Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Rock højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 17 September 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Mojn.

Jeg er ved at sælge mine Dali Ikon 2 og tænker derfor på at købe nogle større og lidt mere "bastunge"/højtspillende højttalere.. og misforstå mig ikke!  Det skal IKKE være noget på størrelse med Cerwin-vega's modeller, da de skal spille på et forholdsvis lille værelse. Ca 11 kvm. Synes jeg mangler lidt guf, når der rigtig bliver fyret op for Metallica, Nirvana, Creed osv, på mine nuværende højttalere.. Og det skal ikke bare være nogle højttalere der kan spille højt! De skal os kunne spille godt..  De vil blive trukket af en Harman/Kardon 3480 og som kilde en Harman HD970. Forstærkeren skal nok udskiftes senere, men vil hellere finde nogle højttalere der passer inden. Det må meget gerne være brugt, men bud på nye er også helt iorden.  Budgettet er ca mellem 6-8000 kr.

Håber i vil hjælpe!

Hilsen Søren

Til top Vis Søren P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 September 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Ville det ikke være bedre at finde en musikalsk sub i stedet for at sælge dine Ikon 2.. En sub ville kunne give dig det sidste spark i bunden, hvis du ellers er tilfreds med Ikon 2, som i øvrigt er en fin og lækker højtaler til prisen..

GUITARHERO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 November 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

hej søren p det ville være en god ting til dit setup hvis du vil holde stilen er der nogen

højtalere såsom JBL L serien er en framragende serie til at spille rock jazz pop

ja og anden musik køb dem brugte der vil du få endog meget for pengene

og husk nogle ordenlige kabler

på venlig genlydt

guitarhero

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

havde samme problem som dig søren.

har et par B&W DM601s2 i mit soveværelse på en 12kvm og der manglede lige det sidste, der var løsningen en sub. Det hjalp HELT vildt at der nu er de helt dybe toner.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres svar!  Der er lige sket lidt i mellemtiden. Har fået købt mig en Xindak 6950v! En Utroligt lækker forstærker!! Den gav lige præcis det sidste jeg manglede i bunden, så nu er min sub sådan set bare kommet i overskud. Så skulle man sådan set tro, at alt bare var perfekt, men det er det jo selvfølgelig ikke.  Synes den nye forstærker har fået en masse gode ting frem i mine Ikon'er! Bassen er efter min mening bare helt perfekt, men samtidig har den også afsløret nogle af de svagheder den har. Her tænker jeg på, når der skal fyres rigtig godt op under en gang Rock. Her mangler jeg noget "attack" i mellemtonen, så stemmer og i det hele taget hele mellemregisteret bliver mere markant, istedet for nu, hvor jeg ikke rigtig føler, at de har det der skal til, for at man bare kan sidde og sige "føj det lyder fedt".!! Måske er det bare mig der er begyndt at spille højere og derfor har fundet begrænsningerne i højttaleren, muligvis, men er ikke sikker. Hvis jeg derimod spiller noget Trentemøller, lyder det bare ustyrligt godt!! Helt utrolig så meget bas de forholdsvis små højttalere kan præstere!! Lyder mange klasser bedre end med min gamle HK3480.

Så nu kommer spørgsmålet: Hvilke højttalere kan give mig det ekstra som mine Ikon'er ikke kan? Regner højest sandsynlig med en gulvhøjttaler, da jeg nu også har kræfter nok til sådan et sæt!

Prisklassen er omkring 10000-12000 kr, og "Brugte bud" er ligeledes meget velkommen!

Søren

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 November 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Mojn Søren

Hvis du mangler attack i mellemtonen så skulle du prøve at lytte til Jm lab hos www.hififreaks.dk Jeg har har et sæt chorus 807 og de gav lige det jeg manglede i mellemtonen.   

Søren P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Mojn do..  De ser da ellers meget spændende ud.! Især deres gulvmodeller synes jeg er noget der "trækker! Har du hørt nogle af dem? Og hvilken forstærker/cdspille bruger du?

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 November 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Mojn

Jeg har kun hørt 807'erne. Jeg ville ikke høre noget jeg helt sikkert ikke ville købe. For jeg har ikke plads til større ht i stuen. Jeg har lige opdateret min profil der kan du se mit udstyr 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes