| Forfatter |
|
vartaz Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, beklager alle de topics om hvad højttalere man skal købe, men her kommer et til.
Jeg har kigget på følgende
Cerwin Vega DC12 Jamo X870 Dali 808 Dali 606
Hvilken af disse højttalere vil i anbefale og hvorfor ? Jeg hører rock, techno, dansk - meget forskelligt musik . Bassen skal være ond, altså gerne kunne mærkes og lyde godt:), så¨det skal være noget med power..
Kom frisk skal ud og købe inden weekenden.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 850, den slår dem alle, efter min mening!
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil give ascari ret Dali 850 vil være det klart bedste køb i prisklassen. Hvis den får tilstrækkelig med effekt, kan den spille meget højt, og den er de andre modeller du nævner lydmæssigt overlegen.
Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er 850 ikke nævnt. Så det er vel egentlig flaming at nævne den. Men hvilken type musik hører du? Og hvad består resten af setup'et af?
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor dog det? Størrelses og prismæssigt ligger den meget tæt på 808, men spiller noget dybere og det er jo det manden ønsker .
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan som du beskriver hvordan lyden skal være, vil jeg sige Cervin Vega. Men du må i HiFi Klubben og lytte til efterfølgerne for at bestemme dig. Det kan være ret svært for os at gætte hvad du vil blive glad for.
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trutta
vartaz skrev:
Hvilken af disse højttalere vil i anbefale og hvorfor ? |
|
|
Derfor. Han beder om at vide hvilket af de 4 sæt han nævner man vil anbefale og hvorfor. Ikke hvad for et sæt af alle HT'ere i hele vereden, men af de 4 han nævner.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmen skrev:
Trutta
vartaz skrev:
|
|
Derfor. Han beder om at vide hvilket af de 4 sæt han nævner man vil anbefale og hvorfor. Ikke hvad for et sæt af alle HT'ere i hele vereden, men af de 4 han nævner.
|
|
|
Jaja, meget flot, men derfor må man jo gerne komme med bud man synes er bedre for at hjælpe manden til at finde det han søger. Jeg er da ligeglad med hvad han køber, og det ændre absolut intet i mit liv om han bliver glad for det eller ej, men jeg vil da meget gerne hjælpe alligevel fordi jeg bliver en lille del klogere ved hvert anlæg jeg læser, især dem der kommenterer mine indlæg.
Nu når den rare mand spørger hvilken af de ovenstående Ht'ere der er bedst til hans formål, er det sikkert fordi han ikke føler sig helt sikker på området, og derfor ikke kender til alle højttalere der kan levere fornuftig lyd inden for de givne aspekter som pris, størrelse, og lyd. Derfor kommer jeg med et bud på en højttalere som jeg selv mener er dem alle overlegen. Om han kan bruge mit bud eller ej, det er op til ham, som før skrevet, så er jeg yderst ligeglad med hvad han vælger, hvis bare han er tilfreds med det han vælger. Hvis han ikke kan lide mit bud, så kan han jo bare lade det ligge, ingen tvang. Ligesom der heller ikke er noget der tvinger mig til at nævne hvilke af de nævnte højttalere jeg tror passer ham bedst.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Holmen skrev:
Trutta
vartaz skrev:
|
|
|
|
|
Jaja, meget flot, men derfor må man jo gerne komme med bud man synes er bedre for at hjælpe manden til at finde det han søger. Jeg er da ligeglad med hvad han køber, og det ændre absolut intet i mit liv om han bliver glad for det eller ej, men jeg vil da meget gerne hjælpe alligevel fordi jeg bliver en lille del klogere ved hvert anlæg jeg læser, især dem der kommenterer mine indlæg.
Nu når den rare mand spørger hvilken af de ovenstående Ht'ere der er bedst til hans formål, er det sikkert fordi han ikke føler sig helt sikker på området, og derfor ikke kender til alle højttalere der kan levere fornuftig lyd inden for de givne aspekter som pris, størrelse, og lyd. Derfor kommer jeg med et bud på en højttalere som jeg selv mener er dem alle overlegen. Om han kan bruge mit bud eller ej, det er op til ham, som før skrevet, så er jeg yderst ligeglad med hvad han vælger, hvis bare han er tilfreds med det han vælger. Hvis han ikke kan lide mit bud, så kan han jo bare lade det ligge, ingen tvang. Ligesom der heller ikke er noget der tvinger mig til at nævne hvilke af de nævnte højttalere jeg tror passer ham bedst.
Mvh. |
|
|
Hvis du er ligeglad med at hjælpe ham med hans spørgsmål, og bare selv nævner et sæt
HT'ere som er alle hans 4 sæt overlegne, så er det da både irrelevant,
arrogant og derfor flamebait. Du skriver tydeligvis ikke for at hjælpe
ham med hans spørgsmål. Det virker som om at du skriver, bare for at
skrive.
Citér:
| Nu når den rare mand spørger hvilken af de ovenstående Ht'ere der er
bedst til hans formål, er det sikkert fordi han ikke føler sig helt
sikker på området, og derfor ikke kender til alle højttalere der kan
levere fornuftig lyd inden for de givne aspekter som pris, størrelse,
og lyd. |
|
|
Når han spørger hvilken en af de ovenstående HT'ere der er bedst til han formål, så er det sgu nok fordi han vil vide hvilket sæt af de ovenstående folk mener er bedst til has formål. Ikke hvilket sæt i hele verden. Kan vi ikke blive enige om det?
|
| Til top |
|
| |
vartaz Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stop alt det ot.. Det er okay at komme med et andet bud .- hvis man syntes dem jeg har nævnt er helt hen i vejret..
|
| Til top |
|
| |
vartaz Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 850 er også en mulighed , men er ikke så vild igen med designet, syntes cwen er federe at se på - men det kan godt komme på tale, kan jeg ikke få nogle erfaringer med dc serien eller X870/X3M ?
|
| Til top |
|
| |
bred151 Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay. jeg vil slutte mig til dali 850 for den banker alle de du har nævnt selv men du SKAL ha nok effeket til dem ellers er de ikke så sjove at høre på. (har dem selv)
__________________ Onkyo tx-sr875
Sony AX3ES
Panasonic bd 35
Dali Grand
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vartaz hvis jeg var dig ville jeg prøve at tage ud at lytte, på de højtalere du har i tankerne. Lydmæssig smag er meget individuelt, det er nogen syntes er godt er ikke sikkert du syntes er godt.
Mvh Trutta
|
| Til top |
|
| |
vartaz Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg skal købe brugt, og så det bliver nok lidt svært :/. Tror valget falder på X870, eller DC12/15 Syntes Dalierne ser lidt gammelmands agtig ud (er 17), skal have nogle højttalere der kan spille RIGTIG højt :)
|
| Til top |
|
| |
trutta Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay Hvis du kommer i nærheden af Varde kan jeg godt give dig et lyt på 808 og 850. Men med din alder/musiksmag er cw nok det mest oplagte.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til pokker da med formen,det er vel lyden det kommer an på?? Dali 8½ er altså en kanon ht (pip)
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vartez
Jeg ville klart anbefale Dali 850, de spiller både med meget bass, meget højt og der er samtidig en god mulighed for bare at nyde stille og ren musik uden det bliver anstengende.
Men de kræver meget effekt ca 100 solide watt for at yde godt  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas KBH skrev:
Hej Vartez
Jeg ville klart anbefale Dali 850, de spiller både med meget bass, meget højt og der er samtidig en god mulighed for bare at nyde stille og ren musik uden det bliver anstengende.
Men de kræver meget effekt ca 100 solide watt for at yde godt  |
|
|
Nej lyden er der sku intet "gammelmandsagtigt " over. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nu mene at alle højttalerne han nævner skal have godt med effekt og strøm før de spiller optimalt.
Dali 8½ kan sagtens spille kanont højt, og så lyder de skide godt, så jeg synes du skal lytte til dem hvis du kan leve med det "gammeldags" udseende . Ellers ville jeg tage nogle Cv, der er ihvertfald bas i stride strømme . Men husk på at du kommer meget langt med en god strømstærk forstærker. Til Cv vil jeg sige noget NAD.
|
| Til top |
|
| |