten af hvad jeg vil give for en forstærker. Det eneste krav jeg har til den er at den skal give mine højtalere det "kraft" de har brug for, for at give sig 100% . Ville lige høre om DENON AVR-1705 surround receiver eller DENON AVR-1905 surround receiver vil gøre det godt nok til mine højtalere? Skal spille stereo og 5.1.
Har ikke meget forstand på det her, som i sikkert har læst jer frem til :) Men får man STOR lydforskel ved at ofre de ekstra 1000ére kr? Ved godt at det bliver bedre hvis man ofrer flere penge, men bliver det MEGET bedre?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil altid vælge NAD fremfor Denon, men det er nok bare mig. Men synes selv at NAD lyder noget bedre.
Men ellers prøv at tage en tur til KTradio eller tapeconnection og lyt til en Marantz 4500 eller 5500. For synes selv at Marantz lyder rigtigt godt. (yes har selv Marantz , men har haft NAD før og mit valg ville være Marantz)
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig lidt på www.dba.dk. Her kan du finde NADT770, Denon 2802 og 3802 samt Pioneer VSA-06 alle til under 4000 kr.
Især NAD'en og Denon 3802 vil gøre et godt job på Dali 6006.
Pioneeren er noget siden jeg har hørt, men jeg husker som rigtig vellydende og strømstærk (og den flotteste).
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver ikke MEGET bedre for den ekstra investering på 1000kr __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I den prisklasse så gør det. Vi snakker trods alt 25% højere pris, og det gør altså en stor forskel om forstærkeren er skrabet og kun lige yder effekt nok til et par sattelit højttaler, eller den er dimensioneret til at kunne trække fem full range højttalere samtidig.
Det lyder ikke som om du har prøvet det.
|
| Til top |
|
| |
Ryberg Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar. Den der NAD T770 ser godt nok lækker ud :D Men skal lige købe højtalerne først, så må jeg se om der stadig er en NAD T770 til salg
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske lidt sen ude men. jeg har også 6006 og de spiller godt rigti godt og du har brug for en strøm stærk forstærker jeg bruger selv nad t762 det er en god forstærker som koster ca. 5000-7000 brugt den yder 6*100 watt i 8ohm.
hifi klubben har fået en ny model t763v2 til 8999.
|
| Til top |
|
| |