Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Og årets grimmeste er... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 21 December 2003 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Ja - hvilken højttaler tager prisen som årets grimmeste - er det:

Bang & Olufsen BeoLab 5

eller

Sonus Faber Stradivari ?

Se selv sidstnævnte her:

http://www.hificlube.net/common/ver_artigo.asp?id_artigo=293 &seccao=Reportagens&subseccao=Reportagens

HIlsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 December 2003 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Okay... jeg syntes faktisk selv at de begge er ret fede?!? Hvis B&O ikke kostede så meget så stod de nok her hjemme. De er sgu pænt fede.
I helt sorte så kunne de der Sonus Faber godt komme på min liste over fedeste højtalere...

Men det er jo en smags sag!

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Porkyhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 December 2003 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jep, syns nu heller ikk de er deciderede grimme! Så ta da en af de paphøjttalere fra bilka.. De er grimme!

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2003 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Vil bestemt ikke mene der er nogle af de 2 nævte HTér som er grimme dog er de lidt særlige, syns da Sonus Faber højtaleren er yderst sprød at se på, ville jeg bestemt ikke være flov over at have ståene i min stue, hvis jeg da ejede et anlæg der kunne yde dem retfærdighed....

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 December 2003 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

hvis jeg absolut skulle vælge den "grimmeste" af de to ... så blev det Sonus Faber...

den er faktisk ret lækker, men BeoLab 5 er nu et pænt møbel...

Selv min halvgamle mor synes BeoLab er pæn, indtil jeg fortalte hende prisen, så var den pludselig ikke så pæn mere...

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2003 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

B&O er bestemt ikke min smag, så Beolab'en må få stemmen som den grimmeste. Ikke fordi jeg synes den er grim, men nærmere fordi de Sonus'er er sindsygt fede!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 December 2003 kl. 03:30 | IP-adresse registreret  

De Sonus Faber er så absolut fede at se på - der er sgu et eller andet over dem, så de bliver ikke blandt de grimmeste herfra!

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 December 2003 kl. 03:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tager sgu et sæt af hver, et til stuen og et til haven, gæt selv hvad der skal stå hvor

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 December 2003 kl. 03:50 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=262&KW= hvorfor+g%F8r+de+det

Her er der en del kandidater der kan kæmpe med om pladsen!

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 December 2003 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Vi lever i Robert Jacobsen land, jeg synes B&O har ramt det skulpturelle fint og ville gerne have den stående, jeg er ikke sikker på jeg ville have lyden med. Dog et vitalt udspil man ikke kan jorde af den ene eller anden grund. Man må tage stilling.

Wifi synes ok om det nye B&O design (det eneste B&O hun kan lide), men vil ikke have lak, marmor og læder ala Sonus i sin stue.

Årets skuffelse for mig er de nye flotte dyre Dynaudioer, synes virkelig de er flotte, de var blandt mine kandidater til nye ht'er. Men sikke en lyd, jeg tror stadig jeg har hørt forkert, det kan ikke passe - vel?. 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 December 2003 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

helt klart Beolab 5. De ligner robotterne fra Dr. Who.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 22 December 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

madskruse skrev:
Okay... jeg syntes faktisk selv at de begge er ret fede?!? Hvis B&O ikke kostede så meget så stod de nok her hjemme. De er sgu pænt fede.
I helt sorte så kunne de der Sonus Faber godt komme på min liste over fedeste højtalere...

Men det er jo en smags sag!

MVH
Mads

Nu vil jeg gerne forsvarre B&O for jeg har lige testet og lyttet deres højtaler, da jeg jo som sagt er på jagt efter nye højtalere i 100.000kr - 150.000kr klassen.

Om noget er PÆNT er jo helt subjektivt og jeg syntes at alt HIFI er grimt men det betyder ikke noget for mig da jeg kun går efter lyden.

B&O er da BILLIGE du får højtalere , forforstærer og effektforstærker til kun 110.000kr og tag lige og gå ud og sammenlign det med resten af markedet så vil jeg endda sige at de klare sig på nogle punkter sig langt bedre end et sæt B&W802N med store effekter og forforstærker.

Jeg var overrasket over der var musik i højtaleren dog med en lidt træt bas men det ville jeg selv kunne råde bodt på med en optimal opsætning og så droppe deres interne rum korriktion.

Lyden er meget homogen og ikke trættende jeg vil give dem et lyt mere i fremtiden.

GOGO B&O det bedste de har lavet hvis de fortsætter sådanne så er de måske førende inde for lyd om 30 år.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2003 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Hvis det var pris contra ydelse du ville forsvare, så vil jeg lige sige at mine egne højtalere koster 6.000kr/sæt... så det var derfor at jeg skrev det med at de koster meget... for i min verden (17år) er 110.000kr meget for et sæt højtalere med forstærkerdel lige hvordan de lyder... Men alt er jo relativt. Selvfølgelig! Håber også at 110.000kr vil være billigt for mig på et tidspunkt! Hehe...

Men jeg syntes nu at de ser rimelig fede ud!

MVH
Mads

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 22 December 2003 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

madskruse skrev:
Hvis det var pris contra ydelse du ville forsvare, så vil jeg lige sige at mine egne højtalere koster 6.000kr/sæt... så det var derfor at jeg skrev det med at de koster meget... for i min verden (17år) er 110.000kr meget for et sæt højtalere med forstærkerdel lige hvordan de lyder... Men alt er jo relativt. Selvfølgelig! Håber også at 110.000kr vil være billigt for mig på et tidspunkt! Hehe...

Men jeg syntes nu at de ser rimelig fede ud!

MVH
Mads

Hehe havde ikke set din alder. HIFI er sku noget underligt noget for blot 3 år side sagde jeg at en CD-afspiller til 4000kr er det maksimale jeg vil giver det er jo digitalt så en dyre gider ikke bedre lyd og idag sidder jeg med en 150.000kr cdafspiller og have man sagt det til mig dengang så havde jeg sagt at de var sindsyge.

tilykke med dit anlæg gid jeg have 6000kr højtalere da jeg var 17år der have jeg nogle gamle B&O højtaler arvet fra min far.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 December 2003 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Jeg synes alt fra Linn er grimt.
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2003 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Mr. High fy<< Jeg syntes faktisk at klimax ( for og effekt) og sondek er kanon fede! De andre ting kan man så diskuttere...
Men det var jo egentlig ikke noget af det udstyr som blev nomineret! Såå...

MVH
Mads

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 22 December 2003 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:

Ja specielt den spade ligende fjernbetjæning som jeg endda har 2 af damm den er grim og har 1000 knapper og jeg bruger højest 4.

Værste ved CD12 er ikke udsenet men derimod vægten det er alt for tung når den skal slæbes rundt omkring, heldigvis er Linn's højtalere lette så de er en fornøjelse at slæbe frem og tilbage.

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2003 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Mr. High Fy skrev:

...heldigvis er Linn's højtalere lette så de er en fornøjelse at slæbe frem og tilbage.

Ja der er ikke noget værre end tunge højtalere. Jeg har selv købt et sæt eltax i Bilka af den ene grund at de er lette og meget fornøjelige at bære på. Så bruger jeg B&W når jeg hører musik

Foresten synes jeg da nok at de Sonus Faber er noget af det mest lækre der kan opstøves på denne jord. Ja selv en Renault 4 blegner ved siden at sådan et par

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 22 December 2003 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

LOL

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 22 December 2003 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Mr. High Fy skrev:

Ja specielt den spade ligende fjernbetjæning som jeg endda har 2 af damm den er grim og har 1000 knapper og jeg bruger højest 4.

Værste ved CD12 er ikke udsenet men derimod vægten det er alt for tung når den skal slæbes rundt omkring, heldigvis er Linn's højtalere lette så de er en fornøjelse at slæbe frem og tilbage.

CD-12 skal heller ikke slæbes rundt - den skal stå hjemme og spille som den er beregnet til. Så kunne du jo ligeså godt have købt en discman!

At den vejer godt til er kun en god ting - man skulle jo helst ikke have indtryk af at det bare er en billig blik-kasse, vel? Og jo, designet på CD-12 er for lækkert!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes