| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en diskussion med en bekendt afledt af en annonce for en ht som jeg så i aftes, om hvorvidt Dynaudio´s højtalere er "kønsløse" i lyden, hvad mener I?
Michael
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg har hørt (flere år siden) har været kønsløst, men jeg har ikke hørt hjemme i stuen. Det er som om de ikke rigtigt åbner op, med mindre der spilles højt.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Det jeg har hørt (flere år siden) har været kønsløst, men jeg har ikke hørt hjemme i stuen. Det er som om de ikke rigtigt åbner op, med mindre der spilles højt. |
|
|
Det er netop også det som mine overvejelser går på, men tænkte om det kunne være fordi den skal have "nok med føde" for at åbne sig, eller om de bare ér sådan...
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, kønsløs er en fin beskrivelse af Dynaudio. De er lidt for forsigtige i lyden, og der er ikke nget spræl i dem.
Til gengæld har jeg hørt mange højtalere fra andre fabrikanter, men med Dynaudio enheder, med ganske meget spræl i!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dek kan værre at den skal havde en stor effekt forstærker sat til, for at sparke liv i den (noget mange højtale, ville havde godt af, selv billige
højtaler)
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
Ja, kønsløs er en fin beskrivelse af Dynaudio. De er lidt for forsigtige i lyden, og der er ikke nget spræl i dem.
Til gengæld har jeg hørt mange højtalere fra andre fabrikanter, men med Dynaudio enheder, med ganske meget spræl i!!
|
|
|
Hmm det lyder underligt, så må det jo næsten være deres kabinetter der "lukker lyden inde" mere end deres enheder... Hvad for nogle har du hørt med sprel i?
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyt på Special-25 Kønsløst kan man ikke kalde det!!!
Mineoplevelser med Dynaudio går mere på at de spiller FOR saftigt, lidt ligesom en forsigtig loudness, men på et kvalitetsmæssigt højt niveau. Mit bud er at de har afspejlet det man alt for ofte ser, dårlig kombination med "High-End"-udstyr.
Bor du på en øde ø eller hvad, hvorfor lytter du ikke?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
Lyt på Special-25 Kønsløst kan man ikke kalde det!!!
Mineoplevelser med Dynaudio går mere på at de spiller FOR saftigt, lidt ligesom en forsigtig loudness, men på et kvalitetsmæssigt højt niveau. Mit bud er at de har afspejlet det man alt for ofte ser, dårlig kombination med "High-End"-udstyr.
Bor du på en øde ø eller hvad, hvorfor lytter du ikke?
|
|
|
Hejsa
Nej jeg bor ikke på en øde ø. Gid det var så vel, vil mine naboer sikkert mene
Spørgsmålet omkring de er "kønsløse" er sådan set bare affødt af at det er det som jeg har hørt om Dynaudio og derfor var interesseret i hvad andre synes om dem, ikke så meget andet. Så et par ældre modeller i "den blå" i aftes, den ene rigtig fed at se på, desværre har jeg ikke pladsen til den så det er udlukket, så det er ren og skær nysgerrighed fra min side, da jeg ikke synes der er mange herinde som har "behandlet "deres modeller i forskellige tråde.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rattanhuset,
Tag ud og lyt, men jeg kan godt se pointen at hvis det er i den blå skal man jo være bare lidt sikker før man starter "fars-dytten".
De højtalere som jeg ofte møder idag, er voicede så de efter min mening stikker af i mellemtonen og er hvis man kan sige det sådan "prikkende", som om de hele tiden står på tæerne for at sige noget, hvorimod Dynaudiolyden imho kan beskrives som majestætisk - fyldig - mere makrodynamisk end mikrodynamisk.
Mine lytteop+levelser baserer jeg på Tonkraft demo, KT demo og Tape Connection demo.
Den mest interessante var nok Special-25
mvh M
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke noget af forklaringen kan ligge i delefilteret?
De Confidence 5 jeg havde, havde en total linealret impedanskurve på 4 ohm, og en følsomhed på 82 dB. Der skulle nogle watt til før de spillede.
Om de var kedelige, har jeg helt ærlig ingen ide om i dag. Det synes jeg ikke den gang. På trods af at det var en gulvhøjttaler, kunne de nu ikke spille bas af betydning.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio sværger til 6dB filtre, men der indgår også mange korrektioner - hvor impedanskorrektion er en af dem.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P er inde på noget af det rigtige dér, tror jeg.
De har ofte meget komplicerede delefiltre for at rette op på kurven, der ofte tager noget af kræfterne fra forstærkeren.
Har selv haft et par Contour 1.3 SE, der skulle spilles højt før der var tilfredsstillende lydbillede, fin højttaler men træls i længden. Godt nok var det med rør, men 300 watt af dem.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 21 December 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Lyt på Special-25 Kønsløst kan man ikke kalde det!!! |
|
|
Så skulle du høre Montana Monitor, der gør det samme for rundt regnet halv pris, hvis ikke dynerne er faldet...  __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
BakBak Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en Dynaudio Contour 3.0. Den er alt andet end kønsløs ... Den spiller måske ikke specielt neutralt, men giver en stor musik-glæde og vokser med opgaven. Special 25 har jeg også hørt, og synes det er en rigtigt, udmærket stander højttaler. Søger man en mid-price stander, kan den sagtens være løsningen. Vil man høre Dynaudio og bor i København/Storkøbenhavn kan man stikke snuden ind forbi KT Radio på Vesterbrogade (det er dog anbefalelsesværdigt at aftale tid først).
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde et sæt Dynaudio Compound 5 i 1989. De krævede masser af strøm, men var bestemt ikke kønsløs. Brugte et sæt Primare 928 mkII på dem. Det var rigtig godt dengang.
Mvjh.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Havde et sæt Dynaudio Compound 5 i 1989. De krævede masser af strøm, men var bestemt ikke kønsløs. Brugte et sæt Primare 928 mkII på dem. Det var rigtig godt dengang.
Mvjh.
|
|
|
Det er bestemt heller ikke den væreste forstærker sæt man kan eje 
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Rytmik skrev:
Mvjh.
|
|
|
Det er bestemt heller ikke den væreste forstærker sæt man kan eje  |
|
|
Jeg havde for øvrigt ret mange forstærker/sæt inde over de Compound 5, inden jeg fandt et sæt der kunne trække dem. Primare 928 er i mine øjne det flotteste forstærker sæt der er designet i DK. Bo Christensen var forud for sin tid dengang. Det eneste produkt, jeg nogensinde har fortrudt, jeg har skildt mig af med.  Mvjh.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
rattanhuset skrev:
Rytmik skrev:
Mvjh.
|
|
|
|
|
|
Jeg havde for øvrigt ret mange forstærker/sæt inde over de Compound 5, inden jeg fandt et sæt der kunne trække dem.
Primare 928 er i mine øjne det flotteste forstærker sæt der er designet i DK. Bo Christensen var forud for sin tid dengang.
Det eneste produkt, jeg nogensinde har fortrudt, jeg har skildt mig af med.
Mvjh.
|
|
|
Og det eneste sæt jeg fortrød at jeg aldrig fik fat i... i hvid 
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Rytmik skrev:
rattanhuset skrev:
Rytmik skrev:
Mvjh.
|
|
|
|
|
|
Jeg havde for øvrigt ret mange forstærker/sæt inde over de Compound 5, inden jeg fandt et sæt der kunne trække dem.
Primare 928 er i mine øjne det flotteste forstærker sæt der er designet i DK. Bo Christensen var forud for sin tid dengang.
Det eneste produkt, jeg nogensinde har fortrudt, jeg har skildt mig af med.
Mvjh.
|
|
|
Og det eneste sæt jeg fortrød at jeg aldrig fik fat i... i hvid  |
|
|
Uha, mit var også hvidt, og dem var der faktisk ikke så mange af. Som et kuriosum kan nævnes at skruerne i inskriptionspladen på forforstærkeren, havde samme design/form som volume kontrollen. Det så faktisk rigtig godt ud. Mvjh.
|
| Til top |
|
| |
Severin Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 17 November 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes det ikke... Har selv et par S5.4.
|
| Til top |
|
| |