Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 07:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: klamphugger anmeldelse af Neeper (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Sakset fra Morgenfacisten Jyllandspesten denne på alle måde både overfladiske, selvmodsigende og irreterende inkonsekvente anmeldelse af Neeper Perfect One:

Neeper er en ny dansk højttalerproducent. Målet er at perfektionere lyden, deraf det ambitiøse navn Perfection One.

Neeper Perfection One

Der er mange fordele med relativt små højttalere. Æstetisk set passer de bedre ind i omgivelserne end store kolosser. De er også enklere at placere for at yde optimalt og kan kræve mindre af elektronikken. Ofte er de små højttalere også billigere.

Det er her, det specielle med disse højttaler kommer ind. De er nemlig svinedyre, med et prisskilt på kr. 82.000 for et par. Selv hævder Neeper, at de har verdens mest avancerede 2,5-vejs højttalere, så disse højttalere skal tages alvorlige.

And so what

Hvad er high-end?

Er der så nogen grund til at bruge så mange penge på lyd, kan man spørge sig selv.

Det er helt sikkert, at den som ønsker oplevelser, der giver gåsehud af dimensioner, er nød til at betale for det. Ganske vist begynder hver lille forbedring at blive ganske dyr, efter at man er nået et vist punkt (ca. 25-30.000 kr. for højttalere). Men det kræver ikke et trænet øre at høre forskel på et par højttalere til kr. 30.000 og et par til kr. 80.000. Det kan både min hidtil uinteresserede kæreste og flere ”ukvalificerede” mennesker i vores administration bekræfte.

Det må da tælle anmelderen også

High-end handler om det lille ekstra, som man ikke finder i billigere udstyr. Det som adskiller god lyd fra det virkelighedsnære og spektakulære. Forskelle som kan være vanskeligt at måle, men som sanserne får fat i.

Lydkvaliteten

Neeper Perfection One er et af de bedste højttaler par undertegnede har haft glæden af at lytte til. De gør ikke noget andet end at gengive musikken, som kommer fra CD-afspilleren og forstærkeren, nærmest upåvirket. Sjælden har jeg hørt en højttaler, som evner at forsvinde i lydbilledet på denne måde. Jo bedre elektronik, desto bedre lyder højttalerne. Højttalerne har en super dynamik og detaljeringsevne, som er uden lige. Jeg har for eksempel sjældent hørt så stor forskel på kabler?

Men ingen er perfekte, og i Neepers tilfælde mangler den allerdybeste bas, og de er heller ikke de mest slagkraftige i mellembassen.

Hvordan kan han udråbe den til det ottende vidunder og bagefter sige den mangler både bas og mellembas

Elektroniske basrytmer kan med fordel spilles på noget større. Men højttalerne lyder store og spektakulære, uanset hvad slags musik de skal håndtere. Superdynamisk eller klassisk musik? Ikke noget problem.

Her smides der jo ligefrem med sprogblomster og gult sprog

Er højttalerne så prisen værd? Det kommer an på. Har du råd til noget ordentlig elektronik, der passer til, er vi ikke i tvivl. Højttalerne er deres vægt værd i guld. Men køb ikke en forstærker til kr. 20.000. Prisen må fordobles, før højttalerne kan bevise, hvor gode de. Og den må være ganske kraftig for højttalerne er lidt tungt drevne.

I må meget have mig undskyldt men burde en landsdækkende avis iikke helt undlade at give 6 stjerner på baggrund af sådan en gang vås - det fortjener hverken læserne eller producenten

Hvis de lader ligeså overfladiske  folk lave deres madanmeldelser vil jeg nødig tage chancen og  besøge  en restaurant der havde fået 6 stjerne  deres regi.

Til Neeper: Skulle du falde over denne kommentar så er det altså  ingen kritik af din højtaler som jeg hverken har hørt eller set men blot af den ringe kvalitet artiklen har.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Igen uden at vide det fjerneste om Neepers højttaler studsede jeg faktisk også over denne lidt sære anmeldelse, eller i hvert fald inkonsistensen mellem indhold og de seks stjerner.

- og så vil jeg faktisk mene, at JPs madanmeldelser ER på samme niveau. Seks stjerner får man hvis der er balloner og godt med softice til børnene.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
- og så vil jeg faktisk mene, at JPs madanmeldelser ER på samme niveau. Seks stjerner får man hvis der er balloner og godt med softice til børnene.

Øv - jeg vil højest give fem stjerner, hvis der ikke også er softice til de voksne

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Problemmet er hvem er målgruppen for anmeldelsen,hvor meget spalteplads gives.Selvfølgeligt kan man give dem seks stjerner, på trods af manglende dybbas.Det er stadigt sådan, at skal hele registeret med i bassen, skal der kæmpe kabinetter og stort membranareal til.Man kan også godt give en bil seks stjerner, selv den ikke kører som en F1 racer, og er elendig på hullede markveje.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Der kan da sikkert godt peges fingre af den anmeldelse. Men. En anden synsvinkel kunne jo være, at hvor er det dog skønt, at et af de store medier gider beskæftige sig med high-end audio. Det er der mig bekendt ikke nogen af de andre landsdækkende aviser, der gør.

Det fortjener JP i min optik 6 stjerner for.

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Sakset frea Morgenfacisten Jyllandspesten denne på alle måde både overfladiske, selvmodsigende og irreterende inkonsekvente anmeldelse af Neeper Perfect One:

Du har så overset en væsenlig ting:

"af GEIR NORDBY – magasinet Lyd & Bilde "

Så ret lige din galde den vej

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
r-l-b skrev:

Sakset frea Morgenfacisten Jyllandspesten denne på alle måde både overfladiske, selvmodsigende og irreterende inkonsekvente anmeldelse af Neeper Perfect One:

Du har så overset en væsenlig ting:

"af GEIR NORDBY – magasinet Lyd & Bilde "

Så ret lige din galde den vej

Jamen det er JP der bringer den med JP stjerner!

Jeg synes ikke sammenligningen med en bil holder - havde været en bil-anmeldelse havde det været mere grundigt - Her er det som om de 80.000 de koster er den alt overskyggende kvalitet og det er spild af spalteplads med mindre det gøres til decideret "petit stof" - som fx. Dansk producent sender Højtalernes svar på Farari på gade til 80.000 eller 20.000 kroner pr. kilo - den ideelle højtaler for singlelejligheden ved havnefronten bla bla"

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Hvis den også havde spillet mellembas og dybbas, hvor mange stjerner ville den så have fået ?

Topkarakter kan man ikke give, og så sige at der er mangler.
Så er der jo ingen karakter tilbage for det perfekte.

Han skriver desuden at han aldrig har hørt så stor forskel på kabler, som om det er en kvalitet.
Det behøver det ikke at være.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun erklære mig enig. Det er frygteligt. Frygeligt, simpelthen!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Først muhammedgrisen og nu dette.Hvad sker der, der over på Jyllandskomposten.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Først muhammedgrisen og nu dette.Hvad sker der, der over på Jyllandskomposten.

MVH

Du har ret.

Ytringsfriheden gør at vi ikke kan forhindre dem i at give topkarakter.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Men bortset fra det, er det da flot hvis vi nu har en dansk højttaler i verdenseliten !
Flot af Neeper.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

danske hifi entiusiaster er blandt nogle af verden mest uimponerede, kritiske og ordkløvende mennesker, så det er heller ikke nemt   

det der står i anmeldelsen er han er meget imponeret over højttaleren, men at den selvfølgelig har en række mangler, hvis man skal holde trance
fest og spille orange scene op på Roskilde... Men ellers gør den rigtig godt. Du måler heller ikke en ferrari på hvordan den kører i terræn, så
selvfølgelig kan den godt få top karakter.

Ta jer nu sammen og vær glad for at en dansk højttaler for en rigtig fin anmeldelse i en dansk avis som læses af mange mennesker.
Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Det vil sige, at en stander-højttaler aldrig kan få topkarakter? Hvad med andre 2.5 vejs? Skal vi op i 15" basenheder?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne tage mig sammen! - og guder skal viden at jeg i mit lalleglade vintage univers ikke hører til de krakilske og mega kritiske,  men jeg synes det var dårlig og overfladisk journalistik.

Men tillykke til Neeper - jeg har på ingen måde ondt i r.... tværtimod

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

JP anmeldelse

Det er da copy-paste af testen i februar (2008) nummeret af Lyd og Bilde side 70, dog har man skåret kraftig i teksten. Men mon ikke Neeper kan bekræfte om JP har lånt et sæt højtalere til test og samtidig komme med en præcisering af prisen. I en anden tråd har Neeper skrevet at prisen på denne højtaler skulle være den samme i hele Norden, men i Norge er prisen netop officielt sat ned fra fra 82.000 nkr. til 66.000 nkr. (ca. 78.000/62.000 dkr).

Men positivt at se hi-fi omtalt i en "alternativt" medie.  

jero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2003
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Nu er anmeldelser vel ikke noget vi køber blindt ind efter vel ? de kan være appetitvækker, men et egentligt menukort der bestilles ind efter bliver bliver det ihvertfal aldrig for mig.
Til top Vis jero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jero

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

JP anmeldelse

Det er da copy-paste af testen i februar (2008) nummeret af Lyd og Bilde side 70, dog har man skåret kraftig i teksten. Men mon ikke Neeper kan bekræfte om JP har lånt et sæt højtalere til test og samtidig komme med en præcisering af prisen. I en anden tråd har Neeper skrevet at prisen på denne højtaler skulle være den samme i hele Norden, men i Norge er prisen netop officielt sat ned fra fra 82.000 nkr. til 66.000 nkr. (ca. 78.000/62.000 dkr).

Det eneste Neeper kan fortælle, burde være hans pris til forhandlere.Ifølge loven mener jeg ikke han kan bestemme en salgspris.Så i må selv i gang ved de forhandlere der er.

MVH 

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Spencer skrev:

Det vil sige, at en stander-højttaler aldrig kan få topkarakter? Hvad med andre 2.5 vejs? Skal vi op i 15" basenheder?

Nu er der jo netop ikke tale om en standerhøjttaler, og den kan derfor ikke karaktergives som om den er. Men hvis det kan bevises rent fysisk, at de mangler højttaleren har, ikke kan opnås af en højttaler med det kabinetvolumen, så kan du måske kategorisere den som standerhøjttaler, selvom den ikke er det. Den er jo noget tynd i den nederste del af kabinettet.

Topkarakter kan kun gives til det sublime, med mindre du kan opfinde noget ekstra, som Etta Camerons store femtal med pil op.

Manglende mellem- og dybbas har mine egne Martin Logan CLSII også, hvorfor de også kun kan få et 11-tal efter 13 skalaen. Mellembas er ikke uopnåeligt fra en standerhøjttaler iøvrigt. At der ikke er dybbas, er en mindre detalje, man let kan rette med en sub under 40Hz.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Chr. R. skrev:

JP anmeldelse

Det eneste Neeper kan fortælle, burde være hans pris til forhandlere.Ifølge loven mener jeg ikke han kan bestemme en salgspris.Så i må selv i gang ved de forhandlere der er.

MVH 

Er Neeper ikke eneforhandler herhjemme?

Så vidt jeg har forstået det, så er der juridsk set forskel på en anbefalet pris og en vejl. pris.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes