Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 11:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: HT-setup til lille lokale, nogen forslag? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 August 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Er igang med at kigge på HT-løsninger til et lille dedikeret biolokale på 9,6 kvm (2,4*4,0). Prisen bør holdes under 25k i Dk-priser. Jeg søger både nye foreslag, samt erfaringer med nedenstående modeller.

På papiret har jeg kig på følgende:

- Miller & Kreisel K2 og K3

- Jamo D6 PEX 5.1, 6.1 eller 7.1.

- Atlantic Technology 2200 eller 4200.

Jamo tiltaler mig af flere grunde mest lige nu, men er en smule 'bange' for Ht'ernes fysiske størrelse. Fronterne 60 cm brede, hvilket ikke giver meget plads mellem HT'erne, når væggen kun er 2,4 bred (fx 10 - 60 - 20 - 60 - 20 - 60 - 10 cm). . Vil det være et lydmæssigt problem med D6'eren? Ligeledes; kan det tænkes, at 7.1 vil være for meget til lokalet? Normalt anbefales der jo relativ lang afstand til center-surround-kanalerne.

Ved nogen hvor jeg kan få et lyt på Jamos D6-serie?

På forhånd tak.

/Bellini

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 August 2005 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Slet ingen som har erfaring - god som dårlig- med de nævnte pakker? Eller i det mindste bare ved hvor jeg kan lytte på Jamo D6?

/Bellini

dan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2005 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

hej...

jeg kan anbefale atlantic sættet, efter min mening spiller det kanon

Er især vild med at man får så god stereo lyd i dette sæt. Tag evt forbi lydbutikken på frb. og lyt. De har begge atlantic sæt

Dan

Til top Vis dan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 December 2005 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at lytte til højttalere fra System Audio.

Jeg var lige nede og lytte lidt på nogen i går aftes og de spiller utrolig godt størrelsen taget i betragtning. Det var SA-720 jeg hørte, de havde ikke SA-1280 som jeg egentlig kom efter, men sådan er det jo

Mange vil sige de mangler bas, men jeg syntes nu den var der på den gode måde og i et dedikeret biorum af den størrelse vil jeg mene at højttalere fra SA vil være et rigtig godt bud

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 December 2005 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke hørt dem, men der er mange der er glade for Vienne Acoustics Haydn som er perfekte til mindre rum... http://vassagohifi.com/main.php?site=visprodukt&groupinf o=37 

IMO skal du glemme alt om 7.1 i et så lille rum, der er 5.1 mere end rigeligt.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

ja^^^^ 7.1 kan simpelthen IKKE fungere i sådan et "bette" rum. ellers så ville jeg nok anbefale noget stativ-ht fra dm600 serien, ellers har jeg ikke så meget forstand på de "små" ht 
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 December 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Bellini skrev:

Jamo tiltaler mig af flere grunde mest lige nu, men er en smule 'bange' for Ht'ernes fysiske størrelse. Fronterne 60 cm brede, hvilket ikke giver meget plads mellem HT'erne, når væggen kun er 2,4 bred (fx 10 - 60 - 20 - 60 - 20 - 60 - 10 cm). . Vil det være et lydmæssigt problem med D6'eren? Ligeledes; kan det tænkes, at 7.1 vil være for meget til lokalet? Normalt anbefales der jo relativ lang afstand til center-surround-kanalerne.

Jeg tror ikke det vil være et problem at have højttalerne tæt på hinanden (jeg går ud fra diskanten er midt i højttaleren?) - det vil vel nærmest være et "lydtæppe" langs hele billedet. Jeg har selv front og center placeret (for) tæt og jeg kan sagtens affinde mig med resultatet

Desuden ville jeg gå efter en 6.1 hvis du har bare lidt afstand til bagvæggen.

banz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 December 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

jeg ville gå efter noget 5.1 men det er bare lidt smag og behag, hvis du køber en 7.1 receiver kan du jo bi-ampe front ht, i et 5.1. ellers til sådan et lille rum tror jeg nok du bliver nød til at finde nogle lidt kompakte ht, men det vidste du vidst godt selv du kunne kigge på nogle af stativ-hterne fra b&w´s 700 serie kan ikke huske hvad de hedder, men de kan jo købes i hifiklubben(.dk)
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes