Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sammenligning af systemer? SVS -B&W -KEF (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 November 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har i noget nær et års tid fulgt lidt med på scenen, da jeg har planer om at anskaffe mig et surroundsystem samt receiver og dvd-afspiller. Det vil være mit første af slagsen, indtil nu har jeg haft et Pioneer anlæg med to gulvhøjtalere, og planen er at få en anlæg bestående af små enheder, men stadig med en god lyd.

Jeg har afsat op til 25.000 inkl. alt, og har primært koncentreret mig om tre systemer. Jeg har hørt på de to, men kan umiddelbart ikke selv høre den store forskel, og ved så ikke om der er mere kvalitet i det ene fremfor det andet. Det sidste har jeg ikke hørt, da det kun sælges fra Norge.

Men jeg har svært ved at finde ud af hvilket der er bedst, hvad der skal til for at drive de forskellige systemer, og hvor man får mest for pengene.

De systemer der er tale om er:

SVS SBS-01 (med PB12 sub):
http://www.lsound.no/eng/index.php?side=info&group=754&a mp;subgroup=0&id=79838
Pris - 9.500 Norske kroner (plus moms?)

KEF KHT 3005:
http://www.steensen.dk/KEF_KHT3005.htm
Pris - 13.000 DKK

B&W MT-30:
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/B_W_Mini_Theatre_hoejttalersystem_MT-10.htm?aID=6644 &rID=6663
Pris - 18.000 DKK

Som sagt har jeg hørt de to sidste, og de lyder godt synes jeg. Spørgsmålet er så om man rent faktisk kan sammenligne disse tre systemer og sige hvilket der er bedst? Naturligvis har man lidt forbehold for at bestille noget man ikke har set og hørt, men alle taler jo godt om SVS højtalerne. Men er de halvt så gode som B&W - eller er de på højde med dem kvalitetsmæssigt, men bare billigere?

Hvad skal der til at drive disse systemer?

Hifiklubben foreslår jo et Denonsystem, hvilket jeg synes er okay - det er et punkt hvor jeg ikke kan sige så mange imod, da jeg reelt ikke kan høre forskel på en receiver til 4000 og en til fx. 8000.

Så hvad skal man se efter, for at finde receiver og DVD der passer til et af disse tre systemer?

På forhånd tak for hjælpen.

Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 November 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hvad skal du helt præcis bruge systemet til?
Skal det være et "mini" system?

De systemer du har set på, er sikkert gode nok, men du vil få meget bedre lyd ud af at sammensætte nogen højttalere istedet for et mini system.

Hvis det skal være et af de 3 systemer, vil jeg gå efter SVS. Jeg har ikke hørt andet end ros fra deres hifi.

Som reviever vil jeg ikke vælge denon. Det er et okay mærke, men det er ikke noget specielt.

Jeg vil gå efter Rotel, Thule, HK (evt den gamle serie, som fåes for slik nu), Marantz..

Du kan evt gå efter noget brugt. (så bla en rigtig fedt Vifa anlæg her i brugt afdelingen)
Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 November 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

ManicMiner har SVS systemet, så hvis du bor i nærheden af Århus, er jeg sikker på han giver en demo.

Jeg ville vælge KEF, hvis design spillede en rolle. Jeg kender 2005 systemet, og det spiller ret godt, størrelsen taget i betragtning.

Ellers ville jeg vælge SVS, hvis prisen havde betydning.

Men hvis du bevægede dig ud over samlede systemer, var udvalget(og forvirringen) jo noget større. 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg set på de samlede systemer, da det har været enklest. Kravet er det er "konevenligt" - det vil sige at det ikke skal være store kasser som fronthøjtalere, for så kunne jeg bygge videre på det jeg havde.

Jeg vil have et godt kompakt "system" som primært skal bruges til film og Xbox360 - musik er en meget lille del, så det skal ikke være afgørende for valget.

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Sendt: 18 November 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:
Nu har jeg set p� de samlede systemer, da det har v�ret enklest. Kravet er det er "konevenligt" - det vil sige at det ikke skal v�re store kasser som fronth�jtalere, for s� kunne jeg bygge videre p� det jeg havde.

Jeg vil have et godt kompakt "system" som prim�rt skal bruges til film og Xbox360 - musik er en meget lille del, s� det skal ikke v�re afg�rende for valget.

Jeg havde valgt SVS'erne. Problemet er at det er sv�rt at k�be dem, n�r kun f� har h�rt dem. Derfor m� man bare tage springet og pr�ve. Langt de fleste (alle m�ske) har v�ret tilfredse med SVS-produkterne, og PB12'eren s�nderbanker de andre i film, hvis du er ude efter den dejlige, dybe bass :).

Forresten så:
SVS SBS-01 System (System: 5.1 Black,Subwoofer: PB12-NSD Black)
8712 DKK8712 DKKremove
Price (products) (ex VAT):8712 DKK 
Shipping & handling (Door to door) 542 DKK  
Import Tax:416 DKK 
Total Price (ex VAT):9670 DKK 
VAT:2418 DKK 
Total Price (inc VAT):12088 DKK

Det skal nok lige slås fast at ingen af systemerne er dårlige bud!

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 18 November 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Systemet fra SVS er ret uligt de fra KEF og B&W, og om du kan leve med dets design vil jeg tro at det nok er det der lyder bedst samtidigt som det koster mindst.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hvad er forskellen på de systemer så ´?

Det er vel nogenlunde samme koncept de går ud på - lidt mere stil over B&W - men samme koncept..

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

SVS systemet bruget større elementer end de to andre, og der er heller ikke brugt for mange penger på design. Det har heller aldrig vært SVS' filosofi at prioritere design, men at de heller designer den løsningen der lyder bedst, også siden forsøger de at få det til at se bedst mulig ud.

Hos KEF & B&W er det tydeligt at design har haft en meget høj prioritet, små elementer, små kabinetter, og små subwoofere. Spesielt subwooferene vil ikke under nogle omstendigheder kunne holde følge, og til film vil SVS settet levere en helt anden oplevelse end de andre to

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 November 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

SVS systemet bruget større elementer end de to andre, og der er heller ikke brugt for mange penger på design. Det har heller aldrig vært SVS' filosofi at prioritere design, men at de heller designer den løsningen der lyder bedst, også siden forsøger de at få det til at se bedst mulig ud.

Hos KEF & B&W er det tydeligt at design har haft en meget høj prioritet, små elementer, små kabinetter, og små subwoofere. Spesielt subwooferene vil ikke under nogle omstendigheder kunne holde følge, og til film vil SVS settet levere en helt anden oplevelse end de andre to

Forcen i svssystemet er helt sikkert subben, men vil godt påstå at KEF systemet spiller mindst ligeså godt som SVS´systemet.

En af mine bekendte overvejede faktisk KEF systemet og SVSsystemet. Han havde forinden hørt mit kef 2005.2, som var den mindre og tidligere udgave af KEF. Efterfølgende hørte han SVS systemet hos en han hans venner i Sverige. Har var dybt imponeret over bassen. Den gik virkelig i bund og var hammer præcis. Sattelitterne syntes han ikke var bedre end KEF 2005.

Han fik så mulighed for at høre KEF 3005.2 i fona, og valget falgt på denne. Begrundelsen for var:

Bassen gik ikke helt så dybt som, svs, men dog tæt på. Men den var super præcis. Og satelitterne spillede også en tand bedre.

Summasumarum. Tror at KEF og SVS systemerne er hæderlige systemer. Jeg ville, udfra min vens erfaringer, nok vælge KEF 3005(også fordi jeg er vild med designet, og man kan vinkle dem)

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 November 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Det skal nok da understreges at 'ikke helt å dybt' i praksis er en voldsom forskel med mindre KEF opererer under andre fysiske betingelser  SVS subben vil stikke langt dybere, og mindst lige så viktigt vil den kunne levere et lydtryk i de dybeste frekvensene tilsvarende 4-5 x hvad B&W og KEF subben kan.

SBS satellitene erstattet hos mig et par Dali Evidence 470, en højtaler i en helt anden prisklasse end nogle af de højtalerene der her vurderes. Men højtalere er en subjektiv effære, og det er derfor meget svært at sige at en er bedre end den anden. Det SBS'ene i mine ører gjorde bedre end Evidence var diskanten som var mere detaljeret, men uden at blive slitsom at lytte til.

Der ligger en test af SBS hvor de bliver sammenlignet med B&W højtalerene på Lsounds hjemmeside, siden du har hørt B&W højtalerene burde den kunne give en pegepind om hvad du kan forvente

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2006 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Det er ikke sådan at min sub skal blæse mig omkuld, den skal give en god fornemmelse og lyde godt. Absurd højt er ikke nødvendigt.

Men når nu forskellen på et B&W MT10 system og MT30 system er PV1 subwooferen, så får man vel en supergod subwoofer når den alene koster 11.000 - eller er den ikke pengene værd. Jeg ved godt designet tæller med, men jeg synes den er fed .

Hvad med receiver og dvd-afspiller - nogle forslag til evt. modeller?

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 19 November 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Du kan jo også blande mærkerne lidt og vælge sattelitterne fra B&W, KEF eller andre og så evt kombinere dem med en sub fra SVS (eller andre). Hvis det ikke skal være for stort er den nye SB12 fra SVS jo en oplagt mulighed.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Du kan jo også blande mærkerne lidt og vælge sattelitterne fra B&W, KEF eller andre og så evt kombinere dem med en sub fra SVS (eller andre). Hvis det ikke skal være for stort er den nye SB12 fra SVS jo en oplagt mulighed.

Det er også en mulighed - jeg udelukker ingenting.

Hvilken af SB12 havde du i tankerne? (der er jo et par stykker)

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Sendt: 19 November 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Der er kun en SB12-(Plus): http://www.lsound.no/eng/index.php?side=webshop&group=24 0&subgroup=799

Dog er der også PB12-(NSD)/(Plus)/(Plus/2)

Regner selv med at bestille en SB12-Plus i lys eg når næste løn er gået ind på kontoen. Så skal der fa**e ses film!

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 19 November 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne gå lidt mod strømmen og anbefale B&W sættet.

Du siger at du ikke skal spille øresønderrivende højt, men alligevel sætter pris på god lyd, hertil er B&W sættet perfekt.

Desuden er MT-30 sættet er et super lækkert alternativ mellem god lyd og virkelig godt design.

Desuden er PV-1 en virkelig lækker sub som du ikke vil blive ked af du købte.
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:
Jeg vil gerne gå lidt mod strømmen og anbefale B&W sættet.

Du siger at du ikke skal spille øresønderrivende højt, men alligevel sætter pris på god lyd, hertil er B&W sættet perfekt.

Desuden er MT-30 sættet er et super lækkert alternativ mellem god lyd og virkelig godt design.

Desuden er PV-1 en virkelig lækker sub som du ikke vil blive ked af du købte.
Ja PV1 er uden tvivl god, men det er jo "bare" en 675'r i forklædning (har jeg hørt?)? Men jo hvis design er virgtigt så er PV1 et rigtigt godt bud på en lækker sub.

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Kunne man eventuelt sammensætte et system bestående af:

1 stk SVS SB12-(Plus) Sub
1 stk SVS Center
4 stk B&W M1 speakers

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 19 November 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:
MichaelWB skrev:

Det er også en mulighed - jeg udelukker ingenting.

Hvilken af SB12 havde du i tankerne? (der er jo et par stykker)

Der er nu kun en SB12 de andre hedder PB12 - bliver nemt lidt forvirrende
Men der er logik i forkortelserne PB = powered box og SB = small box

Jeg ville være lidt forsigtig med at blande sattelitterne, det er meget vigtigere at de matcher lydmæssigt.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hmm det var bare fordi jeg troede man ville få mest ud af en "stor" center.. 

Proxi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Den her kunne jo os bruges, den koster jo ikke meget mere.
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Kompaktho ejttaler/B-W_VM1_hoejttaler_Sort.htm

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes