| Forfatter |
|
mrw76 Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2005
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 09 November 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
er der nogen der kan hjaelpe mig med af finde ud af hvad der er forskel paa højtalerene i et MX 7000 og Beovision 5, hvilke er bedst?
Jeg har faaet et tilbudt paa et brugt BV 5, men har jeg brug for andre højtalere end dem der sider i fjernsynet? Jeg har kigget lidt paa Boses Acoustimass, da de er smaa og spiller godt, men hvad kraever det af udstyr for at faa det koblet til BV 5, og hvad vil det koste? I har maaske nogle andre idèer.
Desuden har jeg et Beocenter 2500, som jeg ogsaa vil skifte ud.
Mvh. Morten
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 11 November 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten,
Spændende :-) Hvis vi er enige om BV5 er 42" plasma TV'et.
Begge B&O har aktive højtalere, dvs. forstærkere efter delefiltret. Lyden i MX7000 synes jeg er go', men den er endnu bedre i BV5.
Forskellen er primært større forstærkere, og større basenheder.... monteret i et lidt større kabinet, som de har i BV5, synes jeg de lyder kanon (for et TV..)
Om du har brug for flere højtalere, afhænger jo af dit brugsmønster... - Surround eller stereo lyd fra TV'et.....
Er det til alm. TV-kig (nyheder og film på TV), så er de indbyggede højtalere meget gode! Men det får du jo ikke surround lyd ved.....
Så jeg vil sige svaret afhænger af dit brugsmønster!
|
| Til top |
|
| |
mrw76 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville du vælge et par brugte Beolab 8000 eller Bose Acoustimass 10 el. 15. Kræver det i øvrigt andet end en forstærker at slutte Bose højtalerene til BV 5 fjernsynet, og får man surround lyd ud af det?
/Morten
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ALDRIG benytte noget der stod BOSE på!
Hvorvidt du kan nøjes med de indbyggede i BV5, kommer nok an på dit behov.... skriv lidt mere om det. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
mrw76 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm, hvad skal jeg skrive. Pga. plads mangle har jeg længe måtte nøjes med et Beosound Ouverture og et MX 7000  , nu er vi flyttet og har fået mere plad, og jeg har fået tilbudt et BV 5. Jeg er efterhånden godt træt af den manglende lyd i MX 7000'et og kunne godt tænke mig nogle højtalere med mere lyd i. Problemet er bare at kæresten hader højtalere (har i hørt den før), men kan godt leve med nogle små Bose eller Beolab 8000. Nu er mit problem så, kan jeg leve med lyden fra BV 5 eller skal jeg investere i et par brugte BL 8000 til ca. 17.000,- eller Bose til 5.000,- til 12.000,- + forstærker (5000,-). Det skal siges at vi bor i en lejlighed, og spilller aldrig (højt højt), men jeg kan godt lide en gang god ROCK  .
/Morten
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal bruges til at høre musik på, og konen ikke så godt kan lide (almindelige) højtalere, synes jeg det lyder rigtig fornuftigt med et sæt Beolab 8000.
Det lader jo ikke rigtigt til at surround er noget du længes efter. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |