Emne: Cerwin Vega? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
sjellest Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 204
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Næsten alle siger at Cerwin Vega kun kan bruges til Techno oh Hård Rock. Hvad mener i med det?
Med techno er Death In Vegas, Daft Punk og Kraftwaerk så tekno eller...?
Og hård rock? er det set fra folk der høre klassisk musik eller? Led Zeppelin blev jo kaldt Heavy Metal da det udkom? Skal man helt op i sådan noget som Darkthrone før det er Hård rock? Hvad med Rage Against The Machine og 90'er grunge? Soundgarden, Nirvana etc?
For lige at opsumere så hvad er hård rock og tekno når der snakkes Cerwin Vega?
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener bestemt ikke at kraftwerk er techno.. det er hvad jeg vil kalde elektronisk eksperimental musik. techno er i min bog noget musik som fx. "basshunter", "scooter" og hvad der nu ellers findes af andet skidt fra samme skuffe... hårdrock tror jeg der menes musik som fx "slayer" "slipknot" og andet trash-death-metal rock... og den eneste grund til at man mener at cv egner sig bedst til den slags musik er pga. at der næsten ingen detaljeret diskant er og at bassen godt kan blafre så meget den lyster, uden at musikken bliver videre dårlig.
musikken er jo alligevel så skod og udetaljeret i forvejen, at det vel næppe kan blive mere ringe ved at smide et sæt cv på til at spille det  __________________
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der menes med techno, er den dunkene bas. Cerwin vega er kendt for deres overdrivende bas, så den må jo være ideel til dunke lyde. Og med rock menes der nok, at på cerwin vega skal der spilles højt før den lyder hæderlig. Og rock skal jo spilles højt. Cerwin vega er jo ikke bygget til at spille Vivaldi og de 4 årstider.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo som det tydeligt fremgår en vis modvilje mod Cerwin Vega´s højttalere.
Jeg mener, at CW egner sig til det meste musik med en smule liv i, det klassiske må man nok sige passer bedre til snobsystemerne med en sølle 5" basenhed.
Vær opmærksom på, at et sæt CW som mine egne VS-15 lyder absolut bedst med en strømstærk forstærker i rø***
At de ikke kan bruges til andet en Techno og hård rock er en skrøne, dog er diskanten ikke verdens bedste, (læs:detaljeret)
"Alt under 8" er mellemtoner"
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Zakken: husk at der ikke findes sådan noget som en Cerwin Vega diskantlyd. Det er meget vigtigt at skelne mellem de forskellige serier fra CV, da afstemning, membranmaterialer (på mellemtoner og diskanter, ikke basenhederne) er uhyre forskellige. For bare at nævne 3 eksempler: den gamle D serie fra firserne havde et rigtigt diskanthorn af kompressionsdrivertypen med faseplug i midten og ikke synlig membran, som godt kan være noget hidsige. Men den noget nyere DC-serie havde en domediskant med membran af et skummateriale og så et kort plasthorn foran, uden faseplug. Den enhed er faktisk både behagelig og klar i lyden. Den største DC model 1515 med de to 15 tommer basser kunne så ikke nøjes med skum-enheden, som ikke var effektiv nok, så den har igen et kompressionshorn, som er noget spidst i det. Grunden til at de mindre DC 10, 12 og 15 kunne køre med den mindre effektive skumdiskant var i høj grad at kontruktørerne var gået efter en mere hi-fi rigtig lyd, hvilket medførte at hele højttalerens effektivitet også faldt noget for at opnå bedre linearitet for systemet. Så var skumdiskanten effektiv nok. I AL-serien 750 og 1000 var der en meget dyrere udførelse af skumenheden, med plastfoliemembran og et meget flot drejet alu-horn foran, ligesom nogen af de helt tidlige CV-modeller. De to højttalere er også forbavsende gode hifi-højttalere, hvis man ikke er alt for krævende. Men de er behagelige og velopløste, uden piften og skrigen i toppen. Og så har de vældig gode mellemtoner, og er ikke afstemt så voldsomt buldrende i bassen som visse af de andre modeller. Det kan altså ikke understreges nok at man altid skal lytte til en CV før køb, da de lyder vidt forskelligt fra serie til serie.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Klogesen:
Nu er jeg nok ikke verdens bedste udi CW, men jeg synes bestemt mine spiller ganske udemærket. De har en normal domediskant, alligevel savner jeg lidt detaljer i mere stille musiktyper.
Et er sikkert, de kan spille musik, og efter min mening er de noget bedre end det blakkede ry de har opnået herinde på H4A.
Jeg har et par venner som begge har investeret i Dali 850, og må indrømme, at jeg ikke er imponeret, på trods af, at det bliver betragtet som en god HT herinde. Hverken dynamikken eller den generelle lyd når mine CW til sokkeholderen.
Én ting er dog, at med en strømsvag forstærker, spiller mine CW aldeles forfærdeligt.
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da sjovt at Dark Throne bliver blandet sammen med rock og techno, men ja det er absolut ikke de mest afslørende ht'er man skal vælge her, selvom stilen er ganske minimalistisk og ganske lys i klangen, de gjort det til deres varemærke at spille primitiv black metal som ikk har rykket sig siden deres 2 album, og forfærdelig produktion...
Jeg går selv og tripper om jeg skal ha købt mig nogen nye ht'er, for det er netop rock/metal jeg hører og det skal være højt, og her kan CW jo godt være med men det er netop detaljeringen der går helt af fløjten, mange synes jeg også laver et fejlkøb da CW jo laver ganske store speakere som kræver plads, men somregel bliver de smidt op i et hjørne i et lille rum, derfor har jeg selv valgt mine efter dette, men savner sku noget detaljering i mellemtone og diskant...
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
sjellest Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så det er åbenbart alt rock de kan spille...
Imbanlance:
Jeg er faktisk overrasket over at du kender Darkthrone  Det er sjældent andre folk gør. Og du har lidt ret i det du siger om primitiv black metal for det er vist det eneste der er at sige om dem og Dark Throne muligvis også det dårligste band at snakke om når der snakkes lyd kvalitet for de har jo bevidst valgt at indspille med lav lyd kvalitet  .. Men jeg tror jeg har lidt mere styr på det nu.
Men lige en sidste ting sådan noget som old school Beastie Boys som jo virkelig kan have et massivt bas spor lyder det også godt på CW. (forkorter man det C=Cer, W=Win eller C=cerwin W=Vega for så burde det jo være CV og ikke CW?) __________________
Sundhed: koffein, nikotin, alkohol
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjellest skrev:
Så det er åbenbart alt rock de kan spille...
Imbanlance:
Jeg er faktisk overrasket over at du kender Darkthrone Det er sjældent andre folk gør. Og du har lidt ret i det du siger om primitiv black metal for det er vist det eneste der er at sige om dem og Dark Throne muligvis også det dårligste band at snakke om når der snakkes lyd kvalitet for de har jo bevidst valgt at indspille med lav lyd kvalitet .. Men jeg tror jeg har lidt mere styr på det nu.
Men lige en sidste ting sådan noget som old school Beastie Boys som jo virkelig kan have et massivt bas spor lyder det også godt på CW. (forkorter man det C=Cer, W=Win eller C=cerwin W=Vega for så burde det jo være CV og ikke CW?) |
|
|
Hehe ja kender nu en del til black metal, selvom det ikke just er det jeg hører mest, men soulside journey og panzerfaust er er faktisk at finde i min cd samling, dark throne er primitiv black metal som skal spilles sådan, det var sådan det startede beskidt og primitivt og de fraviger ikk en meter fra det, hvilket kan ha sin charme for dem der kan lide denne form, men her synes jeg Khold er et bedre bud, bedre produceret men musikken er stadig lidt for ensidigt ligesom dark throne... __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
|
musikken er jo alligevel så skod og udetaljeret i forvejen, at det vel næppe kan blive mere ringe ved at smide et sæt cv på til at spille det 
|
|
|
Ja, for det er jo umuligt at indspille deathmetal så det er detaljeret . Nik & Jay længe leve!
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
mathias 2 skrev:
|
musikken er jo alligevel så skod og udetaljeret i forvejen, at det vel næppe kan blive mere ringe ved at smide et sæt cv på til at spille det 
|
|
|
Ja, for det er jo umuligt at indspille deathmetal så det er detaljeret . Nik & Jay længe leve! |
|
|
Fuldstændig rigtig, meget metal lider under både dårlig produktion og kan lyde ganske komprimeret, men ikk dermed at sige at der ikke er visse detajler man gerne vil ha frem, men det er svært at spille højt og undgå at musikken kommer til at lyde rodet... Gir heller ikk meget for den unge tøs forstand eller mangel på samme, men de fleste af os går jo op i musikken og vil gerne ha det til at lyde godt, med forskellige midler.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
mathias 2 skrev:
|
|
|
|
Ja, for det er jo umuligt at indspille deathmetal så det er detaljeret . Nik & Jay længe leve!
|
|
|
nej det er skam ikke umuligt.. det er bare uhørt ...(når jeg mener detaljeret er det selvfølgelig også med henblik på komprimering, indspilning, etc.) vil ikke mene at nik og jay er noget at råbe hurra for (faktisk SLET ikke) __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbanlance skrev:
Ascari skrev:
mathias 2 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Fuldstændig rigtig, meget metal lider under både dårlig produktion og kan lyde ganske komprimeret, men ikk dermed at sige at der ikke er visse detajler man gerne vil ha frem, men det er svært at spille højt og undgå at musikken kommer til at lyde rodet...
Gir heller ikk meget for den unge tøs forstand eller mangel på samme, men de fleste af os går jo op i musikken og vil gerne ha det til at lyde godt, med forskellige midler..
|
|
|
... med "unge tøs", hvem refarerer du så til? __________________
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Imbanlance skrev:
Ascari skrev:
mathias 2 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Fuldstændig rigtig, meget metal lider under både dårlig produktion og kan lyde ganske komprimeret, men ikk dermed at sige at der ikke er visse detajler man gerne vil ha frem, men det er svært at spille højt og undgå at musikken kommer til at lyde rodet...
Gir heller ikk meget for den unge tøs forstand eller mangel på samme, men de fleste af os går jo op i musikken og vil gerne ha det til at lyde godt, med forskellige midler..
|
|
|
... med "unge tøs", hvem refarerer du så til? |
|
|
Tror det er dig jeg mener, Ja sku det er dig..  __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
sjellest Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
mathias 2 skrev:
|
|
|
Ja, for det er jo umuligt at indspille deathmetal så det er detaljeret . Nik & Jay længe leve! |
|
|
Jeg må nu lige komme med en indvending. Det er for det meste med vilje når black metal bliver indspillet dårligt og nik og jay er helt sikkert det værste musik der findes efter mine ører!! Det er fint nok at lave musik hvis man har nogen som helst anelse om hvad man laver. Nik og Jay får bare nogen til at mixe noget lyd sammen og så bruger de 5 min på at lave en dårlig og intet sigende tekst!!! __________________
Sundhed: koffein, nikotin, alkohol
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbanlance skrev:
mathias 2 skrev:
Imbanlance skrev:
Ascari skrev:
mathias 2 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... med "unge tøs", hvem refarerer du så til?
|
|
|
Tror det er dig jeg mener, Ja sku det er dig..
|
|
|
så er der kun et at sige.. "tal for dig selv"   __________________
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
Imbanlance skrev:
mathias 2 skrev:
Imbanlance skrev:
Ascari skrev:
mathias 2 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... med "unge tøs", hvem refarerer du så til?
|
|
|
Tror det er dig jeg mener, Ja sku det er dig..
|
|
|
så er der kun et at sige.. "tal for dig selv"  
|
|
|
Såså tøser, der er slet ingen grund til diskussion, Dali 850 er svaret til alle der vil have en højttaler der er verdens bedste! Og alle der mener noget andet tager fejl, og det er derimod sandt 
Glæder mig til at se hvor mange der overhovedet gider kommentere dette, bliver da sjovt at se hvem herinde der har for meget fritid, udover mig tydeligevis 
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 01 Maj 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
| Ascari
Såså tøser, der er slet ingen grund til diskussion, Dali 850 er svaret til alle der vil have en højttaler der er verdens bedste! Og alle der mener noget andet tager fejl, og det er derimod sandt 
Glæder mig til at se hvor mange der overhovedet gider kommentere dette, bliver da sjovt at se hvem herinde der har for meget fritid, udover mig tydeligevis 
[/QUOTE skrev:
|
Hvad F..... skriver du om? Avance Sig.8!! Intet kommer i nærheden af dem
Mvh. l´Blundt |
|
|
Hvad F..... skriver du om? Avance Sig.8!! Intet kommer i nærheden af dem
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Tusindfryd Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der også enda meget stor forskel om man har en boom-box højttaler med basport eller man har højttalere af lukket konstruktion men elektrisk har skruet op for bassen.
En lukket højttaler med elektrisk opskruet bas gengiver bassen meget stram og velopløst en den CW disker op med. Man kan klandrer meget men det holder ikke stik hvis teknikken gør det modsatte end man ville have den til. Man lærer jo idag at basporte er bare sagen og kan findes på stort set alle højttalere, jeg vil bare aldrig eje en punkteret halvnode hvor tubaen burde spille med crezendo.
|
| Til top |
|
| |
Matt909 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
|
Til Klogesen:
Nu er jeg nok ikke verdens bedste udi CW, men jeg synes bestemt mine spiller ganske udemærket. De har en normal domediskant, alligevel savner jeg lidt detaljer i mere stille musiktyper.
Et er sikkert, de kan spille musik, og efter min mening er de noget bedre end det blakkede ry de har opnået herinde på H4A.
Jeg har et par venner som begge har investeret i Dali 850, og må indrømme, at jeg ikke er imponeret, på trods af, at det bliver betragtet som en god HT herinde. Hverken dynamikken eller den generelle lyd når mine CW til sokkeholderen.
Én ting er dog, at med en strømsvag forstærker, spiller mine CW aldeles forfærdeligt.
|
|
|
Til Zakken...
Jeg indrømmer gerne at F.eks. CV cls-215 har en ekstrem dynamik, og kan smadre dit mellemgulv... Jeg har selv hørt to cls-215 spille noget "rage against the machines", med en 0,8kw effektforstærker sat til røven... Og ja de hamrede igennem. Gjorde det virkeligt. Men igen, er det det, som gør en højtaler god? Personligt, synes jeg det ikke. Indrømmer gerne at de to cv'er klarede opgaven godt, men jeg ville hellere gå ned i lyd-niveauet, og få en højtaler, som spiller detaljeret. Jeg har absolut ikke noget imod dynamik i mine højtalere, men den er og bliver simpelthen for kraftig i CV'er. Hvis jeg havde 8000,- til to par højtalere, ville jeg heller købe b&w end CV, da jeg synes de spiller meget bedre, og den fysiske størrelse er meget mindre. Men det er jo en smagssag, hvilken slags musik man høre... Jeg høre alt, og det er bogstavlig talt... Det jeg vil mene en højtaler skal kunne, er at spille detaljer, og dynamiken skal kommer derefter, men den skal være tilpasset, så bassen ikke overdøver alt andet... Men det er jo min holdning ;)
__________________ Denon Avr-2310 og Denon POA-2400
B&W LCR 3
B&W ASW608
B&W DM302
Selvbyggeri - Vifa
Eltax Universe
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|