| Forfatter |
|
Muscleman Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
Jeg så i et indlæg i en anden tråd, at der var en som skrev at man kunne "putte" noget i basportene- det gav noget især hvis højttalerne stod tæt på bagvæggen, hvad menes med det ? , er iøvrigt ovenud tilfreds med mine 450ere , den næste investering er en ny forforstærker og jeg er blevet lidt lun på en Holfi, er der nogle herinde der har erfaring med Holfis forforstærkere, og hvad vil i foreslå af biwiringskabler til 450erene.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan varmt anbefale Holfi sammen med Dali450, har selv på et tidspunkt lånt en kammerats Holfi Audis (integreret amp.) se billeder her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14485&K W=tonyax (kender dog ikke noget til deres forforstærkere).
Det du kan putte i dine bagreflexporte er nogle gamle Uldsokker eller lign. så vil du opleve en lidt strammere bas (hvad jeg har hørt) og denne vil så blive forstærket lidt af du sætter dem tæt på væggen, så på den måde lyder det lidt som hvis de stod ude. (tror jeg, har ikke selv prøvet det , men har læst mig frem til det) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet det på en Dali 850 engang, men jeg syntes ikke rigtigt jeg kunne høre forskel, men de stod måske så langt fra bagvæggen at det havde den store betydning.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale Holfis forforstærkere, spiller selv med et sæt Pre 8 og Power 8, i øvrigt også på Dali højttalere. Det er et virkelig godt match, synes jeg.
Det med at stoppe basporten til har jeg prøvet på min gamle højttalere, og det dæmpede den dybe, buldrende bas rimelig godt. Jeg tror jeg brugte et par termosokker... Ellers kan en passende tilskåret skumgummi "prop" vist sagtens bruges.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Muscleman Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har nu ofret et par gamle skisokker og har stoppet dem ind i basporten-og ja bassen er blevet noget strammere, og mere behagelig at høre på, så det kan være at min krakilske nabo (hans åndelige beredskab ligger på et meget lavt niveau ) kan få lidt ro i sjælen.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv prøvet lidt frem og tilbage med at stoppe sokker i. Jeg ved ikke, om det var indbildning, men jeg synes umiddelbart at lyden blev mere indelukket.
Mit spørgsmål er: er der ikke nogen ulemper ved at stoppe basporten til? Nu ved jeg intet om højttalerkonstruktion, men den er vel lavet der med et formål?
|
| Til top |
|
| |
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et sæt Dali 400 og hos mig lød det som om de spille bag en dyne, da jeg kom en sok i basrefleksporten. Så det er åbenbart meget forskelligt, hvordan det påvirker lyden.
|
| Til top |
|
| |