Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 10:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: LINN (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Her LINN med det hele, et anlæg til 1,5 mio.

http://jp.xstream.dk/jp.php?id=4241&offset=&category =176&q=

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN

Danster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Ja, det var vi jo nogen der var inde at høre  Mega fed oplevelse!

Til top Vis Danster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danster

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Ja jeg tror sgu ikke det er sublimt!!!!!

For når importøren, som demonstrerer grejet, forklarer de 4 (fire) effektforstærkere i det aktive system, OG FEJLAGTIGT BYTTER RUNDT PÅ HØJRE OG VENSTRE KANAL, hvordan kan anlægget så siges at være optimeret!

Læg iøvrigt mærke til den der 100.000,- grammofon: plademåtten er så unøjagtigt udstandset, at man bliver svimmel ved at kigge på den. (min gør det samme, men det er en LP12 standard model!)

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:
Ja jeg tror sgu ikke det er sublimt!!!!!

For når importøren, som demonstrerer grejet, forklarer de 4 (fire) effektforstærkere i det aktive system, OG FEJLAGTIGT BYTTER RUNDT PÅ HØJRE OG VENSTRE KANAL, hvordan kan anlægget så siges at være optimeret!

Læg iøvrigt mærke til den der 100.000,- grammofon: plademåtten er så unøjagtigt udstandset, at man bliver svimmel ved at kigge på den. (min gør det samme, men det er en LP12 standard model!)

Det er godt nok også fantastisk, at man kan forlange mere end 100K for den gamle skøjte.
Sidst jeg så den, var faktisk i Scala, hvor den faktisk stod og vuggede i ophængene mens den spillede. Wow værdien var vel over procenten, vil jeg tro.
Mht. resten af systemet, så kan man måbe lidt over en enhed, med den der metalfidus ned foran. Det skal give udfasninger og reflektioner der vil noget. Og så aktivt på en superdiskant - en diskant og så en mellemtoneenhed?????

Aktiv drift kan være attraktivt, hvis der virkeligt er et energitab i filteret, men det er der jo ikke ret meget af ved de delefrekvenser de enheder benytter.
Det er da vist mere for at sælge forstærkere skulle jeg mene.
Energitab i et passivt filter opstår jo, når følsomhederne er ekstremt forskellige for de forskellige afsnit af højttaleren. F.eks. Bas 88 dB og mellem 94 dB og så diskant 91 dB. Her er man nødt til at smide en del energi væk i et kritisk område. Så kan aktiv deling være smart.
På anden vis så stiller det ekstreme krav til ensartethed i forstærker og iøvrigt til forstærkeren i det hele taget, idet koblingen til en enhed, som måske kan være rigtig giftig, bliver meget direkte.
Lige umiddelbart har jeg ikke undersøgt hvordan de dersens Peerless polypropylen enheder der sidder i komri normalt opfører sig overfor forstærkeren uden filter.

Man kan derfor ikke umiddelbart slutte, at elektronisk eller aktiv deling er himmelen. Ofte er elektronisk deling også realiseret med en hoben billige komponenter, herunder opamps en masse, som man hellere er foruden.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Han lyder ret nervøs ham danskeren, måske er han så bange for at sige noget forkert at det er derfor han f**ker lidt op med kanalerne osv. :)

Skal da også love for at de får tyret noget effekt igennem de små diskanter på højtaleren, jeg gad nok vide om man egentlig ville kunne høre forskel på det og så hvis enhederne i det der alu-sjov foran den øverste enhed sad på en forstærker... jeg skal være ærlig og sigie, jeg tror ikke jeg ville kunne.

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Han lyder ret nervøs ham danskeren, måske er han så bange for at sige noget forkert at det er derfor han f**ker lidt op med kanalerne osv. :)

Skal da også love for at de får tyret noget effekt igennem de små diskanter på højtaleren, jeg gad nok vide om man egentlig ville kunne høre forskel på det og så hvis enhederne i det der alu-sjov foran den øverste enhed sad på en forstærker... jeg skal være ærlig og sigie, jeg tror ikke jeg ville kunne.

Jeg tror næppe Mike er specielt nervøs, det er nok mere fordi han vender modsat og derfor er det højre for ham.

Og jeg tror bestemt du vil kunne høre forskel om mellemtonerne/diskanterne var passivt eller aktivt delt, men om du kunne sige hvad der var det bedste eller mest naturlige er nok en helt anden ting.

Men det er jo med al ønskelig tydelighed vigtigt, at prisen skal være meget høj på det anlæg, det skal imponere og få folk til i det mindste at købe de mindre af dem.

Pladespilleren kostede excl. ekstern PSU og arm/PU i begyndelsen 1.500 kr. Og den er ikke rigtigt ændret væsentligt sidan da.
Jeg vil ellers foreslå en udgave af den med 3 arme, så kunne den koste 225.000 kr. måske.

Man kunne også tage et ekstra sæt af de htér, vende det på hovedet og stille det ovenpå de andre. Så er vi lige ved at have noget der ligner et sæt Dynaudioér i aktiv drift. 8 amps pr. kanal og det hele ville løbe op i en mindre storebæltsbro, der måske endda kunne nå over lillebælt.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Cyber-Frog skrev:

Jeg tror næppe Mike er specielt nervøs, det er nok mere fordi han vender modsat og derfor er det højre for ham.

Og jeg tror bestemt du vil kunne høre forskel om mellemtonerne/diskanterne var passivt eller aktivt delt, men om du kunne sige hvad der var det bedste eller mest naturlige er nok en helt anden ting.

Men det er jo med al ønskelig tydelighed vigtigt, at prisen skal være meget høj på det anlæg, det skal imponere og få folk til i det mindste at købe de mindre af dem.

Pladespilleren kostede excl. ekstern PSU og arm/PU i begyndelsen 1.500 kr. Og den er ikke rigtigt ændret væsentligt sidan da.
Jeg vil ellers foreslå en udgave af den med 3 arme, så kunne den koste 225.000 kr. måske.

Man kunne også tage et ekstra sæt af de htér, vende det på hovedet og stille det ovenpå de andre. Så er vi lige ved at have noget der ligner et sæt Dynaudioér i aktiv drift. 8 amps pr. kanal og det hele ville løbe op i en mindre storebæltsbro, der måske endda kunne nå over lillebælt.

Prisen på LP12 var fra starten under 1500,- og det var ikke eksl. nogetsomhelst, der var ikke andre produkter end selve værket, med eller uden plint. Eneste løse tilbehør var en plademåtte af filt

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Cyber-Frog skrev:

Prisen på LP12 var fra starten under 1500,- og det var ikke eksl. nogetsomhelst, der var ikke andre produkter end selve værket, med eller uden plint. Eneste løse tilbehør var en plademåtte af filt

Den du ser i fjerneren, tror jeg er udstyret med Nivarna, Valhalla, Trampolin, Linto RIAA, EKOS og AKIVA.

Hvis de er i gang med at rejse verden rundt med det set-up, så er der den lidt spøjse ting ved LP12, at der findes 2 forskellige typer fjedre til den. Et der er snoet den ene vej rundt, som skal bruges nord for ækvator og så et der er snoet den anden vej og som kan bruges sønden om stregen, og jeg lyver ikke

Hvad gør man hvis man så bor PÅ ækvator?

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
bjørn skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Cyber-Frog skrev:

Den du ser i fjerneren, tror jeg er udstyret med Nivarna, Valhalla, Trampolin, Linto RIAA, EKOS og AKIVA.

Hvis de er i gang med at rejse verden rundt med det set-up, så er der den lidt spøjse ting ved LP12, at der findes 2 forskellige typer fjedre til den. Et der er snoet den ene vej rundt, som skal bruges nord for ækvator og så et der er snoet den anden vej og som kan bruges sønden om stregen, og jeg lyver ikke

Hvad gør man hvis man så bor PÅ ækvator?

Så leder man efter noget at spise

De oprindelige fjedre er snoet fra den ene ende, resten er noget Nessie har fundet på

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Der var to "gamle" grå kasser, hvoraf jeg bemærkede at den ene var en Linto. Mon ikke den anden var en Lingo? Og er Valhalla så ikke overflødig?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Kurt von Kubik skrev:

Der var to "gamle" grå kasser, hvoraf jeg bemærkede at den ene var en Linto. Mon ikke den anden var en Lingo? Og er Valhalla så ikke overflødig?

Jo du har sørme vist ret.

t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Andre end Danster, der rent faktisk har hørt systemet?

Thomas

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:

De oprindelige fjedre er snoet fra den ene ende, resten er noget Nessie har fundet på

Jeg tror der hav været assistance fra SM også

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hold da op han er nervøs, den gamle Mike.

Om det er pga. det er på TV, eller det er fordi han godt selv ved, at det lyder af h...... til, og derfor er nervøs, er lidt svært at vurdere. Indoktrineringen plejer ellers at være stærk nok, men her er selveste importøren vaklende i troen. Indlægget havde været meget mere overbevisende, hvis det havde været Ole, der havde været frontfigur. Han er meget mere stærk i troen, kun overgået af den rødskæggede tronfølger...

Tja, personligt vil jeg hellere tørre røv i 140.000 stk. 100-kroner sedler, end jeg vil investere i det pågældende system.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Om det er pga. det er på TV, eller det er fordi han godt selv ved, at det lyder af h...... til, og derfor er nervøs, er lidt svært at vurdere. Indoktrineringen plejer ellers at være stærk nok, men her er selveste importøren vaklende i troen. Indlægget havde været meget mere overbevisende, hvis det havde været Ole, der havde været frontfigur. Han er meget mere stærk i troen, kun overgået af den rødskæggede tronfølger...

Tja, personligt vil jeg hellere tørre røv i 140.000 stk. 100-kroner sedler, end jeg vil investere i det pågældende system.

100X140.000 = 14 millioner - det kræver vist en betragtelig bagdel
Der er knald på inflationen i denne verden.
Tror du ikke det er 1 milliard million ligesom i Merlin?

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Jamen, så 140.000 stk. 10'ere Så er der også større chance for at få lidt puha på snitterne... Stadig, hellere det end bruge pengene på det pågældende system...

Jeg ville også bare være hurtigt ude inden Linn gangede prisen med 10. Det kan jo ske nårsomhelst...

Måske ville millard million markedsføringen skabe et mersalg for Linn, produkterne er i cirka samme klasse rent kvalitetsmæssigt, som det øhhh.....musikgrej, som sælges i Merlin, så det lyder ikke spor dumt.

Kan du smide noget Tunedem oveni, så har du Linn's nye markedsføringsstrategi...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

Måske skulle deres nye slogan være:

"Linn - if you want that billion dollar sound for just one million"

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 24 Marts 2007 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

For 1.4 mio. KUNNE man vel også have sit eget symfoniorkester (eller Sting) boende i kælderen året rundt, og så høre det live hver dag i stedet
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes