| Forfatter |
|
SteenS Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
det der var spændende ved den anmeldelse var netop at ronni prøvede at komme med en forklaring på hvorfor de "ik duer".. og en beskrivelse af forløbet.. den bedste anmeldelse herinde indtil videre imo.. og konklusionen var vist, hør dem, måske kan du lide dem, men tror det ikke.. hehe.. selv så vag en konklusion er vist passende i dette tilfælde
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige den minder vel lidt om HF's konklusion ... Ronni har bare været mand nok til at skrive det så alle kan forstå det. I øvrigt pudsigt at HF var ude for at man skulle skifte højttaler i løbet af testen....
Men en rigtig god anmeldelse ... specielt tidsperspektivet ...
"I starten var jeg da også ganske begejstret, især da jeg fik et sæt der fungerede bedre, men som tiden går har det bare vidst sig ikke at være så rosenrødt alligevel."
Godt med lidt eftertanke ... man kan hurtig blive begejstret, man hører nye detaljer ... det er spændende ... men efter noget tid og reflektion så viser det sig nogle gange, at det er fordi noget bliver overeksponeret!
Godt gået!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
B** B** i rimtågen
Ja! Det var så endnu en forbeholden anmeldelse af Ebens højttalere. Jeg har vist kun set anmeldelser af Xcentric, men jeg har ganske kort lagt øre til X3 også, også den besidder problemet med det nasale B**.
Det er selvfølgeligt ærgerligt for Raidho, at den får den modtagelse den gør. Det er også ærgerligt for Skaaning. Der ligger sikkert en del arbejde gemt i disse Flexunits. De kan bare ikke tåle at blive brugt så langt fra deres optimale arbejdsområde. Båndet er selvfølgelig udformet, således at det burde nå ned til de øvrige enheder. Det gør det desværre samtidigt helt umuligt at opnå spredning af nogen som helst karakter ved høje frekvenser. De kompromisser der er indgået og de løsninger der er valgt til denne HT serie, går andre producenter klogeligt udenom. Der er ballade i luften.
Men interessant er det at se, hvor forskelligt målinger kan tage sig ud. Ebens egen måling er ret som et skud. Ronnins er lige så betændt som HF´s i sin tid var. Nok har Ronnin fået målt noget mere og noget i øvrigt mere væsentligt, nemlig off axis frekvensgangen. Den er altid meget vigtig. Og den burde Eben også vise. Impedanskurven har jeg ikke set og jeg husker heller ikke lige hvordan den ser ud. Men jeg tror heller ikke den er specielt smuk.
I øvrigt har jeg i den grad svært at forstå trangen til, at denne speaker skal spille med NO kabler. I mine ører vil det dog blot forstærke problemet yderligere.
Design og finish kunne måske være en parameter, hvor den tager kegler. Jeg er dog nok for gammel til at synes om autolak på HTér.
Et godt tips til Raidho herfra, ville nok være at hente lidt hjælp udefra. Hvis det ikke forekommer interessant, så kunne båndets bredde måske skæres ned til 1/3, hornet fjernes og så blot lade det spille diskant. Hertil så en eller anden enhed, der kan nå op til båndet indenfor sit optimale arbejdsområde, f.eks. en dome af en slags.
Bedre held næste gang!
Og respekt til Ronnin for en gennemarbejdet test, der har fået en konklusion på baggrund af logik fremfor hjertebanken.
PS! Hvis ikke de dersens Xcentricér bliver hentet, så tror jeg G&S er på de kanter hvor du bor i den nærmeste fremtid med sit "survival kit". 
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kunne måske benytte sig af (ment i sjov selvfølgelig):
Consultation Availability
Prof Kurt Kubik will be available for consultation Monday to Wednesday office hours.

|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
fordi det skal begrundes seriøst...... men kna ikke bare sige "det duer ikke, slut" det er den slags der selv i folkeskolen giver 03.
jeg har kun lagt øre til emilie serien, der har et lignende, for ikke at sige endnu mere udtalt problem.... her er dog tale om det underligste fænomen, nemlig at dybe og brede perspektiv er kniovskarpt, men at lyden minder om noget fra bilka til 1499,-
at man ikke tager producentens ord for gode varer og selv måler efter...
testen giver også klart indtryk af at have foregået over en længere tidsperiode, så man kan ikke ligefrem sige at de ikke har fået en fair chance, hvilket udstyrs listen også giver et klart indtryk af.
sjovt nok var der også fejl på det første sæt hf havde besøg af..... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes da det er en rigtig godt test , alt udstyr har et eller andet problem så er det bare til hver enkel person om man kan leve med det .
Og kvk NO har ikke nogle problemer ikke der hvor jeg har hørt dem , mon ikke det er hele dit setup der er problemt
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg synes faktisk også det er en fremragende og underbygget anmeldelelse, stor ros til Ronin for den. Og som andre har nævnt er det sgu da mærkeligt at alle dem der tester Eben højttalere får et defekt sæt til at starte med, ikke specielt betryggende, og det må være en jævn ringe kvalitetskontrol når de ligefrem ved at det aktuelle sæt skal til en test i enten et hifi blad eller website.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jeg synes da det er en rigtig godt test , alt udstyr har et eller andet problem så er det bare til hver enkel person om man kan leve med det .
Og kvk NO har ikke nogle problemer ikke der hvor jeg har hørt dem , mon ikke det er hele dit setup der er problemt  |
|
|
Jeg tror nærmere, det er inde i det lille hoved på KvK, problemet ligger, og det er vist udelukkende fordi, højttaleren ikke sælges igennem hans elskede Hifi-Klubben....
Lars
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
det "sjove" er at de har en række meget fine anmeldelser med fra UK  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, stor ros til Ronni for ikke at lægge fingrene imellem i konklusionen. Og man kan tydeligt fornemme at det er en grundig test der ligger til grund.
I øvrigt gik Principia konkurs (som Michael Børresen fra Eben åbenbart var en del af), formenlig pga. for mange knækkede geardrops og knirkende stel. Man må da håbe at Eben får rettet fejlene inden de lider samme skæbne.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Og kvk NO har ikke nogle problemer ikke der hvor jeg har hørt dem , mon ikke det er hele dit setup der er problemt  |
|
|
Well! Tror jeg ikke. Ligegyldigt hvor jeg hører dem, så giver de sig til kende. Lav kapacitet, høj induktion. wowwowwowow - siger det. Rum, spøjse s-lyde, besynderlig bas -dok dok- osv. Hvis du ikke kan høre det, så har jeg en øresprøjte med noget antiørevoksopløsning til. Lad os se hvad der så bliver tilbage
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Jeg tror nærmere, det er inde i det lille hoved på KvK, problemet ligger, og det er vist udelukkende fordi, højttaleren ikke sælges igennem hans elskede Hifi-Klubben....
Lars |
|
|
Øhh! jeg tror da egentlig også der er højttalere i klubben, som kan sige B**. Men de har bestemt ikke eneret på at sælge B** højttalere. Andre kan også, prøv f.eks. B**. De B***** højlydt selvom de slet ikke er lavet af Eben eller solgt gennem klubben, men i stedet kommer fra et værksted, der tidligere lavede kukure  . B** B** din gamle terorrist. Din intilligens overgås næsten kun af dit skonummer.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden det nu går op i hifi-klub fnidder og personlige beskyldninger .. så lad os slå en ting fast.
Jeg har ikke i mine 25 år som hifi-interesseret set så dårlige anmeldelser af et produkt i denne prisklasse (anmeldelsen i HF og nu denne her på Hifi4all). HF er flinke ... Ronni er også flink ... kik dog på målingerne.
Så kan man ævle herfra og til juleaften om at Kurt kun kan li kubik fra hifiklubben ... men det kan ikke ændre på at der må være noget rivende galt ... to anmeldere får et andet sæt speakers ... konklusionerne er sammenfaldende ...
Personligt ville jeg som anmelder ikke acceptere det andet sæt med mindre det kan godtgøres at det første sæt havde en fejl, eller at jeg kan få dokumenteret hvor lang tilspilning det andet sæt har fået.
Det er mig også totalt ubegribeligt, hvordan firmaet bag Eben begår samme fejl en gang til ... sender en ikke tilspillet højttaler til anmeldelse ... så beder man da selv om at det skal gå galt.
Jeg har hørt Eben ... og det er ikke min smag, men derfor kan det jo godt være at andre kan få stor glæde af dem. Det jeg synes der er mest kedeligt i denne sag er at Skaaning bliver trukket med ned i denne diskussion. Deres enheder fungerer fint i andre sammenhænge ... f.eks. den nye Stradivari fra Sonus Faber
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
EBEN LYD
Jeg har ikke selv testet den EBEN, men jeg stak hovedet indefor hvor der stod et sæt og spillede. Jeg var dybt overrasket, og spurgte om de ikke manglede en del tilspilning. Svaret var nej, det var bare en kanon højtaler og man måtte tænke over rummet den spillede i. Hvilket fik mig til at tænke en anelse over, om jeg var gået forkert, uagtet at de samme personer var til stede, og lokalet lignede da også noget hvor jeg ofte havde hørt udmærket grej stå og spille.
Jeg er fuldstændig enig med RONIN og diverse som stiller sig kritisk over for disse højtalere. Jeg kan ikke sige det mere tydeligt - de lyder rædselsfult og det er nok det værste metal larm jeg har hørt i mit liv - de er alt for heftige.
Har de fået en fin UK test, så må de have hældt tomme tykke kobber kabler på dem, og anvendt det varmeste engelse lyd der eksisterer.
I øvrigt er jeg, som Nordost ejer helt enig med Kurt Von Kubik i, at som den Eben lyder kan Nordost godt det værste man kan gøre, da det kan spille neutralt, hurtigt og præcist. Jeg er glad for mine Nordost kabler og de spiller fint - men ikke ubetinget og i alle setup, og igen meget afhængig af hvilken model Nordost.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Tristan... Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremragende anmeldelse - spændende læsning..
tak Ronin  __________________ Hilsner fra
Søren aka. Tristan...
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Jeg synes da det er en rigtig godt test , alt udstyr har et eller andet problem så er det bare til hver enkel person om man kan leve med det . Og kvk NO har ikke nogle problemer ikke der hvor jeg har hørt dem , mon ikke det er hele dit setup der er problemt  |
|
|
Well!Tror jeg ikke.Ligegyldigt hvor jeg hører dem, så giver de sig til kende.Lav kapacitet, høj induktion.wowwowwowow - siger det.Rum, spøjse s-lyde, besynderlig bas -dok dok- osv.Hvis du ikke kan høre det, så har jeg en øresprøjte med noget antiørevoksopløsning til.Lad os se hvad der så bliver tilbage  |
|
|
Se der er du helt galt på den spøjse s-lyde , er det alle ders kabler ?
blu og red kan gøre det , men ikke de dyre valle .
spøjse s-lyde kan komme fra alle kabler .
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen.
Jeg er enig med dig om mange ting også at Nordost er fedt. Men jeg vil lige sige, at jeg tester meget og bruger Nordost SPM og Valhalla. De er nødvendigvis ikke gode i alle henseender - de leverer varen og er meget afslørende. Hvis ikke varen / kilden er 100% i orden, så kan de meget vel lave ravage. Valhalla (det dyreste) kan godt spille en spøjs bas, hvis kilden driller lidt. En del andre kabler er lidt mere formildende, til gengæld får man heller ikke helt den hastighed og detaljerede lyd med stor åbenhed. Jeg synes jo Red Dawn er et rigtig godt kabel - som lander et heldigt sted i rigtig mange tilfælde, derefter er SPM forrygende nok det bedste højtalerkabel i serien.
Jeg sagde ikke at der ikke findes andet og Nordost er det eneste, der er mange gode kabler og fabrikanter, og så nogle stykker i Danmark.
Men vi er tilbage til synergien og det at sammensætte sit anlæg rigtigt, men hvor kan det dog være svært til tider.
Hvor er det godt, at vi så kan hjælpe hinanden lidt i dette fantastiske forum.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Jensen.
Jeg er enig med dig om mange ting også at Nordost er fedt. Men jeg vil lige sige, at jeg tester meget og bruger Nordost SPM og Valhalla. De er nødvendigvis ikke gode i alle henseender - de leverer varen og er meget afslørende. Hvis ikke varen / kilden er 100% i orden, så kan de meget vel lave ravage. Valhalla (det dyreste) kan godt spille en spøjs bas, hvis kilden driller lidt. En del andre kabler er lidt mere formildende, til gengæld får man heller ikke helt den hastighed og detaljerede lyd med stor åbenhed. Jeg synes jo Red Dawn er et rigtig godt kabel - som lander et heldigt sted i rigtig mange tilfælde, derefter er SPM forrygende nok det bedste højtalerkabel i serien.
Jeg sagde ikke at der ikke findes andet og Nordost er det eneste, der er mange gode kabler og fabrikanter, og så nogle stykker i Danmark.
Men vi er tilbage til synergien og det at sammensætte sit anlæg rigtigt, men hvor kan det dog være svært til tider.
Hvor er det godt, at vi så kan hjælpe hinanden lidt i dette fantastiske forum.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
ja , men red og blu stinker her , det gør valle slet ikke .
kan sige de står i toppen af min ønske liste , men jeg skal bruge 3 sæt 2x2m signal og et 2x3,5m speaker , og hvad løber det ikke op i  .
Bare fordi det er alt for dyrt sat er det ikke noget l**t .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Februar 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
ja , men red og blu stinker her , det gør valle slet ikke .
kan sige de står i toppen af min ønske liste , men jeg skal bruge 3 sæt 2x2m signal og et 2x3,5m speaker , og hvad løber det ikke op i .
Bare fordi det er alt for dyrt sat er det ikke noget l**t .
|
|
|
De står helt klart i toppen af min ønskeliste også - når jeg vender den på hovedet
|
| Til top |
|
| |