| Forfatter |
|
RasmusB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Sony str-db780 receiver. skal hen og købe nogle brugte højtalere. Ved ik med mærke, måske noget JBL , JWS eller sådan?. øhm har ik så meget forstand på det. Højtalerne skal vel være på en 200-300 watt. Noget i kan anbefale? de må nemlig gerne kunne spille forholdsvis højt, og temmelig rent. Og evt pris på sådan noget.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus.
Og velkommen til .
Glem alt det der gejl med, hvor mange watt en højttaler er på. En højttaler kan nemlig ikke være på nogen som helst watt, da den slet ikke har nogen. Det har til gengæld din receiver.
STR-DB780 er vist ikke den mest strømstærke receiver i verden, så du bør kigge på nogle højttalere med høj følsomhed og uden grimme impedans- og faseforløb. Hvilket prisleje havde du tænkt dig at handle i?
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
RasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Mange tak.
jeg har virkelig ingen idé om alt det du snakker om, men er da glad for du gider bruge din tid på at hjælpe mig. Min receiver er på 290Watt. kiggede nemlig lige. øhm jamen det jo ik noget jeg vil gå hen og ofre mange mange penge på. Vil bar gerne ha et par pæne gulv højtalere, som kan spille godt. Har et par ik så pæne phillips, meget gammeldags. hvor der står de er på 90watt eller sådan. De spiller faktisk meget godt, men de er simpelthen ik pæne.
Jeg har ingen ide om hvor god den receiver er - MEN jeg fik den for 900 kr , hvor jeg fik en SONY dvd med til også. Og sættet er som nyt. så syntes godt det kunne svare sig, hvertfald til mit forbrug.
Hvad betyder Impedans , og fase forløb? :)
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus.
Ok, i første omgang glemmer vi lige det der med impedans og sager (men det er noget med, hvordan højttalerne opfører sig rent elektrisk. Langhåret snak, som mange ved meget mere om end jeg)
Hvor stort er dit rum, og hvad siger bankbogen? snakker vi 500, 1000 eller 3000 for et sæt nye brugte højttalere?
Og glem nu det der med watt-angivelsen
Mvh
brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
RasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg vil godt gå hen og give 1500-2000 kr for et sæt. brugte. jeg er kun 17, og bor stadigvæk hjemme, men flytter om et par måneder. Men værelset er kun på en 20-25 kvadratmeter. der hvor anlægget skal stå. heh jeg skal nok glemme det med watt
:).
sætter pris på din hjælp.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali 606 en fin party højtaler der kan spille igennem, og stadig spille rimlig rent. VAr ihvertfald MEGET tilfredse med mine de år jeg havde dem. Og så et sæt forleden til 800, og til den pris er de et røverkøb.
Der findes et utal af højtalere og 606erne er selvf. ikke en endegyldig løsning, blot et foirslag fra min side.
Se evt også efter B&W DM603, Jamo Classic 8 __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
RasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget lidt rundt , og syntes ik rigtigt jeg har kunne finde nogle på dba.dk. øhm. farven er egentlig lige meget på højtaleren, jeg arbejder som Autolakere, og kan bar male dem sorte, som jeg gerne vil ha dem. Jeg syntes ik rigtigt jeg kan finde nogle, desværre. Jeg bor på fyn, ved broen til jylland og syntes det er LIDT for langt at køre helt til sjælland for at hente et par højtalere. ehm.
Men kan jo være der kommer nogen til salg på et tidspunkt. Hvis du evt. lige falder over noget af det du tror , ville spille godt til min receiver, så råb endelig højt. tak:)
|
| Til top |
|
| |
RasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Nu fandt jeg sku lige et par dali 606 højtalere, fra Middelfart af. Hvor jeg selv kommer fra. heh lidt pudsigt. Han har et helt anlæg til salg med denon receiver osv. men har spurgt om han var interessreet i at sælge kun højtalerne. og det kunne vi sagtens finde ud af . Selvfølgelig eftersom hvordan varens stand er osv, men hvad ligger de ca på i pris de der 606'er? .
hilsen rasmus.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Ja Jeg syntes bar ik de der Avance er så kønne. Syntes det er en underlig højtaler. Vil gerne have dem sådan lidt høje og lidt brede i det. ca én meter i højden eller sådan.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet tilbudt et par dali 606 højtalere, sorte, fejler absolut intet. spiller kanon. incl noget taralabs phase III kabel med. til 1000 kr..
er det helt hen i skoven?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en YDERST fair pris. Og synes du ikke om dem kan du jo altid sælge dem igen 
Men synes selv de var nogle perler til rythmisk musik (trance/goa/dance) hvor de 3 6,5"ere virkelig kan rykke noget luft __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
RasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan jeg jo altid. heh. jamen så siger jeg MANGE tak for hjælpen herinde. satme hurtig hjælp man fik. Henter allerede højtalerne i morgen. så det kan ik blive bedre.:)
tak for hjælpen-
|
| Til top |
|
| |
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at du blev hjulpet i den rigtige retning - så må du lige love at skrive herinde igen, når du har lyttet til højtalerne og dannet dig et indtryk af hvordan de lyder :)
__________________ B&W 805 Matrix
Audiolab 8000C
LC Audio Zapsolution MK 4.1
Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RasmusB Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
så blev højtalerne hentet til 900 kr - de fejler absolut ingenting, ingen af der diskanter eller hvad det hedder er trykket eller noget. ingen ridser eller noget. Og jeg må sige, de spiller satme godt. det helt vildt. højt og rent. Hvertfald nok til mit forbrug. Jeg takker for hjælpen herinde.
Hilsen Rasmus.
|
| Til top |
|
| |