| Forfatter |
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle HiFi eksperter derude. Hvordan vurderer i følgende fire højtalere?
Dynaudio Audience 42 Monitor Audio Silver S 1 B&W 602
De ligger ca. i samme prisklasse. Jeg er ude efter en kompakt reolhøjtaler (har et forholdsvis lille værelse), og jeg tror en af disse tre kunne egne sig godt.
Giv jeres mening til kende!!  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Dynaudio. Så får du en af verdens bedste diskanter (D260 ECOTEC), samt en basenhed, der gør grin med alt andet man normalt ser i prisklassen op omkring 10.000,- pr højtaler!
Diskanten ses ofte i ekstremt dyre højtalere, som eks. Sonus Faber. De er dog gået over til Scan Speakm da Dynaudioen er for dyr... men Dynaudio bruger den altså selv...
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
602'eren er lidt skarp og kan være trættende at høre på. Dynaudio er nok den jeg ville se nærmere på hvis jeg var dig. S1'eren har jeg ikke lagt øre til.
Har du overvejet B&W CDM1? de kan fåes til ganske interessante priser som brugte, men det skal være en dyb reol nogen vil nok mene det er synd at smide dem i en sådan en, fremfor på en stander.
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også tilslutte mig Dynaudio ud ud fra dem du nævner...Jeg hørte Audience 52 for nogle dage siden og det var en vældig god oplevelse...
Meget behagelig og fyldig mellemtone som kom imponerende godt ud i rummet trods størrelsen ! Hvis jeg skal udsætte noget så var der tildens til "s'lyd" men om det skyldes at de ikke var tilspillet tør jeg ikke sige - nogle der vil gi' et bud ? hørte den på thule ai60...
Ellers tror jeg stadig Expert i varde har et sæt SA205 tilbage til en god pris...disse højtalere har jeg selv og er meget godt tilfreds !
__________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
hifreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
You go for Dynaaudio "DANES DON´T LIE!"  __________________ /hifreak
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
chriller4 skrev:
Jeg vil også tilslutte mig Dynaudio ud ud fra dem du nævner...Jeg hørte Audience 52 for nogle dage siden og det var en vældig god oplevelse...
Meget behagelig og fyldig mellemtone som kom imponerende godt ud i rummet trods størrelsen ! Hvis jeg skal udsætte noget så var der tildens til "s'lyd" men om det skyldes at de ikke var tilspillet tør jeg ikke sige - nogle der vil gi' et bud ? hørte den på thule ai60...
Ellers tror jeg stadig Expert i varde har et sæt SA205 tilbage til en god pris...disse højtalere har jeg selv og er meget godt tilfreds !
|
|
|
"Ud fra dem du nævner" ... Har du nogle alternativer?
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
chriller4 skrev:
|
|
|
"Ud fra dem du nævner" ... Har du nogle alternativer?
|
|
|
Ja, SA205 Tror du kan få sættet i Varde for 1700,- ! ellers audience 52 de kostede 5500,- for et sæt - ved ikke om du vil derop ? Kan i hvert fald sige, at de til sammenligning spillede klart fra et set Audiovector M1 ! __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm okay, det er måske en mulighed. Ved dog ikke lige hvornår jeg får mulighed for at komme til Varde  Kom endelig med andre forslag og kommentarer til de nævnte højtalere! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAMN dynaudio'erne står i 4k hos TapeConnection!! Det er jo ligefør man skulle købe dem  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynaudio!
Jeg har selv lige bestilt et sæt Audience 52 og et sæt 52SE til surround. Så vidt jeg ved, stopper Tape Connection dog med forhandlingen af mærket, så skynd dig hvis de har dem på tilbud!
|
| Til top |
|
| |
Neo DK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv 4 stk Dynaudio 42 og er meget tilfreds med dem, så smut du bare ud og køb dem hos TapeConnection. (mine er købt samme sted)
KØB DEM NU, DETTE ER EN ORDRE 
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har du placeret dem Neo?
Jamen jeg løber da ind i TC og hører noget musika i morgen så  __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til både Dynaudio Audience 42 og 52. De spiller utroligt flot! Nu er 52eren jo godt nok noget dyrere, men hvis du lægger vægt på en kraftigere bas, så er de måske værd at overveje. Begge højtalere er bestemt værdige som fronthøjtalere. Men prøv at lytte til både 42 og 52 og vurder om de er prisforskellen værd.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er sættet købt! 4000 i Tape Connection Håber jeg bliver glad for dem! __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |