Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Konfirmations Højttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JesperG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi'folk.

Jeg er en knægt på 14, som skal konfirmeres. Det er ikke snart, men det er jo godt at have ønskerne på plads i god tid

Jeg har spurgt min far om hvilke højttalere jeg skulle ønske mig, men han vil have jeg skal købe nogle små Mirage, fordi de bare spiller godt, og "du skal vælge nogle højttalere som passer til dit værelse."

Jeg er selv lidt mere på udkig efter noget Cerwin Vega agtigt. altså nogle ordentlige kasser, der kan larme ordentligt igennem   Af Cerwin Vega har jeg kig på: CLS-12 og CLS-10

Har også kigget lidt på noget JBL, min far siger de er bedre, men jeg kan ikke rigtig bestemme mig.

Jeg er også åben overfor nogle andre forslag, men det skal helst være noget som Cerwin Vega.

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh Jesper

Til top Vis JesperG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JesperG

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Altså som 14 årig burde du have lov til at starte med et sæt Cervin Vega. Især hvis det er det du ønsker dig.

De færreste beholder dem dog i en lang årrække. Dertil er de nok lidt for grove og unancerede.

Personligt har jeg været igennem mange Dali modeller, og synes de er bedre til al salgs musik, samtidig med at de kan spille pænt højt.

JBL er også et godt bud, så jeg er nok lidt på farmands side der.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have Cerwin Vega fordi det ser stort og voldligt ud, ja, så skal du da ønske dig dem!

Ellers ville jeg prøve at se på nogle gode reolhøjtalere, og en god subwoofer.

Mvh Peter
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Køb et sæt CV - spil højt, så naboerne .

Nyd du er ung - om nogle år får du sikkert lyst til at prøve JBL, Mirage o.lign....

NB: startede selv sådan

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Jeg startede også ud med nogle mere "grove" højtalere, men da jeg så prøvede et par mindre højtalere med dertilhørende subwoofer, var jeg solgt.... 
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Prøv da at snige dig til et lyt i HiFi klubben på de CV og måske også på Dali din far kunne måske tage med.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

JesperG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Mange Tak for svarene !
Min far bliver også ved med at snakke om hvor godse Studio Monitorer er..

Mit værelse er på ca. 9 kvadrameter. Skal det så være CLS-10, eller CLS-12 ?

Kunne forestille mig i ville anbefale den mindste af dem?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 11 September 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Jeg er bange for at størrelsen på dit værrelse kan gå hen og forhindre bassen i CW at komme til sin ret - hvor du måske med en mindre stativ ht og en sub vil få mere af det du synes er rigtigt fedt!

Jeg har selv haf CW og blev træt af at sikringen på diskanten hele tiden blev udløst og bassen lød buldrende larmende og dødsygt.

Der findes mange fed højtalre der giver lige så meget men meget bedre bas - prøv at se om du kan finde et brugt sæt dantax albatross - de ser bedre ud en CW og de spiller langt federe bas

IMHO

JesperG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Ok..

Hvis der er andre alternativer, så vil jeg gerne høre dem, jeg skriver bare Cerwin Vega fordi jeg synes de er fede, og så koster de ikke alverden. En af mine venner fik nemlig sådan nogle til sin konfirmation.

Men jeg er ikke så meget for de der subwoofere. Jeg synes de er meget dyre, hvis de skal være ordentlige?

Har prøvet at sætte en gammel Jamo SW30 til mit lille sony anlæg, og det blev bare endnu værre..

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

JesperG skrev:

Ok..

Hvis der er andre alternativer, så vil jeg gerne høre dem, jeg skriver bare Cerwin Vega fordi jeg synes de er fede, og så koster de ikke alverden. En af mine venner fik nemlig sådan nogle til sin konfirmation.

Men jeg er ikke så meget for de der subwoofere. Jeg synes de er meget dyre, hvis de skal være ordentlige?

Har prøvet at sætte en gammel Jamo SW30 til mit lille sony anlæg, og det blev bare endnu værre..

Hej med dig.

- Har du overvejet at du evt kunne købe noget brugt?

Gør du det kan man ofte finde ting og sager til omkring eller under det halve af nyprisen og varende er ofte lige så fine som nye, hvis man ser sig lidt for.

Ang. CW så kan jeg godt følge dig i din tankegang, den havde jeg selv da jeg var i din alder, jo større og voldsommere, jo bedre.... Faktisk lykkedes det mig også dengang at sørge for at mine forældre fik et hav af klager fra boligforeningen vi boede i....

Men bortset fra dét, så findes der mange andre HT som har CW og jeg tror du bliver gladere for dem i det lange løb, de fleste med CW ender med at skifte dem ud efter nogle år og det ville da være synd at sidde som 20 årig og tænke på ens konfirmationsgave lige er blevet solgt for 500 kr fordi man ikke kunne holde dem ud længere....ik *S*

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

JesperG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt lidt på at købe brugt. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter. Jeg ved jo faktisk ikke en dyt om Hifi, men jeg kan godt lide at høre musik, og jeg har da også prøvet at sætte nye kondensatorer i mine sony og sådan noget. Så jeg vil altså gerne lære det :).

Min far kan remse 100 HT'ere op, som fandtes den gang han var på min alder. Men de er lidt svære at finde.

Dog har jeg kigget på JBL 4412 tror jeg de hedder. De er fede

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 September 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Der er også et sæt INFINITY SM155 her i brugt sektionen, de passer nok meget godt ind til hvad du gerne vil have, og så er de billige. Det er ikke mine, så det er ikke derfor jeg foreslår dem. Men jeg har hørt en del af Infinity´s noget dyrer modeller, og de spiller rigtig godt. Så til pengene er jeg sikker på at du får meget mere ud af dem end du gør af CW
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

JesperG
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Okay. I skal alle have 1000 tak for svarene !

Men jeg smutter i seng, det er jo skoledag imorgen

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 12 September 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

JesperG skrev:

Dog har jeg kigget på JBL 4412 tror jeg de hedder. De er fede

4412 er jo en rigtig studieklassiker!

For 10-15 år siden var det dem der blev brugt i 9 ud af 10 pladestudier - og mange "gamle garvede" teknikkere siger den dag idag, at det er de eneste rigtige højtalere at mixe på.

Så med dem får du nok ikke så meget bulder og brag som med CV - men til gengæld vil lyden ligge tæt på hvordan den er tænkt fra musikernes side - sådan som det lød da de lavede skiven i studiet... og det synes jeg personligt er langt mere værd.

De kan ovenikøbet også spille rigtig højt, men kræver dog noget mere saft en CV for at opnå samme lydtryk... men fede, det er de! KØB! :-)
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Sendt: 12 September 2006 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

jeg startede selv med cv på samme størrelse værelse godt nok clsc-215... og self er det da sådan nogen du skal have du skal bare have fat i et sæt cls-12 og så en nad c372 så bliver dine naboer hurtigt trætte af dig

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 September 2006 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46159950

Her er et tilbud, de spiller bedre end CV.

vh. Henrik

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 12 September 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

De JBL har også lidt mere klasse - husk du er kun 14 et års tid - snart vil du gerne hive piger med hjem der går to eller tre klasser over dig i skolen og så nytter det jo ikke der står nogle monsterkasser der stort set kun kan larme - så er det federe at sige at det er et sæt jbl studie monitorer som bla. er blevet brugt til a mixe den sidste plade med Katie Melua eller Madonna - du har vel også lov til at bull sh*tte lidt med andre ord - drop CWerne - du bliver måske ked af det en uge eller to indtil du opdage hvor godt musik kan lyde på et sæt gode højtalere.

PS:- den gang bedstefar var ung byggede alle raske drenge højtalere selv - i træsløjd eller der hjemme - har du overvejet det ?? 

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 September 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Der er også et sæt INFINITY SM155 her i brugt sektionen, de passer nok meget godt ind til hvad du gerne vil have, og så er de billige. Det er ikke mine, så det er ikke derfor jeg foreslår dem. Men jeg har hørt en del af Infinity´s noget dyrer modeller, og de spiller rigtig godt. Så til pengene er jeg sikker på at du får meget mere ud af dem end du gør af CW

Har selv modellen mindre .. synes selv de spiller bedre end de CW jeg har hørt ..

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 12 September 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hey jeg har selv et par CV og en en ung knægt (17), så hvis du godt kan lide bass, med noget power, så ville det lige være CV du leder efter...

Men som de andre også siger, så 9kvm kan de ikke rigtig brede dens bass ud, desværre!..

Jeg har et par CV AL-1000, nogle af de største hjemmehøjtalere fra CV, og mit rum er 28kvm, og det er slet ikke nok... Men jeg tror du vil får et godt luftryk, du skal bare huske at have en ordenlig effekt til at trække dem!...

mvh Henrik

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes