Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 06:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kabinet - olie? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 20 December 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Synes mine B&W 601'ere er blevet en anelse ru i overfladen på de laminerede sider. Tror i de skal ha noget olie af en eller anden slags?

Paradigm højtalerne i mit SS anlæg har jeg aldrig givet så meget som en dråbe olie, og de står som nye, så jeg regnede egentlig med at det ikke var nødvendigt... men jeg er lidt ked af overfladen B&W'erne har nu!

Og efter lige at ha hørt en skræmme historie fra min fætter, vis store "hørning horn", var begyndt at bule ud i lamineringen, fordi de stod tæt på et vindue, og han havde heller ikke fået givet dem olie, så er jeg blevet lidt nærvøs for dem.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
finn52
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1380
Sendt: 21 December 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Hvis det er "koreansk åndenød" du taler om (plastlaminat), tror jeg ikke, der er andet end en våd / tør klud, der dur. Er det derimod noget, der bare minder om træ, skal det naturligvis vedligeholdes, med en eller anden form for olie.
Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 21 December 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Det er ikke plastlaminat, såvidt jeg kan se ihvertfald...

Hvilken slags olie kan man gi dem?

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
TPNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 21 December 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Pas lige på !

Jeg har svært ved at forestille mig, at der er ret mange højttalerkabinetter der leveres oliebehandlet. Jeg er sikker på, at der i de tilfælde hvor der er tale om rigtig træ på kabinetterne, er tale om et lakeret produkt - og i de tilfælde jeg kender til, er det altid finer der bruges - og det er med garanti lakeret. Og det dur ikke at komme olie på lak ! Som du beskriver problemet tror jeg altså ikke at det er træ du har på siderne - mere sandsynligt en eller anden form for melamin / laminat !

Til top Vis TPNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TPNielsen
 
Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1595
Sendt: 21 December 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Brug noget Linolie, og en klud. Hvis du har nogen store risser, kan du tage noget vandslibnings papir, og bruge det til at slibe dem væk.

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 21 December 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

en 601 er med laminat, har selv haft et par for lang tid siden og er 90% sikker på det ikke er "rigtigt" træ

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes