| Forfatter |
|
kaim Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man placerer en sub BAG lyttepositionen? Sheriffen derhjemme vil ikke ha' den ved fronten og ikke på gulvet...  ...jeg har mulighed for at gemme den lidt væk ca. under baghøjttalerne...jeg tænker på at købe en XTZ og resten af setup'et bliver med højttalere i loftet.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i en årrække haft sub'en stående bag lyttepositionen. Det fungerede udmærket. Det skal siges at sub' en havde udstrakt mulighed for rumtilpasning. (Revel PerformaB15)
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du godt med en god sub. Jo dybere du deler til subén jo bedre vil det virke. Dog vil det virke bedre til hjemmebio end til musik. Men du skal arbejde en del med integreringen for at få det til at virke.
Mvh l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at det kommer an på subben. Vist den er meget kraftig så vil jeg ikke anbefale det, men prøv om du ikke kan låne en og så selv prøve.. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 17 Marts 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også sige at det kommer an på subben, men også de højttalere den skal spille sammen med, for jo mindre de er, jo højere skal du op før at delefrekvensen passer.. hvis du kommer for højt op, begynder man at lægge mærke til hvor subben at er placeret. Og så er der irriterende at lytte på! Så hvis dét er løsningen, ville jeg kigge på en med så mange indstillingsmulighedder som muligt.
Martin __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
kaim Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. Næste problem kan være at sub'en kommer til at spille "ind" i bagsiden af en sofa, der vil være ca. 1 meter fra sub til bagsiden af sofaen.
Jeg er klar over at dette langt fra er optimalt, men tror I at det er muligt at få nogenlunde god lyd ud af dette setup?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv!
Hos mig fungerede det overhovedet ikke, men det kan jo være at du synes det er fint.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
indomitus Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 18 Marts 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også min til at står i hjørnet bag sofaen, min første opstillen var ikke særlig godt, så vendte jeg den 90grader og nu der en verden til forskel.
Så jeg vil sige det sagtens kan lade sig gøre, hvis forholdene er til det.
|
| Til top |
|
| |
Jensen1703 Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg begyndte at makke i surround havde jeg også min placeret bag sofaen meen synes bare jeg tydelig lagde mærke til den kom bagfra uanset indstilling a sub. "har et sæt Audiovector M3 super mk.2 som front højtalere
|
| Til top |
|
| |
Jensen1703 Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 19 Marts 2008 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups Men så fik jeg den om foran at stå og da den kom det blev det noget helt andet, nu er bassen der bare meen nu bemærker jeg ikke hvor den kommer fra 
Har læst et sted på et tidspunkt at man skal plasere sin sub hvor man plejer at sidde når man ser film og så gå rundt i rummet og lytte, og der hvor man har den bedste oplevelse a subben skal man stille den.
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaim skrev:
kan man placerer en sub BAG lyttepositionen? Sheriffen derhjemme vil ikke ha' den ved fronten og ikke på gulvet... ...jeg har mulighed for at gemme den lidt væk ca. under baghøjttalerne...jeg tænker på at købe en XTZ og resten af setup'et bliver med højttalere i loftet. |
|
|
prøv at gem Sheriffen lidt væk istedet... husk nu at efter som du ik må ha din sub hvor du vil får du pludselig krampe hvergang der skal vaskes op eller lign.  __________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pauseklovn Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Min forstærker kan hovedhøjtallerne slukkes så kun SUB spiller, så på den måde fandt jeg ud af at den spiller stemmer (ved fuld frekvens) og på den måde er det mulig at retnings bestemme hvor den befinder sig, da stemmer afslører det.
Min "lærdom" er herefter at Sub kun spiller laveste (måske 20 --50 mz??) toner og så skær jeg af og da jeg bor i lejlighed er den indstillet til ikke at larme.
MVH JAN
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 21 Marts 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i mange år haft mine to subwoofere til at stå i et helt andet hus uden elektrisk forbindelse til mit anlæg og resultatet er at nu spiller mit anlæg meget bedre.  "dolph"
|
| Til top |
|
| |