Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Er B&W stadig nærige med lyden? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Baba Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Mine forældre har nogle i hvertfald 15 år gamle B&W højtalere DM6 tror jeg, som jeg ikke rigtig synes kan spille rigtig "igennem". De er gode til klassisk, men det er måske de mindst kontante højtalere jeg kender.
Meget tilbageholdende.

Jeg overvejer at købe et par B&W 602 S2 højttalere til min kammerat (med sans for kvalitet) der hører meget hip hop og techno. Han har en audiolab 8000A 60W forstærker, så mit spm er om disse højtalere stadig er for tilbageholdende til at høre denne slags musik.

Hvis nej, har I da et bedre forslag 1000-2500 brugt (med god bas) ?
Det skal være reol-højttalere, men de behøver ikke at være små.
Til top Vis Baba Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Baba Green Besøg Baba Green's Websted

flaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jeg synes bestemt ikke at b&w's lyd er tilbageholden.. ihvertfald ikke de nye, kender ikke de gamle b&w'er.. Diskanten i de nyere modeller er meget 'ud af kassen'..hvor jeg synes at fx dali er mere tilbagetrukken på det punkt - nogle synes at b&w's diskant er skinger, men der er jeg ikke enig (ihvertfald ikke dem som jeg har hørt).

DM602 er jo en 7", så den burde give større lyd end fx 5" eller 6.5".

I burde tage i hifiklubben og lytte til den og andre mærker som kan fås brugt i denne prisklasse.

Mvh
Malik

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt at Audiolab'en skulle være meget tilbagelænet og kedelig, så måske er det den der skal skiftes i stedet?

Læs mere her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9430

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

De fleste gamle B&W lyder lidt uldent.....inkl. hele 800 serien. l**te diskant, l**te filter, l**t kabler. Mange af kablerne er noget tynd skidt og samholdt med udmålte 20% komponenter, så er festen startet. Alligevel kan man få lidt mere ud af dem, men de bliver nok ikke meget bedre end da de var nye. Man kan skifte filter stumper, coate enheder osv. Jeg synes ikke selv jeg gider at fedte med den slag, heller bygge med gode enheder istedet....eller køb noget som faktisk virker fra starten. Jeg vil dog indrømme at der var godt hul igennem op mine 802 serie 80 efter nye kabler osv....men kabinetet var lækkert og måske det bedre ved hele højttaleren. Jeg vil tro en Serie II eller Serie III er lavet med gode kabler og mere audiophile kabler, så det er nok et godt bud på noget nyt som også virker/lyder godt i mange år uden at ændre på noget som er noget l**t.

Mvh

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

DM6 er efter min mening "overdæmpet". Man gjorde meget for at få lineal-ret frekvensgang, og det lykkedes også, men samtidig fjernede man desværre energien og opløsningen.

Og iøvrigt er Audiolab forstærkeren en sløv kasse. Hvis der skal mere "saft og kraft" i musikken, vil jeg foreslå en udskiftning

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Lige præcis 602'eren kan måske nok lyde lidt fed og langsom i det... tror kabinettet er blevet en tand for stort til den enhed? Den kan godt lyde lidt som en cervin-vega papkasse
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes