| Forfatter |
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg søger, er et 5.1, 6.1 eller 7.1 setup, som udelukkende skal bruges til surround (film vel at mærke). Rummet er ganske lille - kun 10 kvm. Har kig på M&K's modeller - både K1, K2 og K3-systemet (hvordan er LCR55 i forhold til disse?). Derudover synes Atlantic Technology 1200, 2200 og 4200 lyder interessant (på papiret). Jamo D6 eller TWO er også interessant. Hvad er forresten historien med Jamo TWO og D6 - er D6 afløseren for TWO? Og er TWO af den grund uddateret?
Det er ikke et krav, men absolut et plus hvis systemet er THX certificeret. Budgetet har jeg ikke fastlagt, men jo mindre des bedre (og køber af den grund gerne brugt og i udlandet).
Signalet kommer en Pioneer 2011 og NAD T562 - henholdsvis.
Alle forslag er velkomne.
/Bellini __________________ Work in progress...
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad være med at fokusere mere på THX end nødvendigt er....ikke altid et plus iforhold til prisen __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Obii Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
M&K laver generelt gode højttalere, så der går du ikke helt galt i byen - Kender ikke Atlantis og er ikke såå vild mend Jamo (men det er jo en smagssag...)
I et lille rum kunne KEF2005.1 være et godt bud - de spiller fantastisk pris og størrelse taget i betragtning (og fylder kun ganske lidt)
Andre bud kunne være DLS R50 som også er helt ok - eller hvis der skal lidt mere gang i den (også prismæssigt ) B&W 705?
Sørg for alt i verden for at få en go' centerhøjttaler med, hvis du primært skal bruge det til film __________________ The door is open but the ride ain't free....
|
| Til top |
|
| |
Kristiankk Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 280
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er tit Peerless der laver enheder til MK
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du er på udkig efter et højttalersystem, der udelukkende skal bruges til filmlyd, hvorfor så ikke kigge på THX godkendte højttalere. THX godkendte højttalere er sjældent specielt gode til hifi-lytning, men jeg har endnu ikke oplevet et THX certificeret højttalersystem lyde dårligt i forbindelse med filmlyd.
Du betaler ikke nødvendigvis en formue for THX skiltet, som så mange sidder på spring efter at pointere. En af fordelene ved THX højttalere, er at de er opbygget, så de har en langt bedre spredning i det horizontale plan end traditionelle højttalere. Det betyder at du får et meget ensartet lydbillede, selv når der sidder flere personer ved siden af hinanden.
De mærker du allerede har i tankerne, er efter min mening det helt rigtige til dit behov og passer desuden fint til rummets størrelse.
Jamo D 7, er i øvrigt sat gevaldigt ned. Se her:
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=4209 __________________ Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Når du er på udkig efter et højttalersystem, der udelukkende skal bruges til filmlyd, hvorfor så ikke kigge på THX godkendte højttalere. THX godkendte højttalere er sjældent specielt gode til hifi-lytning, men jeg har endnu ikke oplevet et THX certificeret højttalersystem lyde dårligt i forbindelse med filmlyd. |
|
|
Præcis! Af samme grund skrev jeg også ,at det ville være et plus med THX.
D7 som du linker til, er dog en del for dyre. Har læst i et review, at D6 og D7 har det bedst i store rum >20 kvm. Derfor er jeg lidt tilbageholdende overfor lige disse modeller.
Ideer er fortsat velkomne, vil formentlig tage rundt og lytte lidt her i påsken, så jo flere input des bedre.
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det koster kun for dem der laver højtalere at få det certificeret, derfor er der mange der ikke gider betale for det, men bare springer over.... NAD 216 er THX certificeret, men NAD 214 ikke er, eneste grund er at den ikke yder over 100 w per kanal i stereo.... gider ikke en fis for THX, selv det rageste skammel kan være thx certificeret....
// ouT
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
syska skrev:
|
Det koster kun for dem der laver højtalere at få det certificeret, derfor er der mange der ikke gider betale for det, men bare springer over.... NAD 216 er THX certificeret, men NAD 214 ikke er, eneste grund er at den ikke yder over 100 w per kanal i stereo.... gider ikke en fis for THX, selv det rageste skammel kan være thx certificeret....
// ouT
|
|
|
Der lød startskudet!
__________________ Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
Bent Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
D7 som du linker til, er dog en del for dyre. Har læst i et review, at D6 og D7 har det bedst i store rum >20 kvm. Derfor er jeg lidt tilbageholdende overfor lige disse modeller.
/Bellini |
|
|
Jeg har aldrig hørt D 6 i et stort rum, men har netop oplevet det i et lille rum (mellem 10 og 15 kvm). Det lød efter min mening fremragende. Tror ikke at du får problemer med de nævnte THX systemer i mindre rum, da det i et THX setup er subwooferen, der gengiver den dybeste bas og da det oftest er den der volder problemer i mindre rum, kan du blot justere niveauet på subwooferen. __________________ Mvh
Bent
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Jeg har aldrig hørt D 6 i et stort rum, men har netop oplevet det i et lille rum (mellem 10 og 15 kvm). Det lød efter min mening fremragende. Tror ikke at du får problemer med de nævnte THX systemer i mindre rum, da det i et THX setup er subwooferen, der gengiver den dybeste bas og da det oftest er den der volder problemer i mindre rum, kan du blot justere niveauet på subwooferen. |
|
|
Det lyder godt - jeg håber jeg er enig den dag jeg kommer til at lytte til det.
|
| Til top |
|
| |
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 19 Marts 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent skrev:
syska skrev:
|
// ouT
|
|
|
Der lød startskudet!
|
|
|
Startskudet til hvad ? Jeg kom med min mening.... 
Hvad snakker du om?
|
| Til top |
|
| |