Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Harman/Kardon HK 675 hvilke højttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
4200-Hardstyle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Hvilke højttalere passer bedst til Harman/Kardon HK 675?

Har kigget på følgende:

Cerwin-Vega CLSC-15

Cerwin-Vega CLSC-12

Cerwin-Vega CLSC-10 

JBL E90

JBL E100

DALI Blue 8008

DALI Blue 6006

DALI Concept 8

Til top Vis 4200-Hardstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 4200-Hardstyle

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hvad skal du bruge dem til? musik eller film? eller kombi?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

en af JBL'erne.. som iøvrigt også er de bedste højttalere på den liste du kommer med.

concept serien synes jeg er for tynd, bas er der ikke meget af, og det der er, er så kedeligt at man får lyst til at slukke. Blue serien, har heller aldrig interesseret mig synderligt, 6006 og 8008 gør det dog nogenlunde.
Og Cerwin Vega er absolut ikke noget for mig, alt for meget basfikserede, og for lidt diskant/mellemtone, en højttaler der gør sig bedst til hård techno og INTET andet..

og så er der kun JBLerne tilbage, der er smæk på bassen, og JBL har altid kunnet lave en højttaler der kan bruges til stort set alle musikgenrer.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

4200-Hardstyle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Jeg skal kun bruge dem til musik, med en god basgengivelse.

Høre alt slags musik, techno, rock, pop osv. Høre faktisk en del techno også kaldet Hardstyle

Kan 675 trække E90 & E100?

Det skal kunne spille meget højt uden forvrængning.

Evt. senere køber jeg en subwoofer hvis jeg ikke er tilfreds med bassen.

Til top Vis 4200-Hardstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 4200-Hardstyle

4200-Hardstyle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Den her slags musik:

www.hardstyle.no også tryk på "Listen" så åbner den selv 

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv dali 5005, de gør det meget godt til film, sammen med min harmankardon, det er en utrolig god rockhøjttalere. Men den passer nok bedst med NAD.

H/K og dali er klart at foretrække til film, eftersom jeg ikke kender de andre mærker udover CV så ville jeg følge Witzels råd

glemte lige, CV og H/K ville jeg bestemt heller ike foretrække sammen til musik brug, måske til film meeeen

4200-Hardstyle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Så JBL'erne er klart at foretrække?

Det er vidst også samme firma som ejer Harman/Kardon og JBL

Har set de har begge dele hos audiosound.dk

http://www.audiosound.dk/index.php?action=show_detail&my _id=90&category_id=Harman/Kardon

http://www.audiosound.dk/index.php?action=show_detail&my _id=6728&category_id=JBL

Det irritere mig bare ekstremt at de hun har dem i bøg  

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Prøv evt at lytte til nogle B&W også.. tag ned i hifiklubben og låne et par CV, Dali og B&W med hjem. Så vil du kunne høre forskellene mellem dem, jeg ved bare ikke hvor du lige kan låne et par JBL henne, har du ikke en lokal hifipusher der sælger dem?

4200-Hardstyle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

B&W er alt for dyre i forhold til mit budget.

Jo har en Panasonic/Expert som sælger H/K og JBL bare ikke der jeg vil købe da prisen er alt for høj.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Nej men hvis du nu ingen moral har så tag da ud og lån lidt grej og leg potentiel køber. Så for du sikkert lov, du kan jo altid sige at det ikke havde interesse og så købe på audiiosound. ikke fordi jeg selv kunne finde på det, nej slet ikke

4200-Hardstyle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hehe ja det jo ret frækt at gøre

Men er endnu ikke sikker på hvilke ht jeg skal vælge.. Kan jo ikke låne hele butikken med hjem

Men kan vel også bare høre det henne hos dem? De har jo "hifi-rum" ligesom hifiklubben.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Du kunne låne et sæt JBL i Expert og et sæt eller 2 i hifiklubben.

Du kan sagtens lytte til dem henne i butikken men det er altså ikke det samme. Jeg fik på et tidspunkt overtalt de gamle til de skulle have noget nyt, de lyttede og lyttede nede i hifiklubben og endte med et noget som bare passede til dem, men men men, da de kom hjem i stuen med deres NAD og Dali 6006 og på trægulv så kunnne de ikke lide lyden af den klasiske musik, det var en OND rock anlæg, de måtte derfor ne di butikken igen og begynde så at låne hjem og endte med et andet anlæg.

Hifiklubben har alle de mærker du nævner undtagen JBL lån derfor et sæt CV og Dali hos hifi og lån samtidigt en H/K og JBL i Expert. Det kommer du længst med!

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Tag i Fona, de har Northridge serien til ganske fornuftige priser. Hernede er de ihvertifald billigere end i Audiosound.
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
Jeg har selv dali 5005, de gør det meget godt til film, sammen med min harmankardon, det er en utrolig god rockhøjttalere. Men den passer nok bedst med NAD.

H/K og dali er klart at foretrække til film, eftersom jeg ikke kender de andre mærker udover CV så ville jeg følge Witzels råd

glemte lige, CV og H/K ville jeg bestemt heller ike foretrække sammen til musik brug, måske til film meeeen

Baseret på hvad, siger du det? NAD og H/K minder meget om hinanden mht. klang, og de er begge rigtig gode strømstærke til prisen. Jeg tog H/K 675 fordi jeg synes der lige er lidt mere spilleglæde i den, hvor NAD er lidt mere flad.

Selv har jeg et sæt JBL LX2004 og de spiller bare godt med den H/K og de kostede kun 3000kr/sæt (sat ned fra 5000kr/sæt). Jeg hører selv også lidt hardstyle (techno) på mine, men de er nu ikke overveldende gode til det. Istedet mestre de rock til prisen. Lige nu rykker Audioslave mine ører rundt! Måske hvis du kan finde LX2005 (4000kr/sæt) vil jeg anbefale dem. De har 2x8" basser istedet 2x6.5" og det hjælper nok på bassen. Af dem du nævner ville jeg vælge JBL E-100. Jeg hørte også E-80 da jeg købte mine, og de spillede lige lidt bedre, men var noget dyrere.

Jeg købte også mit ved Ekspert, og der fik jeg 1200kr rabat + 1 CD. Gav 6000 for HK 675, JBL LX2004 og 2x3m Ixos biwire kabel.
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

Manjassen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Har selv E100. der er rigtig god bas i og de kan også brage godt der udaf. Men jeg har en AVR 8500 så jeg har jo power nok så om den du har ved jeg jo ikke om den kan trække dem, men tror ikke det er noget problem. Og som andre har sagt H/K og JBL køre godt sammen for ellers havde jeg selv valgt Dali. /Jan
Til top Vis Manjassen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Manjassen Besøg Manjassen's Websted

4200-Hardstyle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Ja må vidst bare prøve mig frem..

Vil bare gerne have nogle ht som der kan klare bassen i Hardstyle..

Bare skod, fordi vil ikke ofre 6000 på en NAD C372 selvom den er meget god på papiret! Så har jeg ikke råd til ht'erne!

Forresten har kigget på noget PA:

http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?cPath=38_40_1 27&products_id=715

http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?cPath=38_124_ 125&products_id=670

Eller evt. hvis man kan sætte et par CV til den forstærker

Der får man jo effekt der vil noget for ingen penge

Men ved ikke om det kan lade sig gøre, håber I kan svare mig på det

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
AkilleuZ skrev:

Baseret på hvad, siger du det? NAD og H/K minder meget om hinanden mht. klang, og de er begge rigtig gode strømstærke til prisen. Jeg tog H/K 675 fordi jeg synes der lige er lidt mere spilleglæde i den, hvor NAD er lidt mere flad.

Selv har jeg et sæt JBL LX2004 og de spiller bare godt med den H/K og de kostede kun 3000kr/sæt (sat ned fra 5000kr/sæt). Jeg hører selv også lidt hardstyle (techno) på mine, men de er nu ikke overveldende gode til det. Istedet mestre de rock til prisen. Lige nu rykker Audioslave mine ører rundt! Måske hvis du kan finde LX2005 (4000kr/sæt) vil jeg anbefale dem. De har 2x8" basser istedet 2x6.5" og det hjælper nok på bassen. Af dem du nævner ville jeg vælge JBL E-100. Jeg hørte også E-80 da jeg købte mine, og de spillede lige lidt bedre, men var noget dyrere.

Jeg købte også mit ved Ekspert, og der fik jeg 1200kr rabat + 1 CD. Gav 6000 for HK 675, JBL LX2004 og 2x3m Ixos biwire kabel.

Jeg synes bestem også at H/K spiller godt sammen med Dali, slet ikke ellers avje jeg jo nok ikke købt en H/K når jeg nu havde dali i forvejen. Jeg synes bare der mangler noget dybde og noget i diskanten når jeg hører musik. Rack er det de klare sig bedst til. Men hvis jeg sætter en NAD til mine højttalere så er det indnubedre at høre rock på højttalerene bedre lys uden tivivl.

Til classics musik der klare H/K sig bedre end nad, når det er pop så synes jeg det er svært, det er smag og behag.

Men eftersom jeg er mest til film så klare H/K sig altså bedst der ingen tvivl der er der stor hørbar forskel.

Hvis jeg skulle have noget til musik brug og det skulle være rock techno, så ville jeg klart vælge NAD sammen med JBL eller Dali, CV er lidt for meget "bum bum" efter min smag. CV er heller ikke så meget allaround som dali og JBL.

Dette er mine personlige erfaringer, som jeg har iagtaget. Der er hermed ikke sagt at det er det samme som det du vil opleve. Men jeg tror der er en stor cahnce for det, NAD/Dali går igen her inde mange gange hvor folk synes det er en super kobination til rock. JBL har jeg som sagt ikke hørt, men efter hvad FreZh skriver så lyder det til at de også vil kunne kalre sig super godt.

4200-Hardstyle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Ja vil også gerne have den NAD C372 men den er ret dyr..

Men det man bliver jo nok nødt til at gi de 3000 ekstra for en NAD.

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hvad med at købe et par store Eltax? Du skal ikke bruge andet til hardstyle.
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

4200-Hardstyle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jeg var inde i hifiklubben i dag og høre NAD C372 med CV Classic 215, 15 og 12.. De spiller sindsygt godt, havde taget en hardstyle cd med som vi afspillede.. 215 var lidt for stor til mit 7 kvdm værelse, og 12 var lidt for lille.. Men 15 spillede super og er fin i størrelsen.. Synes ikke diskanten er dårlig i CV som folk siger! Og spillede jo virkelig hardstyle med lave hertz og den tog det hele med stiv arm! Synes faktisk diskanten var lidt høj hvis jeg stod lige foran ht'eren.. Spillede ikke engang med ½ volume og det larmede meget! Rummet var nok 40 kvdm og dørene stod og klaprede!   GO CERWIN-VEGA!!!

og NAD

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes