Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 06:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W DM04 S3 eller SA 1280 MKII (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jhaaning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 November 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hej audiofiler,

Nu har jeg kigget rundt omkring på nettet, og er mere eller mindre blevet enig med mig selv om at valget nok står mellem SA1280 eller B&W DM604 S3.

Jeg kan dog ikke finde noget sted, hvor der vil være mulighed for at høre de to mod hindanden. Hvad angår frekvensområde og følsomhed er de nogenlunde ens på papiret men, papiret siger så uendeligt lidt.

I roser jo SA til skyerne herinde men, er der nogen af Jer der har kendskab til begge højttalere? Eller nogen af Jer der har et helt tredie alternativ. Jeg er ikke til Cerwin Vega o. lign. men søger en rimeligt ærlig lyd der dog skal kunne fungere som fronthøjtalere i mit surroundopsæt - vel at mærke uden en subwoofer.

Jeg sætter stor pris på Jeres input.

mvh,

Jesper Haaning

Til top Vis jhaaning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jhaaning

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 November 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

jeg kender dem begge, og  der er to ting.

1. uden en sub vil jeg nok anbefale 604, men så skal du også have en rimeligt kraftig forstærker for virkelig at få greb om de nederste frekvenser.

2. 1280 er klart bedst til prisen(6k), men de spiller meget forskelligt i forhold til 604 (som jeg har en vis svaghed for..)....

jeg tror du må låne dem med hjem og teste dem op mod hinanden hvad der virker bedst for dig.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 November 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

ellers kig lidt på evidence 470 har selv forgængeren 450 og dem er jeg hammerne glade for

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 23 November 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige at de to højtalere er så forskellige at en direkte A/B-test ikke er nødvendig for at afgøre hvilken lydfilosifi der passer dig...

Ønsker du en fyldig bund, og vel og mærke kan affinde dig med en lidt hårdere lyd samt en til tider skarp diskant, så er B&W'en noget for dig.

Er du i stedet til en mere smal lyd, men med en meget fint opløst mellemtone, samt en langt blødere diskant, tja så ville jeg forsøge mig med SA1280...

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

jhaaning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 November 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for de hurtige og brugbare svar. Testen mellem B&W og Dali kan jo laves i butikken.

Jeg tænkte nok der var stor forskel. For en sikkerheds skyld køber jeg nok et par brugte B&W (hvis de sparker røv overfor Dali (efter min ekstremt subjektive mening)), og lader nok  være med at lytte til SA1280. Jeg har personlige erfaringer for at man aldrig skal lytte til noget der er dyrere end man vil betale (her tænker jeg på at jeg så SKAL have en sub - og nok så en ny forstærker).

Igen, tak for hjælpen!

mvh,

Jesper

Til top Vis jhaaning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jhaaning

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes