Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 11:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SVS Killer..Canton Ergo AS 650 SC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Den her annoncen har kørt her på siden et stykke tid, og overskriften refererer til en tysk test som der vises et uddrag i fra hvor den her subben opfattes som bedre end PB12-Plus til musik.

Der laves også et større nummer af at den vistnok skal ha 60mm vandring, noget som jeg lidt betviler at den har, og har den det så udnytter den ikke den slaglængden og da kan det være lige meget.

En ting er at det er måske ikke helt riktigt at annoncere den som en killer af noget som helst kun fordi den i en test oppfattes som bedre i en øvelse. Noget andet er fokus på slaglængde som precis som fokus på watt kan virke stærkt vildledende.

Om man læser den her testen af AS850SC, en langt dyrere modell fra Canton så bliver påstandene om 60mm vandring og at den er en killer interessante.

Presis som i den tyske testen får også den her dyrere subben fra Canton god omtale for dens musikalske egenskaber, men når der kommer til at være en killer og 60mm vandring........

Den leverer i den dybeste bassen langt lavere lydtryk end en PB10, selv den lille lukkede SB12 vil med kun 50mm vandring kunne holde følge med AS850SC i de dybeste frekvensene og levere mere i de øvre. Så hvilken SVS er det den "killer", og hvordan?

Så med mindre AS650SC er en bedre sub og kan levere højere lydtryk end den langt dyrere AS850SC vil jeg påstå at annoncen er meget vildledende da både "SVS Killer" og 60mm vandring sender tankene i rætning af at den kan overgå SVS' modeller hvad lydtryk angår, og der kommer nok desværre fysikken ind som en begrænsning.

Her er en test af AS850SC komplet med målinger

http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_3/canton-vento-as-8 50-sc-subwoofer-9-2006-part-1.html

Og her er en test af PB12-Plus med 12.2 og ikke det nyere 12.3 elementet

http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_1/svs-pb12-plus-sub woofer-1-2006-part-1.html

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

vandring og lydtryk er vel ikke alt...
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Det var vel egentligt ret forudsigeligt at netop du ville reagere på den annonce - men det gode spørgsmål er, som altid, har du selv hørt Canton-subben eller bedømmer du den ud fra målinger?

Hvis du mener at Lydcentrum laver en "fejl" ved at skrive på baggrund af en anmeldelse i et tysk blad, laver du jo lige nøjagtigt samme fejl ved selv at referere til ditto!!

Iøvrigt er det ikke nok at du betvivler dens egenskaber udfra omtale. Medmindre du selv har oplevet den og har erfaringer med den, burde du vælge at lade være med at komme med udtalelser om hvad den og måske ikke kan, når du ikke med sikkerhed ved om den er bedre eller ringere end dine elskede SVS´er!!

Som altid - hør produkterne før man udtaler sig!!

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Arh, jeg vil nu medgive ManicMiner, at hvis man køber blindt ud fra annoncen, kan man godt blive lidt snydt.

Men bort set fra det, er det jo en ære, at være det produkt som man bliver sammenlignet med. Når Toyota laver noget vildt, er det jo også en Mercedes eller BMW killer, ikke en Kia killer

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Arh, jeg vil nu medgive ManicMiner, at hvis man køber blindt ud fra annoncen, kan man godt blive lidt snydt.

Men bort set fra det, er det jo en ære, at være det produkt som man bliver sammenlignet med. Når Toyota laver noget vildt, er det jo også en Mercedes eller BMW killer, ikke en Kia killer

Hehe det har du selvfølgelig ret i - lad være at købe blindt ud fra en annonce!

Men om man bliver snydt kan jo diskuteres - er der nogen der har hørt Canton´en så de rent faktisk kan udtale om hvorvidt man bliver snydt?? At referere til en test er absolut ikke det værste udgangspunkt - udgangspunktet bliver kun træls for dem der har produktet der bliver sammenlignet med, og det gør som regel ondt hvis de tager det personligt!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
vandring og lydtryk er vel ikke alt...

Det er endnu sjover de måler dem i det fri.

Og når det kommer til stykket hvem spiller over 100db.

nej folk snakker og røven gå.

Også er der lige det at folk ikke opfatter lyd end, og lige det ser jeg hverdag.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Nu kommenterer jeg ikke dens lydkvalitet på nogen anden måde end at jeg siger at også 850 modellen roses for dens lydkvalitet i testen som jeg referer til, så om jeg har hørt den eller ikke er nu egentlig lige meget.

Mit poeng er at de sælger den som en "SVS Killer", men den kan ikke levere de samme lydtrykkene som selv SVS' mindste model. Det bliver til et problem når SVS som de sammenligner den med netop forbindes med lydtryk og dyb bas.

Det bliver det samme som om Skoda skulle sælge deres Fabia som en "Ferrari Killer", når Ferrari sættes i forbindelse med fart.

Og jeg tager på ingen måde annoncen som nogen fornærmelse af hverken mig eller SVS, tvært i mod. Jeg stiller bare spørgsmål ved om det er ok at annoncere på den måden som Lydcentrum gør.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Nu er Lydcentrum i forvejen rimelig skamløs i sin annoncering generelt, så jeg tror han er ret ligeglad med hvad folk synes om annoncerne. Omtalen i denne tråd er han nu nok ikke så ked af.

Derudover ved jeg ikke helt hvad du havde forestillet dig man skulle gøre?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Aner ikke

Sat hvis bare mest og kedet mig og hadde lyst til at diskutere et eller andet 

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Aner ikke

I know the feeling!

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Sendt: 27 Marts 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Lydcentrum overdriver for det meste i sine annoncer.

Det kan godt være den sub lyder godt, men når det komemr til lydtryk og rigtig dyb bas har den ikke en chance imod SVS.

Til musik er den sikkert ganske god, men til en film med et heftig surround track med godt knald på bassen er SVS uovertruffen.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det var vel egentligt ret forudsigeligt at netop du ville reagere på den annonce - men det gode spørgsmål er, som altid, har du selv hørt Canton-subben eller bedømmer du den ud fra målinger?

Hvis du mener at Lydcentrum laver en "fejl" ved at skrive på baggrund af en anmeldelse i et tysk blad, laver du jo lige nøjagtigt samme fejl ved selv at referere til ditto!!

Iøvrigt er det ikke nok at du betvivler dens egenskaber udfra omtale. Medmindre du selv har oplevet den og har erfaringer med den, burde du vælge at lade være med at komme med udtalelser om hvad den og måske ikke kan, når du ikke med sikkerhed ved om den er bedre eller ringere end dine elskede SVS´er!!

Som altid - hør produkterne før man udtaler sig!!

Det sidste bør vel så også gælde for annoncører?

Jeg har også bemærket den annonce og den er mildest talt lidt tynd. Men det er da en stor kompliment til SVS, at en forhandler der vil sælge et trods alt anerkendt mærke som Canton, mener at det er nødvendigt at fremhæve at den kan måle sig med SVS.
Om den så kan det, er en helt anden snak

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Aner ikke

Hvorfor diskuterer du så kun når det drejer sig om nogle der snakker om SVS
Arbejder du for SVS ?, jeg læser aldrig om at du skriver om andet end at skamrose SVS
Det er da lidt underligt at du kun er på banen  når det drejer sig om SVS?

mureren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Jamen...hvorfor er der ingen der tager Manicminer på ordet, og stiller med en SPL-R1200 til en test?

Jeg har selv en SVS (jeg returnerede en SPL-R1200) og vil da også gerne lægge hus til en test hvis nogen skulle have lyst. Jeg har ikke selv evnerne til at foretage testen, og er egentlig også lidt ligeglad med udfaldet af DEN test, for mit eget valg faldt jo på SVS og den er det rigtige valg for MIG, uanset hvad andre mener

En test med en invitation til nogle få hifi4all-brugere (af pladshensyn) og 1-2 kompetente "opponenter" i alle disse tråde om SVS kontra Velodyne ville være på sin plads synes jeg.

Når hver "opponent" har justeret "sin" sub ind, standser målingerne, og derfra er det kun ørerne hos lytterne der afgør resten.

Egentlig forventer jeg ikke et udfald der siger "SVS er bedst" eller "Velodyne er bedst", mere en afklaring af hvor store (eller små!) forskelle der er på nogle vigtige punkter, som måske fremover kan hjælpe brugere på hifi4all til at vælge sub ud fra pengepung og performance.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

mureren skrev:

"Velodyne er bedst"

Enig

Hvad? Er lidt citatfusk slet ikke i orden???

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Det sidste bør vel så også gælde for annoncører?

Hihi, godt poeng, hvorfor tænkte ikke jeg på det

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 April 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:
ManicMiner skrev:

Aner ikke

Hvorfor diskuterer du så kun når det drejer sig om nogle der snakker om SVS
Arbejder du for SVS ?, jeg læser aldrig om at du skriver om andet end at skamrose SVS
Det er da lidt underligt at du kun er på banen  når det drejer sig om SVS?

Må man ikke diskutere produkter der interesserer én??
Så synes jeg du skal tage fat i dine kunder og bede dem om at lade være med at skrive om Onkyo, Velodyne osv.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Sendt: 06 April 2008 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Manicminer.

Jeg synes ikke en annoncør bør lave den form for markedsføring. Desuden vil jeg også sætte enorm tvivl ved netop denne påstand.

Hvorfor ikke bare skrive at det er en enorm god sub? sigh - virker plat. Desuden er målingerne på Canton subben jo slet ikke i nærheden af PB12+ heller...

Om ikke andet beviser annoncen blot hvor meget status og anderkendelse SVS har fået eftersom andre producenter måles op imod svs!

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 06 April 2008 kl. 04:24 | IP-adresse registreret  

Hvis den LYDER bedre end en SVS................ Ja så er det for mig en SVS-KILLER.

Hvem koncentrerer sig om slaglængde og lydtryk, hvis selve lyden ikke er iorden ? Totale basfreaks ?

Det svarer lidt til at en gammel Dali 8 er en REN Dali Grand Diva Killer............. Fordi den har 2 x 8" fremfor 2 x 6.5" og de 8" har længere slaglængde.

Drejer det sig kun om lydtryk og dybbas, så skal man da bare ha 2 x Sub100, hjørneplacere dem og smide en 400 W PA forstærker på.

Iøvrigt lyder en Sub100 ganske fremragende.

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 April 2008 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Om det var tilfeldet så skulle du ikke se bort fra at Dali 8 spillede bedre i den aller dybeste bassen isoleret set. Det der omtales som "lydkvalitet" når der kommer til bas ligger tit lengere oppe i frekvensspekteret end hvad det en sub gengiver. Lydkvaliteten fra subben i sig selv drejer sig meget om at den skal kunne starte og stoppe på riktig tidspunkt og at den ikke skal fremheve nogle enkelte frekvenser. De to sistnevnte faktorer vil for det meste påvirkes mere af rummet end af subben selv, og førstnevnte kan langt de aller fleste subs uden problemer

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes