Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 13:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: sammensætning af forskellige mærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wigant
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er gået lidt i stå i mit højt. køb, og kigger nu lidt på andre muligheder - så jeg har lige lidt (læs: MANGE) spørgsmål

Hvad skal man være opmærksom på hvis man "blander" højtalere af forskelligt mærke?

Ville BW DM303 kunne fungere med Dali concept center? (eller ville det være bedre at vælge dali 1001 el. 2002 (hvis nu det ikke skal være concept 1 el. 2)?

Hvor stor betydning har det at sub'en er af samme mærke som de andre højt.? - og hvad med de bagerste??

Skal lige siges at receiver er yamaha rx-v650.

puuh...en lang smør. Håber at der er nogen der kan/vil hjælpe.

Til top Vis wigant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wigant
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Center og front skal være fra samme mærke og, hvis det kan lade sig gøre, samme serie. Baghøjtalere bør være fra samme serie/mærke, men det er ikke så vigtigt igen.

Dette er mine erfaringer 



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
morden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 54
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Men der er da en center der passer til dm303, den koster 1999, det er vel ikke alverden?

Centeren i Concept serien koster selvf. kun 1099, men det vil være dumt at spare de penge.

Match mellem center og front er meget kritisk, ellers lyder det simpelthen ikke troværdigt. Og da slet ikke når en bil f.eks. køre fra venstre front over centeren og til højre front, så skifter den lige motor undervejs :)

Mvh. Morten.



__________________
moe
Til top Vis morden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morden
 
wigant
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 70
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hvad med sub'en? Er det ligeså "kritisk" at den er fra samme mærke, eller er det ikke så vigtigt?
Til top Vis wigant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wigant
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

mener jeg ikke selv er vigtigt, man bør heller ikke kunne "høre" en sub, den skal bare være der til bunden.

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes