Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: KT-Radio, KTRADIO (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
noitanon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 August 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hej Alle Deltagerne,

Jeg er Noitanon & er fyren med de Signature 3 høtaler, som jeg skrev om den 24. februar.  Svaret forneden dækker ikke alle spørgsmål som blev stillet til mig, omkring mit indlæg om KT Radio's salg af 2 Signature 3 højtaler.  Men det vil svare på det fleste af dem, der altså blev rejst for ca. 5 måneder siden! (sidst jeg var forbi dette forum).  Da mit svar på spm'ene kommer lidt forsinket, opretter jeg det som et nyt emne.

(a) Jeg fortalte KT Radio at jeg havde en AMC 3050a forstærker.   Denne forstærker er meget kendt indenfor Hi-Fi som en god, men alligevel "starter" forstærker.   Det er min forventning at en forretning der har ekspertise med Hi-Fi  - og (vigtigst) som sælger Hi-Fi - IKKE vil sælge et par højtaler som ikke passer til forstækeren, som er i dette tilfælde sket.  Hvorfor?  Se lige punkterne (d) & (e) forneden.

(b) For at slutte denne sag, lod jeg højtalerne blive ind hos KT-Radio, som var til KT-Radio's store irritation, da de ønskede ikke at bytte den eller lignende.  & jeg solgte den via den Blå Avis.  Dvs. jeg modtog betaling fra køberen (3000 kr.), hvorefter jeg sendte køberen til KT-Radio for at indhente dem.

(c) Jeg fortalte køberen HELE historien omkring den elendig lyd (mangel på diskant lyd & en iøvrigt stærkt uharmonisk lydgengivelse) - så ring, at den gik udover hvad en en ordentlig indspilning nogensinde ville kunne genoprette.  Køberen var faktisk aldeles klar over problemet, og at disse højetaler, ifølge køberen, kunne aldrig spille godt på en AMC 3050a forstærker.   Køberen, som var Hi-Fi kyndig, var ikke et øjeblik i tvivl.  I øvrigt fik køberen en uges retur ret, hvis han nu skulle blive utilfreds.  Det blev han ikke.

(d) KT-Radio's (altså I københavn) behandling af sagen var MEGET ikke HI-FI præget.  Deltagerne her må stol på mig.  Glem alt om Hi-Fi.  Da jeg kom tilbage med de Signature 3 højtaler (for ikke at tale om den MEGET dårlig behandling) gad personalet knap nok LYTTE til højtalerne.  Min for modning er at de vidste PRÆCIS hvad problemet var & blot var uinteresseret i et salg som ifølge deres holdning, VAR AFSLUTTET.  Som jeg skrev før,  Christian (fra KT-Radio) var nødt til at skrue helt op for diskanten, og han spørgte kynisk: "er det sådan de skal lyd?".  Der var OVERHOVEDET ikke tale on en diskussion omkring hvilke konfiguration jeg havde - eller højtalernes mangel på indspilning - altså, efter købet.  De mente iøvrigt, at også de NYE højtalerne lød så fantastisk i deres lyd værelse.  
Jeg fik det også at vide fra andre.  KT-Radio er interesseret kun i salg & ikke Hi-Fi.  Der er en forskel mellem disse to ting, som står helt centralt for denne debat.  Se lige punkt (e).

(e) Forskellen betyder at når man sælger Hi-Fi, spørger man kunden, ikke kun hvor meget penge han/hun vil bruge, men også om kundens andet udstyr.   Deltagerne i denne forum må undskylde overdrivelsen, men ellers kan man ligeså godt købe sine højetaler i Netto (& dog, der har man dog retur ret!!!).

(f)  For at slutte en lang og dyre historie, købte jeg en par ELAC BS 204.2 fra http://www.topsoundhifi.dk/ på Østerbrogade i Kbh.  Jeg lånte et brugte par foer jeg slå til med købet.  Denne var slet ikke på tale hos KT-Radio.

(g) Når man taler om indspilning af nye højtaler kan det HØRES! 
Når konfigurationen eller opsætning af højtalerne er dårlig, kan indspilning af de nye højtaler aldrig rette op på det. 

Jeg har forsøgt at købe et par højtaler fra lydbutikken i Frederiksberg, men de var ikke vild med at låne et prøve par højtaler udover en enkelt dag.

Herfor endte det med at jeg købte en tilfredsstillende set højtaler hos TopSound på Østerbrogade.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 August 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hvis man har et par demoer stående, så kan "køberen" da salfølig låne den længere tid end een dag. I gamle dage var KT stedet hvis vi unge skulle låne noget, men jeg tror også Ole i KT Odense gjorde det på sin egen måde.

vh. Henrik

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 August 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Undskyld mig, men du virker som en fuldstændig urimelig og ganske ualmindelig dum kunde!!!

Jo jeg mener dum!

Hvis man tror man med den facon du lægger for dagen kan opnå at få en mere end sumarisk betjening ved man ganske enkelt ikke hvordan interaktion mellem to mennesker fungerer, sorry, men i min verden er du selv skyld i dine problemer.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 August 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Undskyld mig, men du virker som en fuldstændig urimelig og ganske ualmindelig dum kunde!!!

Jo jeg mener dum!

Hvis man tror man med den facon du lægger for dagen kan opnå at få en mere end sumarisk betjening ved man ganske enkelt ikke hvordan interaktion mellem to mennesker fungerer, sorry, men i min verden er du selv skyld i dine problemer.

Du virker ikke bedre selv!

I stedet for at kritisere og kalde manden dum , kan du måske fortælle hvad du ville have gjort...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 August 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Mercury skrev:

Jo jeg mener dum!

Du virker ikke bedre selv!

I stedet for at kritisere og kalde manden dum , kan du måske fortælle hvad du ville have gjort...

Jeg er enig - utroligt ringe indlæg fra Mercury, der kun bidrager til så manges frygt for at komme til at udtale sig på den forkerte måde. At kalde nogen dum er da det dummeste man kan gøre!

Når det er sagt så har han alligevel lidt ret: Man kan ikke forvente at en forhandler kender alle de forstærkere som kan stå rundt omkring i de danske hjem. Så vidt jeg ved forhandler KT-Radio ikke AMC, og selv om de gjorde kan det vel ikke forventes at de kombinerer hele deres forstærker-katalog med hele deres højttaler-katalog osv. for at se hvad der spiller godt sammen og hvad ikke gør.

Og når det så er sagt, så kunne KT-Radio godt udvise lidt mere kulance overfor deres kunder! Det der skal gøre dem til den foretrukne forhandler frem for en internet-butik er netop deres basis-viden og ikke mindst deres fulde forståelse for deres kunders problemer. Hvor tit hører man ikke en forretning klage deres nød over kunder der ikke er trofaste - med sådan en behandling er de i hvert fald selv ude om det!

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 August 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun knytte følgende to, tre øh mange ting til dette indlæg:

Et til Mercury - Du kalder en ny bruger dum på baggrund af meget lidt fakta og jeg tror du dømmer ham fordi han formulerer sig som en brækket arm og ikke staver for godt. Det er jo således at vi lever i et samfund hvor mennesker med forskellige kompetancer alle er med til at løfte og fordi en person formulerer sig lidt kluntet har denne dog alligevel den samme ret til ordentlig betjening som andre.

Til Noitanon - Topsound på østerbro har en god service og man kan spørge dem om meget inden de bliver irreteret - man skal dog så også honorere denne gode service med at købe noget fra dem i ny og næ.

Jeg har kun en erfaring med KT og den ligger tilbage i 84-85 og det er næppe relevant her og nu.

Lad os glæde os over at du fik en god betjening et sted - der vil du måske i fremtiden vælge at lytte til gode råd -

Som det eneste Mercury har fat i som du kan bruge til noget det er hvordan du virker på andre i en given situation - udtrykker du fornuft og modenhed når du spørger om du må låne en højtalere - er du velklædt etc. ja  alle sådanne ting kan have stor indflydelse på hvor langt du kommer med andre og hvor længe du må låne noget med hjem.

Kommer du fx. ind i en butik og siger at du har været i en anden butik og de var bare nogle narrøve så gavner det dig ikke det ny sted - men komplimentere du dem for deres store udvalg og gode service uden at nævne den anden butik er det en anden ting - Emma Gad har ikke levet forgæves og hendes bog kan lånes på biblioteket.

Jeg håber meget at du finder nogle højtalere du bliver glad for og ikke blever afskrækket af den dårlige oplevelse du havde med KT - der vil sikkert være brugere herinde som har lagt adskillige kronder hos KT og været meget glade for deres service.

venlig hilsen r-l-b-

HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 August 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

det lyder godt nok utroligt..

jeg har lige haft en god oplevels med kt radio, godt nok i odense. jeg havde købt en harman/kardon (en demo) hos dem en lørdag (jeg hentede den lidt i 3) og da jeg kom hjem havde jeg ikke tid til at pakke den ud fordi at jeg skulle på arbejde, men da jeg kom hjem 8 stive timer senere og fik pakket den ud og sat til så ville den lille klap på fronten ikke lukke, men ellers spillede den som en drøm. så jeg skrev en mail til dem søndag morgen og fortalte om probelmet, og sagde at jeg ikke lige havde mulighed for at komme ind med den fordi at jeg bor i svendborg (og ikke er gammel nok til at køre bil, og jeg syntes at den var lidt tung at tage med i toget.) men  der var ingen problemer, mandag morgen skrev han tilbage at han havde sat deres sidst demo til side til mig. og at jeg bare kunne hente den når jeg havde tid.

et par dage efter skulle min mor til odense, så jeg skrev igen til kt radio og spurte om det ikke var iorden at hun hentede den for mig. og det var igen ikke noget problem. så hun kom der ind og fik en ny som de både bar ud og ind i bilen igen. tak til Torben (tror nok at det var det han hed) fra kt radio

så syntes bare lige at jeg ville sige at kt radio bestem også yde kunde service.

Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 August 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

HAK! skrev:

jeg har lige haft en god oplevels med kt radio, godt nok i odense.

Trods navnesammenfaldet har KT Odense og KT København intet med hinanden at gøre.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jkjelds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004
Sendt: 30 August 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Ang Lydbutikken,

Jeg har lige købt højtallere hos dem og var meget glad for deres service, de tilbyd uden jeg spurgte efter det, at låne mig dem en weekend eller mere for at lytte til mit setup da de ikke var så bekendte med min Marantz sr 8500.

I det hele taget tog de sig god tid også selv om jeg brugte meget af deres tid inden jeg fandt de helt rigtige, 2 stk Epos m22 og en epos m8 som jeg er ved at spille til...tror det bliver rigtigt godt.

Til top Vis jkjelds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjelds

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 30 August 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Forstår slet ikke problemet med Signature 3. Jeg synes at det er uheldigt at du fremstiller produktet som værende et ringe produkt, det er ikke tilfældet. At du så ikke kan lide dem og/eller ikke harmonerer med dit nuværende setup er så en helt anden sag!

Sørg for at det fremgår af dit indlæg, da det ellers stiller spørgsmålstegn ved dig som kunde og hifientusiast.

Du virker grundliggende ikke som en person jeg har lyst til at handle med, det nytter ikke at blive så følelsesladet og irrationel som følge af at du tydeligvis ikke har sat dig ind i det produkt du vælger at købe. Havde produktet været defekt, kunne jeg til nød forstå din harme. Havde du lagt ud med en objektiv fremstilling af hændelsesforløbet istedet for dette og tidligere tydelige partsindlæg, havde det også hjulpet. Jeg er glad for at jeg ikke har handlet med dig, det tror jeg ville irritere mig.

Det skriver jeg ikke for at genere eller nedgøre dig, blot som forklaring hvis du også i fremtiden forventer at alting kommer dalende ned fra himlen, og gør det ikke det så bagefter agerer som du har gjort i denne sammenhæng. Så vil du nok opdage, at folk ikke altid giver dig ret i dine formodninger. At flippe ud er ikke altid løsningen når tingene driller.

Gyzzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 30 August 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har et indgående kendskab til Avance Signature 3 og synes bestemt, at det er en fin højttaler. Der findes mange højttalere, der er lettere at drive, men jeg finder slet ikke sammensætningen med AMC 3050a så katastrofal, som den er i dine øjne.

Du beskylder sælgeren for bevidst at have solgt dig et sæt højttalere - velvidende, at de ikke passer til din forstærker. Det er efter min mening ikke tilfældet - jeg mener, at du med Avance Signature 3 fik de bedste højttalere KT-radio kunne tilbyde i den prisklasse.
Til top Vis Gyzzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gyzzo Besøg Gyzzo's Websted

noitanon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2006
Sendt: 31 August 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hej,

Enig med de fleste indlæg om mine formuleringsevner.  Jeg er amerikaner.

Mange indlæg skelner mellem det erfaren kunde & den uerfaren, som er rigtigt - jeg VAR uerfaren.

Hele humlen i mit indlæg er at der er forskel mellem at sælge HI-FI og sælge bannaner eller noget andet som ikke er afhængig af en helhed, eller konfiguration of udstyr.

KT-Radio (altså i København) har fået tydligt at vide at jeg havde en AMC 3050a forstærker.  Jeg stolede på deres ekspertise da de mente at an AMC 3050a vil kunne drive et par Signature 3 højtaler.  Det kan AMC 3050a ikke gøre.  Derfor var lyden elendigt & jeg kom retur med højtalerne.  (det havde intet at gøre med indspilningstiden som antydede af andre i dette forum). 

Jeg solgt så højtalerne brugt, da KT-Radio er interesseret mere i at sælge et produkt end om produktet hænger sammen HIFI - MÆSSIGT for kunden.  Køberen - som var hifi ekspert - kunne, uden videre, genkende konfigurations problemet.  En af sælgerne i Topsoundhifi på Østerbrogade i København, kunne også genkende konfigurationsproblemet.  AMC 3050a (eller en anden lignende "entry level" forstærker) kan IKKE drive Signature 3 højtaler.  

Derfor er jeg ikke i tvivl at det er lykkedes KT-Radio at fejlrådgive mig & sælge miget par højtaler som de var godt klar over (hvis de dog tænkte på HIFI & ikke kun SALG) IKKE PASSEDE til forstærkeren.  Det var virkelig tydelig at KT-Radio i københavn havde en "I don't give a f#ck" attitude, da jeg kom tilbage med højtalerne.   

Jeg er ikke i tvivl at mange i denne forum køber fra KT-Radio i København.  Men så skal man være en erfaren køber & vide at det man køber passer til den konfiguration man har hjem eller i sin lydstudio. Det er fordi at KT-Radio i København har flere forretningsstrategier.  En af disse er blot at byde billigst muligt for at opnå en hurtig salg & få gange i omsætningen. Dermed kan folk i denne forum opnå forholdsvis gode tilbud på dyre sager.

En anden (ret tydelige) strategi er at give kunder en lyd "oplevelse" i deres lydrum.  En opleveles som de fleste (ikke mindst overfor uerfaren HiFi kunder) er nyttesløst.  Da det fleste kunder (de lørdage hvor jeg var ind hos KT-Radio) kan ikke opnå hjem hos sig selv denne lyd oplevelse - med mindre man køber HELE DEN KONFIGURATION (dvs cd afspiller, (og oftest især) forstærker & højtaler). Ikke destro mindre, anvender KT-Radio denne lyd oplevelse som en slags "salgsfidus".  I mit eksempel opnåede de således at sælge de Signature 3 højtaler til mig.   Jeg var en uerfaren kunde, som tænkte at de vil lyde sådan ogås hjemme hos mig selv.  Jeg vil udfordre enhver til at møde op hos KT-Radio en lørdag & se for sig selv at deres lydrum anvendes således med uerfaren kunder. 

"HIFI-MÆSSIGT" forstår jeg slet ikke formålet med lydrummet, med mindre man er der for at købe (eller teste) hele konfigurationen (og har i øvrigt en stue der ligner lydrummet).  SALGSMÆSSIGT giver det godt mening.  Særligt overfor uerfarne der er der for at købe et par højtaler eller en forstærker.

Nu med erfaring indenfor Hifi, siger jeg altid pænt "nej tak" til oplevelsen i forretningens "Honey Trap", hvor de kan stå og rose deres produkt.  Det har jo intet forbindelse til produktets lyd hjem hos sig selv.  Udstyret skal dertil kunne lånes hjem.  Eller hvis jeg siger 'Ja' gøre jeg det klart at et salg kan kun opnås hvis udstyret kan afprøves foerst hjem.

KT-Radio yder købemandskab som har intet at gøre med Hi-Fi, da KT-Radio (i københavn) rådgiver sin (særligt uerfaren) kunder med henblik på at sælge et produkt & ikke Hi-Fi.

h/Noitanon

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 31 August 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

noitanon skrev:

Jeg stolede på deres ekspertise da de mente at an AMC 3050a vil kunne drive et par Signature 3 højtaler.  Det kan AMC 3050a ikke gøre.  Derfor var lyden elendigt & jeg kom retur med højtalerne.  (det havde intet at gøre med indspilningstiden som antydede af andre i dette forum). 

Nu er HiFi jo ikke en entydig størrelse. Det er muligt DU ikke mener det duede sammen, mens andre vil synes det er fint. Det kan jo være forskelligt fra person til person. Og hvordan vurderer du at forstærkeren ikke dur til højttalerne? Du siger jo selv du er uerfaren?

Og dit forslag om at forhandleren ikke skal demonstrere sit udstyr i butikken, taler da for sig selv.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Sendt: 31 August 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

der vil jeg give Svend P ret. butikkerne skal da vise deres udstyr frem i lokaler  der er lavet til at få optimal lyd. de skal vise det aller bedst som udstyert kan! men man skal også have mulighed for at lån det med hjem...Tror du ikke også at man kan det hvis man spøre pænt?

og en ting til...hvor længe var der gået fra du havde købt højtalerne til at du kom tilabge med dem? man har jo 14 dages returret...

Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Sendt: 31 August 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

HAK! skrev:

Og en ting til...hvor længe var der gået fra du havde købt højtalerne til at du kom tilabge med dem? man har jo 14 dages returret...

Hvornår lærer folk det dog, så indviklet er det da heller ikke..!

Nøjagtigt det samme cirkus der udspiller sig hver eneste jul. Folk tror at de har 14 dages returret, de tror at de har krav på at få pengene tilbage osv.. osv.. 14 dages returret gælder KUN ved fjernkøb, hvis du selv er i tvivl om disse forhold så bør du måske lade være med at misinformere andre

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Sendt: 31 August 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
HAK! skrev:

jeg har lige haft en god oplevels med kt radio, godt nok i odense.

Trods navnesammenfaldet har KT Odense og KT København intet med hinanden at gøre.

Nej det er rigtig mange år siden de gik hver sin vej .

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Sendt: 31 August 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Hvis man har et par demoer stående, så kan "køberen" da salfølig låne den længere tid end een dag. I gamle dage var KT stedet hvis vi unge skulle låne noget, men jeg tror også Ole i KT Odense gjorde det på sin egen måde.

vh. Henrik

Ja snyd Ole ikke er der mere .

Kunne være man skulle presse ham på banen igen

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Gyzzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Sendt: 31 August 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Returret er udelukkende en service fra butikkens side. Det skal derfor ikke tages for givet, at man kan returnere sine varer. Undersøg derfor vilkårene før du handler.

Demorum med godt udstyr er bestemt ikke ubrugelige. Et godt setup viser større forskel på to højttalere end et dårligt. Du kan derfor nemmere isolere højttalerens lyd. Vælger du den højttaler, der i butikken lyder bedst - er chancen for, at den også lyder godt derhjemme altså betydelig større end hvis du vælger den ringeste af dem.
Til top Vis Gyzzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gyzzo Besøg Gyzzo's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 August 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

jeg vil giver vor amerikanske dabatør ret i at demorum er noget skidt hvis du er uerfaren førstegangs køber - som fx. den gang i 1975/77 da jeg købte min pioneer sx 424 (tror jeg den hed den var på 12 watt) jeg gik til en radiobutik i lyngby storcenter og ekspedienten kunne med det samme om ikke lugte blod så i hvertfald mine surt opsparede flaske drengs penge.
Pioner receiveren kostede tror jeg 1795 kr. havde blåt display poleret alufront og træsider og var bare så flot ! sælgeren satte et par mega store højtalere til og spændte en spolebånoptagere med de store spole foran og lod så mig og boney M og Daddy Cool være alene i prøverummet et par minutter - da han kom tilbage var jeg mør og mine spareskillinger kunne ikke komme hurtigt nok op af lommen!
Men hold da kæft hvor blev jag skuffet da jeg kom hjem til mine beovox s15 (eller et andet meget lille modelnummer) og min træk og slip gramofon.

Det eneste positive der er at sige om dette var at jeg knoklede med alle mulige ting for min forældre for at tjene til en lenco 75 - og et år efter og et par lånte højtalere var jeg kommet mig over min første HiFI nedtur

Hvor vil jeg hen med dette - Jo lad os et øjeblik tilgive vores amerikanske ven og se lidt nøgteernt på det - kt har nok pushet en vare lidt hæftigt som de ikke burde have gjort - og der er selvfølgelig ikke ok - MEN så er den heller ikke længere og vor amerikanske ven skal holde op med at hænge sig i dette - det nytter ikke noget at vie et liv til at bekæmpe KTradio - de ville ikke have eksisteret så længe hvis de tog røven på alle deres kunder SÅ kære amerikanske ven - nu er du blevet en erfaring klogere/rigere/fattigere og nu ved du hvordan du ikke skal gøre i fremtiden - generelt skal man jo ikke gå ind med 3000 kr i en butik der sælger high end og forventet at finde de vises sten. Du går heller ikke ind på restaurant Kong Hans og forventer at bliver bespist overdådigt med en halvtredser på lommen.

Vi har forstået at du følte dig dårligt behandlet  men du har jo fået det du geerne ville andet steds så være glad i stedet.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 01 September 2006 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Man kan jo også vende den om, og spørge, hvilken højttaler de så skulle have solgt dig for at du blev tilfreds?

Det er jo ikke sådan at Avance er kendt for at lave dårlige højttalere:

http://202.186.86.35/audio/story.asp?file=/1996/8/21avanc

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes