| Forfatter |
|
Kostas Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går kom jeg hjem til et sært syn.
Vi efterlader altid anlægget på P3 når vi går hjemmefra af hensyn til hunden. Volumen omkring -38 eller lign (Harman Kardon DRP1005, 5x Blueroom Micropod og 1x Velodyne SPL1200II).
Da jeg så kom hjem kunne jeg se det var tændt men der kom ingen lyd ud. Så ville jeg skrue lidt op. Men kunne så se at den stod på max - altså +10. Efter test med andre højtalere kan jeg så konstatere at alle højtalere og subben er stået af.
Kan sub'en måske reddes eller har jeg bare en rigtig flot kasse i sort pianolak ?
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEHE Har hundende holdt fest
Jeg har ALDRIG hørt at man kan rede en enhed der er smadret men man kan købe en ny enhed og sidde i det plejer at virke
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok trist. Måske er du heldig, og subwooferen har en overload beskyttelse. Men så burde den vel slå til igen af sig selv?
|
| Til top |
|
| |
Kostas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde jeg så bare holdt en fest så jeg fik noget ud af de sidste timer de virkede - men ak.
Forsikringen dækker ligegyldigt om det er fest, hund eller ungerne..
Men mht det med at slå fra og til igen - så var det også min første tanke så jeg slukkede den naturligvis og satte den til igen. Uden held. Men kan sub udgangen på forstærkeren smutte i stedet for ?
Måske jeg skulle finde en anden aktiv sub og slutte til for at se om det kan være den.
Alt i alt en rigtig træls ting 
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har du prøvet en anden forstærker.
Man kan ødelægge alt hvis man voldtager det.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Kostas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er mit næste forsøg.
Forstår bare stadig ikke hvordan det kan ske. Men det er jo en anden sag... Der kan jo ikke have været fuld skrald på ret længe før højtalerne døde - men subben kan selvfølgelig have stået på max i længere tid. Det kan ikke være sundt...
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stakkels hund den har nok ikke kune styre volumen helt korrekt. Du må lige få trænet hunden lidt bedre
Hvis du har testet med andre højtalere, så er det nok enhederne der er stået af... __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Kostas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den må i træningslejr.
Har testet med andre højtalere. Højrtalerne er døde. Men sub'en vides så ikke med sikkerhed endnu...
|
| Til top |
|
| |
Kostas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg prøvet med en anden sub - den virkede fint. Ingen problemer med forstærkeren.
Min Velodyne er også testet på en anden forstærker. Men desværre uden det hjalp. Den er ganske død. Men så har jeg da en flot sort kasse med et flot blåt lys i...
Godt man har udvidet indbos forsikring. Så bliver det bare spændende at se hvordan de vil skaffe mig en ny 
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej det er godt nok surt! :( Min forstærker har en funktion, så når den ikke kan trække mere, så slår den fra... Det gør den også hvis man f.eks. holder en plus og minus ledning mod hinanden... Det er ganske smart, og det undre mig at H/K'en ikke har det? Jeg håber for dig at din indbo forsikring dækker, for i så fald vil jeg da gerne lege lidt med den "tomme" pianofarvede kasse!  Har oplevet det samme, det var dog forstærkeren og computeren der røg!  (Heldigvis var de begge forsikret)
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du virkelig din hund får noget af et tændt anlæg? Jeg mener, den er jo ikke blind, og forholdsvis intelligent, så den ved vel at der ikke er andre i huset.
Heldigt med din forsikring __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 18 November 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
I min DALI sub er der en sikring. Denne sprænger ved overbelastning, så resten ikke futter af. Er der evt. også en sikring på din sub?
|
| Til top |
|
| |
dennis nordjyll Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 23 Januar 2011 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
Min forstærker har en funktion, så når den ikke kan trække mere, så slår den fra... Det gør den også hvis man f.eks. holder en plus og minus ledning mod hinanden... Det er ganske smart, og det undre mig at H/K'en ikke har det?
Min H/K 7300 har såden et relæ, fandt jeg ud af, da centerens kobberledning havde en "tråd" løs, så at sige. Når man spillede lavt skete der ikke noget, men skruede man lidt op for volumen slukkede den bare. Det gjorde den lige indtil jeg fandt kobbertråd-kortslutnings-fejlen. Måske reagererede relæet kun når det selv var ved at brænde af men ikke nødvendigvis altid når en højttaler var, med mindre den skabte en kortskutning.
Idag var en 2.5A 250v sikring så sprunget i min Svs PB12-plus. Kan ikke lige umiddelbart finde andre tråde hvor folk har skiftet sikringen i en svs sub men det var nemt nok at få den ud. Sidder under 230v stikket. Skal bare lige have købt en ny. |
|
|
__________________ Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 47
jamo 707i gulvhøjttalere 4 stk plus center
SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 23 Januar 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej har selv oplevet at min harman at den selv har skruet helt op .. men har heldigvis været hjemme når det er sket.. .. men efter jeg har oplevet det har jeg ikke haft strøm på når jeg ikke har været hjemme..
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |