Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: musik smag og højtaler producent (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hej gentlemen & ladies (hvis der er nogen herinde),

Jeg kunne egentlig godt tænkte mig at vide hvad folks musik smag er, og i samme omgang hvad i har af højtalere til af spille musiken på?

Kunne egentlig være meget sjovt at se, og de forskellige genre fordeler sig på bestemte mærker eller det er totalt blandet.

Det jeg har lagt mest mærke til er at folk herinde hører meget musikalsk(mener Jazz og klassisk, i den genre) musik, og ikke så meget i rock/hiphop genre, eller er det bare mig der er galt på den?

let me know

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 December 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

HØJTTALERE:

Vienna Acoutics Strauss.

MUSIK:

For tiden meget Jazz og klassisk, mest orkester og symfonier. Opera har også vundet mit hjerte, og der er jeg ved at udvide min horisont noget så betragteligt.
Ellers er det Coltrane/Davis/Gordon/Getz osv osv. der fylder æteren her.

Jeg har også en del rock/pop og goa techno og ældre ting som f.eks. the prodigy.

Lige nu er det f.eks. George Michael der spiller. Så alt i alt meget blandet.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus

Først og fremmest tror jeg du skal passe gevaldigt på med at kalde insinuere at rock er umusikalsk!

Jeg hører en blanding af jazz (lige fra Miles Davis og til Diana Krall), traditionel populær musik (paul simon, clapton, billy joel osv.) og hård rock/progressive metal (Dream Theater, Pain og Salvation m.fl.)!

Mine højttalere er Dynaudio audience 42, som jeg synes har en fantastisk evne til at spille lige ud i hovedet på lytteren så der er fodtramp over hele linien. Der er overraskende meget entusiame og spilleglæde i sådan et par små kasser  

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland

Hmm: Min Musiksmag er meget bred. kim Larsen, Bigfatsnake, Soul Asylum, Live, Counting Crows, Metallica, Guns N roses, Morrisey, John Lee Hooker, Miles Davis, Disturbed, Tracy Chapman, The Doors, Nirvana, Ugly Kid Joe, Led Zeppelin, ODB, Xibit, Rage Against The Machine osv osv..

Altså Rock, Pop, Metal, Soul, Jazz, Rap, Alternativ. ja egentlig de fleste gængse genre undtagen klassisk..

Højttalerne er Timepiece 2.0, Der gengiver alt fra trompeter, klaver til Guitar, trommer og stemmer overbevisende

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 December 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Sa 1750, alt fra rachmaninov til rammstein....

faktisk alt undtagen fusionsjazz og opera.

der bliver hørt en del jimi hendrix, apocalyptica og grieg her i huset, hvilket ikke er noget problem for dem

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 December 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Ligesom troelskn ejer jeg også:

Vienna Acoustics Strauss !!

Jeg lytter meget til Jazz, pop, Blues, rock.

Diana Krall, John Coltrane, Billie Holliday, Carla Lother, Pink Floyd, Eva Cassidy, Det Akustiske Kvarter, Van Morrisson, Dire Straits, Alison Krauss, Supertramp, Tori Amos, Leonard Cohen, Sting, Muddy Waters, Janis Ian, Cowboy Junckies, John Mayall, Jennifer Warnes, Swan Lee, Mary Black, Sara K, KebMo, Randi Laubek, Melissa Etheridge, Eric Clapton, Fleetwood Mac, Shawn Colvin, Ron Sexsmith, John Lee Hooker, Bill Perry, Bonnie Raitt, Muddy Waters, Tracy Chapmann, Mark Curry, Joni Mitchell, The Savage Rose....... Og, og, og  

Ben Harper er ubetinget den kunstner som spilles mest på matriklen for tiden. Det er bare for fedt. Musik og lyd sidder bare i skabet !!  

Strauss har faktisk ikke nogle reele begrænsninger mht. musikvalg. Dejligt når man blot behøver at fokucere på musikken.    

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 December 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jeg hører også meget blandet:

Eric Clapton (gerne unplugged), The Corrs, Mark Knopfler, Dire Straits, Guns´n´Roses, Metallica, Rage Against the Machine, Smashing Pumpkins, Green Day, Creed, System of a Down, Red Hot Chili Peppers, Dodo and the Dodo´s, Ray Dee Ohh, Kim Larsen, Bon Jovi, Sheryl Crow, Queen, Xzibit, Missy Elliot, Snoop Dog, Tenacious D, Incubus og Audioslave plus nogle flere.

Der blir spillet lidt af hvert......ejer dog ikke selv nogle højtalere pt!

Har lånt et sæt B&W DM 604, som spiller ganske fint, ser dog frem til engang at finde (læs = få råd!) de "rigtige" selv....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

hehe, indtil vidre 2 Vienna Acoustics Strauss, det er da noget af en start de får, men der skal jo nok også komme nogle andre :-P

dumbo skrev:

Jeg hører også meget blandet:

Eric Clapton (gerne unplugged), The Corrs, Mark Knopfler, Dire Straits, Guns´n´Roses, Metallica, Rage Against the Machine, Smashing Pumpkins, Green Day, Creed, System of a Down, Red Hot Chili Peppers, Dodo and the Dodo´s, Ray Dee Ohh, Kim Larsen, Bon Jovi, Sheryl Crow, Queen, Xzibit, Missy Elliot, Snoop Dog, Tenacious D, Incubus og Audioslave plus nogle flere.

Der blir spillet lidt af hvert......ejer dog ikke selv nogle højtalere pt!

hehe, feeee musik smag, kunne meget nemt ligne min, nok lige med et par untagelse.

Har højtalere, men de er crap, glæder mig til at få et par nye engang

// nå, vil til at lade op igen

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 08 December 2004 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

For mitt vedkommende er det feks Opeth, gamle Commodore 64 melodier i ulike remix versjoner, Kamelot, J.J Cale, Enslaved, a-ha

Egentlig har jeg ingen favorit artister, heller favorit album.

Og høytalerene er Dali Evidence 470, før det var det Audio Pro Avantek Nine

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 08 December 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Super emne!  jeg har tit siddet og tænkt det samme.

Musiksmag: De unge dage var mest klassisk ... Iron Maiden, Metallica, King Diamond (og Merciful Fate), osv. Nu (i min sagelige alderdom) er det tunge ovre i Dream Theater, Symphony X, Queensryche, Nightwish og den slags. Jeg vil tro at 60% af samlingen falder et sted i overnstående genre. 30% er ZZTop, Dire Straits, JL. Hooker, Eric Clapton, Joe Satriani .. guitar lir og blues. Sidste 10% er blanding lige fra Ibis (Josefine Cronholm, rigtig godt stille jazz) til Wagners Ringen, og det er nok her jeg køber mest lige nu da det er spændende at købe ind i ting der ikke er så vante. Her var High Fidelity cd'erne faktisk en super ting da man der fik en masse blandet med "hifi-bladet".

Højtalerne er et sæt B&W CDM NT9'ere. Dejlige højtalere der har formået at spille med op i 20.000 pr. stk. i kæden klassen efterhånden som jeg er nået der op. Syntes det var svært at vælge dengang jeg købte dem, og sikkert også den mest problematiske del af anlæget lige at købe med hjem og prøve. Næste gang jeg skal have nye skal jeg nok prøve JM labs.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 08 December 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Højttalere:

Dynaudio Confidence 5 (dog suppleret med de ondeste subs på denne jord)

Musik:

Alt lige fra Dance til Techno.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Sendt: 08 December 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Musik: meget varieret elektronisk musik, lige fra chill til hard trance/techno. Hører dog mest det der ligger inde i mellem, altså kunstnere som Paul van Dyk, Ferry Corsten, Oliver Lieb, Carl Cox, Tiësto, Oakenfold osv.

Højtalere: Her har jeg valgt Acoustic Energy AESPRIT 309, hvilke jeg efter nogen tid er blevet meget tilfredse med (specielt efter de er blevet flyttet en meget bedre position).
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 December 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Musik: Stort set alt uanset genre med undtagelse af opera. Jackson Browne, QueensRÿche, Joey Tempest, Kari Bremnäs osv. topper min hitliste.

Højttalere: Meadowlark Nighthawk, som bare bliver bedre og bedre som tiden går!

waldmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 December 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

For tiden meget Leonard Cohen og Kari Bremness

Spiller over et par dali skyline som jeg er vældig glade for

Til top Vis waldmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waldmann

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 08 December 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Musik: Diana Krall, Norah Jones, Eric Clapton, Maroon 5, REM, Metallica, Dido, Robbi Williams, Creedence Clearwater, Michael Jackson, Anastacia, Sarah mclachlan, Foo Fighters, Alicia Keys, Joss Stone, Killers, Andrew Strong.

Dansk: Kim Larsen, Tobias Trier, Dodo and the Dodos

Finder hele tiden nye musik i alle genrer, der tiltaler mig!

Højttalere: AV c2 mkII trukket på en spritny Densen beat100

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 08 December 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Højttalere:

Vienna Acoustics Strauss

Musik:

Meget blandet...lige fra klassisk og Opera,  til metal, jazz/sing/songwriters til rage against the machine...alt pånær Dance/Trance/Techno og alt det gas der!

Lidt kunstnere.: Pink Floyd, Roger Waters, Diana Krall, Fisher, Sarah MacLachlan, Clapton, Zeppelin, Queen, Dream Theater, Rage against the machine, Verdi, Pucinni, Rosinni, Mozart, Bach osv. Metallica, After forever, Nightwish, Ben Harper, Bjørn Afzelius, System of af Down, Abba, Red hot Chili Peppers, Madonna, Live, Counting Crows, REM, Roxette, Miles Davis, Bob dylan, Elvis, Maria Callas, Kim Larsen, Meat Loaf, Paul Simon, Simon & Garfunkel, Niel Young, Leonard Cohen, Jeff Buckley, Pain of Salvation, Lisa Ekdal, Nick Cave, Pavarotti, Rammstein, Tchaikovsky, Tori Amos, Within Temptation, Slayer, Cæcilie Norby, Stina Nordenstam, Tina Dickow, Sublime, Doors, Black Sabbath, Heather Nova, Tracy Chapman, Kasey Chambers, Elvis Costello, Smashing Pumpkins, Dire Straits, Guns 'n roses og mange mange flere... Strauss giver bare de bedste resultater hver gang  så det er vist lige den rigtige højttaler for mig

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 December 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Højttaler: Infinity Renassaince 90.

Musik:

HipHop - Chino XL, Ras Kass, Tupac, Kokane, Benzino, Jedi Mind Tricks, Gang Starr, Canibus, LL Cool J osv.

Metal - Illdisposed, Testament, Fear Factory osv.

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 December 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

yo igen.

Det lyder jo meget blandet, men der er vist flest "Straus" endnu, men det kan jo nemt nå at ændre sig :-P

Lige nu spiller jeg stadig på min JBL S312II, men som MEGET snart skal skiftes ud med et eller andet, da jeg er på jagt . Det styres af mit NAD 116 og 2 stk NAD 216, som også skal skiftes, men først står det på nogle nye ht'er.

Linkin Park, Limp Bizkit, Dire Straits, Metallica, Rage Against the Machine, Smashing Pumpkins, Creed, System of a Down, Red Hot Chili Peppers, Bon Jovi, Xzibit, Snoop Dog, Incubus, osv i den genre

phoegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Sendt: 08 December 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Lige nu Rammstein Sehnsucht -men ellers en masse opera og for nylig jazz Norah Jones - leder efter Diana Krall indspilning. John Lee Hooker leder jeg også efter - Miles Davis er kommet på igen - sidst jeg hørte ham var på vinyl - og det er 30 år siden! og jeg hører det på et Primare anlæg I 20 og V25 - ganske godt og så et par små men lækre Triangle HT, som jeg dog gerne vil bytte til et par gulvht, som har mere bas, så jeg ikke behøver en sub - er nok mest til ren stereo.
Til top Vis phoegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phoegh

Spider
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 December 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

lifehouse - Hanging by a moment

Dali concept 8

Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider

Side af 3 Næste >>