Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Første HIFI-anlæg for ung studerende (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zlollike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hey...

Jeg er ny inden for alt der her med hifi og derfor ønsker jeg nogle gode svar og tilbud omkring hvilket system jeg skulle vælge som mit "første GODE anlæg". Anlægget skal bruges til at hører rock, punk og pop. Mit værelser ligger på første sal så helst ikke noget hvor at bassen pumper som sindsygt (læs: Cerwin Vega)

PS. Systemet skal være surround så jeg også kan nyde hjemmebiografens store vidundere.

Har lidt over 8000 kr til rådighed.

Har tænkt på dette:

Denon AVR-1705 Sorruond Receiver 6x75Watt

2 stk Gale 3045 Fronthøjtalere

2 stk Gale 3030 Baghøjtalere

Samlet pris: Lidt over 6000kr

Hvad synes i om det system? Har i evt. nogen andre eksempler inden for mit budget?

Nu kommer så en masse spørgsmål:

Skal man helst have gulvhøjtalere, eller hvor stor er forskellen på gulv og væg højtalere? Kan det f.eks. bedre betale sig at købe en B&W væg højtalere på stativ (DM600 S3 el. DM601 S3) end en Gale 3045?

Håber der er nogle behjælpelige sjæle derude, der vil dele ud af deres viden på dette område.

Mvh. Zlollike

Til top Vis Zlollike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zlollike

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

ville nok selv gå i en stor bue uden om gale......

mit bud ville være Concept 6 = 3000

concept center = 1100

Concept 1 = 1500

og så en denon 1705 så er du oppe på 8100, og mangler kablerne, men hvis du nu prøver at forhøre dig nede i buttiken kan det være (nu du køber det hele) om du ikke kan få nogle kabler med billigt.

Ellers har tapeconnection tilbud på Marantz Reciever+dvd og 5stk Audiopro sat og en sub til 10K  http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=0& ;emne=visprodukt&Gruppenr=30&ID_infoside=44685

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Ville også gå uden om gale, et par B&W DM601 er en rigtig fin højtaler, med masser af lyd i forhold til størrelsen. Hvis du kunne leve med noget brugt, så er der masser af "fine" dali højtalere til salg på dba.dk

Men som tonyax siger, giv lige det sidste, og få noget andet en gale.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Zlollike skrev:

Hey...

Jeg er ny inden for alt der her med hifi og derfor ønsker jeg nogle gode svar og tilbud omkring hvilket system jeg skulle vælge som mit "første GODE anlæg". Anlægget skal bruges til at hører rock, punk og pop. Mit værelser ligger på første sal så helst ikke noget hvor at bassen pumper som sindsygt (læs: Cerwin Vega)

PS. Systemet skal være surround så jeg også kan nyde hjemmebiografens store vidundere.

Har lidt over 8000 kr til rådighed.

Har tænkt på dette:

Denon AVR-1705 Sorruond Receiver 6x75Watt

2 stk Gale 3045 Fronthøjtalere

2 stk Gale 3030 Baghøjtalere

Samlet pris: Lidt over 6000kr

Hvad synes i om det system? Har i evt. nogen andre eksempler inden for mit budget?

Nu kommer så en masse spørgsmål:

Skal man helst have gulvhøjtalere, eller hvor stor er forskellen på gulv og væg højtalere? Kan det f.eks. bedre betale sig at købe en B&W væg højtalere på stativ (DM600 S3 el. DM601 S3) end en Gale 3045?

Håber der er nogle behjælpelige sjæle derude, der vil dele ud af deres viden på dette område.

Mvh. Zlollike

Helt enig med de andre der har svaret. Hold dig langt væk fra Gale. De er så urimeligt dårlige, at jeg ikke fatter at Hifiklubben vil være bekendt at føre dem.

Generelt kan man vel sige, at gulvhøjttalere som udgangspunkt er bedst til musik, frem for standerhøjttalere. Til surround er det lidt mere ligegyldigt. Da det jo her er subwooferen der leverer dybbassen.

Personligt synes jeg ikke godt om B&W DM serien, men finder den kedelig i lyden.

Men prøv, som det før er blevet foreslået at kigge på Dali Concept. Den serie har fået stor ros.

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Der er smag jo forskellig, jeg synes at de billigere B&W gør det langt bedre end billige Dali, derfor jeg valgte mine, men det er jo en smagssag, men siden vi nu er i hifiklubbens udvalg.

Så tag ned, og lyt til Gale, B&W & Dali, hør de modeller der ligger i dit prisområde.
Det er bedre at du lytter til dem, end at du kun lytter til vores erfaring.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

wigant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Ville bare lige sige, hvis du overvejer BW: Da jeg købte reolhøjtalere havde jeg kig på DM600 og DM303. Sælger anbefalede klart DM303, trods at de var billigere - og jeg synes også de lød bedre....

Som tidligere skervet kunne concept serien være et godt bud. Hvis du tager

4 x concept 1 = 3000

1 x concept center = 1100

Denon 1705 = 2500

...og måske lige en Gale 3070 SUB = 1499

Total 8100

Til top Vis wigant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wigant

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes