Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Verdens bedste, mindste højtaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 September 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Foranlediget af en samtale i en anden tråd, spørger jeg forummet;

Hvilken højtalere er idag verdens bedste, når den vel at mærke skal være så lille som mulig?

Et krav som vores bedre halvdel  konsekvent stiller, for at vi kan få lov til at bevare vores hobby, uden utidig indblanding.

Sjovt nok kan mange af de samme, i andre sammenhænge, ikke kan få det stort nok

Mit eget bud er BeoLab 3 fra B&O, der ved hjælp af snedige tekniske løsninger, har flyttet de  fysiske rammer, man hidtil har anset for at være faste vedtagne naturlove.

Og selv jeg, synes ikke den er særlig køn, for ikke at høre om design argumenter med det samme, men gengive god lyd det kan den.

Andre bud?

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 September 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Et krav som vores bedre halvdel konsekvent stiller, for at vi kan få lov til at bevare vores hobby, uden utidig indblanding.

Hvis jeg havde en bedre halvdel der ville være med til at bestemme det ville jeg blæse hende ud med sådan et system

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

[ng.

Hvis jeg havde en bedre halvdel der ville være med til at bestemme det ville jeg blæse hende ud med sådan et system

[/QUOTE]

Jeg notere mig lige, at du starter sætning med ("hvis jeg havde...") Jeg tror, at hun ville råbe højere end anlægget hvis du kom slæbende med sådan en skulptur. Bemærk også, hvor lille manden er blevet i spejlet, -det er hun ikke sen til at udnytte  

Det var lige sidespring, men spørgsmålet er stadig det samme..

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 September 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

[ng. Hvis jeg havde en bedre halvdel der ville være med til at bestemme det ville jeg blæse hende ud med sådan et system

<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=#666666 size=1>Jeg notere mig lige, at du starter sætning med ("hvis jeg havde...") Jeg tror, at hun ville råbe højere end anlægget hvis du kom slæbende med sådan en skulptur. Bemærk også, hvor lille manden er blevet i spejlet, -det er hun ikke sen til at udnytte  

Det var lige sidespring, men spørgsmålet er stadig det samme..

[/QUOTE]

Jeg har ikke en bedre halvdel der blander sig i noget af det jeg gør med hifi .

Så små højttaler har sådan set aldrig været her rigtigt .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 September 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

Andre bud?

Meridian's mindste højtalere må bestemt være et godt bud. De er aktive, så for absolut minimalisme kan du nøjes med højtalerne og en cd afspiller.

Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jensen skrev

Jeg har ikke en bedre halvdel der blander sig i noget af det jeg gør med hifi .

Så små højttaler har sådan set aldrig været her rigtigt .

Særdeles heldigt for dig, "måtte det vedblive med at være sådan, Amen"

Spørgsmålet er relevant, da vi specielt i vores unge dage ikke har ubegrænset plads til vores rådighed, og derfor er henvist til studiekamre, kollegieværelser, værelset derhjemme, eller den lille stue, der oveni købet skal der skal deles med potteplanter, klodsede sofaborde og den obligatoriske hjørnesofa., og under disse forhold ville en for stor højtaler gøre mere skade en gavn lymæssigt

Dertil kommer  PCèren, der også kræver også skal kunne levere ordentligt lyd i et rum, der næsten altid er mindre end et kosteskab, så størrelsen bliver det væsentligste parameter

Hvilken højtaler skal jeg vælge, hvis den skal være så lille som muligt. og lyde så godt som muligt

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 September 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Xavian mia. gengiver detaljer og dynamik som jeg sjældent har hørt fra den størrelse højttalere.

og til 7500 inkl stander slå det heller ikke hul i husholdningsbudgettet.

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Sir Round skrev:
BeoFan skrev:

Andre bud?

Meridian's mindste højtalere må bestemt være et godt bud. De er aktive, så for absolut minimalisme kan du nøjes med højtalerne og en cd afspiller.

Hov,- du snyder...Selvom de både ser elegante ud og sikkert også er velspillende, er de en del af et subwofersystem.

Hvad mon displayet er til for? Synes ikke lige det fremgår nogen steder.

Construction: Vertical unit: 2-way ported design with 160mm bass driver; Horizontal centre: 2 1⁄2-way closed box design with twin 5 1⁄4 in (120mm) bass drivers, with doped carbon fibre cones and cast alloy baskets. 1in (25mm)

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Xavian mia. gengiver detaljer og dynamik som jeg sjældent har hørt fra den størrelse højttalere.

og til 7500 inkl stander slå det heller ikke hul i husholdningsbudgettet.

Hej kim, så mødes vi igen.. lige et billede af højtaleren du nævner (nu har jeg fundet ud af hvordan jeg gør det )

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 September 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Godt jeg ikke har en "bedre halvdel" for nu vil jeg nemlig til at spare op til B&W 800D

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 September 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

Hov du snyder.. Selvom de både ser elegante ud og sikkert også er velspillende, er de en del af et subwofersystem.

Jeg snyder ikke! De er IKKE en del af et subwofersystem. Men som alle højtalere kan man tilslutte en subwofer for øget bas og Meridian lave en der passer til.

BeoFan skrev:

Hvad mon displyet er til for? synes ikke lige det fremgår nogen steder.

For at vise volumen etc. Jeg sagde jo de var aktive. ;-) I Meridian's tilfælde inkluder det også en forforstærker.

Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Sir Round skrev:
BeoFan skrev:

Hov du snyder.. Selvom de både ser elegante ud og sikkert også er velspillende, er de en del af et subwofersystem.

Jeg snyder ikke! De er IKKE en del af et subwofersystem. Men som alle højtalere kan man tilslutte en subwofer for øget bas og Meridian lave en der passer til.

BeoFan skrev:

Hvad mon displyet er til for? synes ikke lige det fremgår nogen steder.

For at vise volumen etc. Jeg sagde jo de var aktive. ;-) I Meridian's tilfælde inkluder det også en forforstærker.

Jamen så er det iorden,

-for at vise volumen..he,he troede at man kunne høre det

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 September 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Jeg smider lige lidt benzin på bålet:

Jeg har lyttet til denne højttaler

og i mine øjne har den intet med god lyd at gøre.

Men den er da meget flot og stilren at se på - kunne være en ok køkken-højttaler. Men til seriøs musiklytning, nej tak!

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Men den er da meget flot og stilren at se på - kunne være en ok køkken-højttaler. Men til seriøs musiklytning, nej tak!

Selvfølgelig lyder den godt, spec størrelsen taget i betragtning, alt andet er noget pjat at skrive

Det var mit bud, og og jeg synes ikke at tråden allerede nu skal handle om, hvad du synes om andres forslag.

Det ene bud er lige så godt som det andet, og det er så op til den enkelte at vælge og sansynligvis slå op i til tråden igen, når behovet for at vælge en lille vellydende højtaler i fremtiden melder sig. Det er ihvertfald sådan tråden er tænkt.

Har du ikke selv nogen forslag, eller vil du bare pege fingre af alle os andre, fordi du ikke selv kan finde på nogen?

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Da jeg boede hjemme hos de gamle, havde jeg på mit lille værelse et par beovox cx100 højtalere. Størrelsen taget i betragtning, synes jeg de var suveræne! (uheldigvis blev de stjålet, men med forsikringspenge i hånden, ervervede jeg mig mit nuværende setup, bestående af B&W & Marantz...

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 18 September 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:
MaltheK skrev:

Selvfølgelig lyder den godt, spec størrelsen taget i betragtning, alt andet er noget pjat at skrive

Det var mit bud, og og jeg synes ikke at tråden allerede nu skal handle om, hvad du synes om andres forslag.

Det ene bud er lige så godt som det andet, og det er så op til den enkelte at vælge og sansynligvis slå op i til tråden igen, når behovet for at vælge en lille vellydende højtaler i fremtiden melder sig. Det er ihvertfald sådan tråden er tænkt.

Har du ikke selv nogen forslag, eller vil du bare pege fingre af alle os andre, fordi du ikke selv kan finde på nogen?

Selvfølgelig skal man respektere andres mening, men der er samtidig også ytringfrihed herinde!

Desuden er det en klokkeklar kendsgerning at B&O aldrig har gjort sig i det ypperste high-end hvad lyd angår, så jeg tror ikke MaltheK's udtalelse er helt skudt ved siden af!

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Selvfølgelig skal man respektere andres mening, men der er samtidig også ytringfrihed herinde!

Desuden er det en klokkeklar kendsgerning at B&O aldrig har gjort sig i decideret high-end hvad lyd angår

[/QUOTE]

Hmmm... er det ikke lidt forsimplet? Det er "også" en klokkeklar kendsgerning at B&O i de tidligere dage var meget mere HiFi-mindet, og de har gjort comeback inden for nyere tid i High-end klassen med Beolab 5, som blev meget positivt modtaget.

Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Taurus skrev

Desuden er det en klokkeklar kendsgerning at B&O aldrig har gjort sig i decideret high-end hvad lyd angår, så jeg tror ikke MaltheK's udtalelse er helt skudt ved siden af!

Klart, men ikke ret til at ødelægge tråden, og tråden handler altså stadig om at komme med bud på den bedste, men mindste højtaler.

Dine andre kommentarere kan placeres som indlæg, i de relevante tråde, hvor de nok skal blive tilbagevist!

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 September 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

Taurus skrev

Desuden er det en klokkeklar kendsgerning at B&O aldrig har gjort sig i decideret high-end hvad lyd angår, så jeg tror ikke MaltheK's udtalelse er helt skudt ved siden af!

Klart, men ikke ret til at ødelægge tråden, og tråden handler altså stadig om den bedste, men mindste højtaler.

De andre kommentarere kan placeres som indlæg, i de relevante tråde, hvor de nok skal blive tilbagevist!

Beofan, kan du ikke rette din tekstfont så den ligner os andres? Det er meget anstrengenge at læse hvad du skriver, når bogstaverne er så små, og tilmed grå!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 18 September 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

Taurus skrev

Klart, men ikke ret til at ødelægge tråden, og tråden handler altså stadig om den bedste, men mindste højtaler.

Dine andre kommentarere kan placeres som indlæg, i de relevante tråde, hvor de nok skal blive tilbagevist!

Hvad snakker du om??

Og det er DIN fortolkning at nogle ødelægger tråden, jeg så ikke MaltheK's indlæg som specielt negativt, andet end han gav udtryk for sin egen holdning på en sober måde der ikke bar præg af noget personligt mod dig,  og mener iøvrigt jeg har gjort det samme. Men hvis man absolut vil se fjender så bliver det jo ikke anderledes 

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes