| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taralabs Klara eller LcAudio Teflar kunne bruges, de er ganske ok og relativ billige..
Taralabs er for mange (ved ik hvor du bor?) nemt at lige "hente" da det lagerføres i Hifi Klubben der jo ligger mange steder efterhånden..
Det er nemt og dejligt blødt at "arbejde" med og så er det hvidt, hvorved det falder ind i relativ mange rum med hvide eller lyse vægge & paneler mm...
Teflar er ganske tyndt og nogenlunde flexibelt, det er gennemsigtigt og sølv belagt, så det ser dyrt og lækkert ud, men synes derfor mere end Klara på en eventuel baggrund.
Teflarer lidt lysere i klangen end Taralabs Klara der har mere varme og "rundhed" og er generelt lidt fyldigere i lyden og ikke mindst bunden, hvor Taflar kan virke lidt tyndt på noget grej, men ellers ganske stramt og kontroleret (så her kan du vælge udfra hvad du ellers syntes om i lyd, varmt & fyldigt og lidt ørevenligt eller lidt subjektivt lyst og stramt samt mere afslørende?? her kan du lade tendenserne i resten af grejet bestemme hvad vej du skal gå..)
(Billigere end disse to kan jeg ikke få mig selv til at anbefale seriøst! selv til baghøjtalere i suround anlæg.)
Baghøjtalerne er dog efter min mening ikke så kritiske som front og side (hvoed) højtalerne, og bare kablet er af rimelig kvalitet og ikke "kvæler" alt dynamik og opløsning så er det ok...
Reelt vil jeg personligt mene at valget af mærke er knap så vigtigt her, bare det er af nogenlunde rimelig kvalitet... og klangligt generelt matcher resten af grejet, så baghøjtalerne ikke "stikker af" klangligt fra resten..
Disse krav skulle de to nævnte mere end rigeligt kunne leve op til på hver sin måde ..
mvh. __________________ M.
|