| Forfatter |
|
sigma Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af hensyn til familien og indretningen må jeg desværre opgive mine Epos 14'ere (de står i øjeblikket i et hjørne med tykke sokker i refleksporten og lyder...).
Istedet for ønsker jeg mig et par små, vellydende højtalere, der kan hænge på væggen. Helst i hvide eller metalic. Dette har vist sig overraskende svært, da stort set alle små seriøse højtalere lader til at være finerede og/eller have basrefleksport på bagsiden.
Jeg har indtil videre på nettet fundet frem til Sequence Style 10 og NHT SB1 som lader til at passe til mine krav, men har ikke fundet danske forhandlere af nogen af højtalerne.
Er der nogen, der kender forhandlere af disse højtalere, hvor jeg kan lytte til dem? Nogen, der har andre forslag?
PS. Resten af anlægget er Linn Axis, Sony 715E og QED 270. Jeg håber at kunne klare mig for <3000,-/sæt.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes også BlueRoom Minipod til 4000 kr. for et sæt. De ser lidt specielle ud, men lyder godt.
De forhandles af Hi-Fi klubben.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
stku Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 274
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiovector c-x - har nogle i hvide du muligvis kan købe.
|
| Til top |
|
| |
xmas Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2003
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med et par af de flade fra sequense? fås i lydbutikken
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med fra starten at købe de højttalere man vil have, og så slibe dem ned og lakere dem ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
stefan89 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 29 Januar 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes du skal vælge et par linn inwall højt. fordi de spiller godt og de skælder sig ikke ud så du ligger vildt meget mærke til de er der ...
mvh stefan
|
| Til top |
|
| |
sigma Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 30 Januar 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for foreslagene.
Jeg havde overvejet Dynaudio'erne, men KT Radio prissætter dem til 4600.- + 600,- for hvid, så det rykker lidt ud af mit budget (men alligevel fristende!). Kan de fås billigere? Den specielle vægversion 42W lyder også spændende.
Jeg havde også tænkt på Minipod'erne, men var bange for at det var for meget design og for lidt lyd -- men jeg vil give dem et lyt.
Jeg vil også lytte til Audiovector C-x, som jeg havde overset (hvor kan jeg finde dem?), samt kigge på de flade Sequence (har lydbutikken også resten af Sequence's højtalere?).
Indbyggede højtalere ville i princippet være en ideel løsning på mit problem, men jer er ikke sikker på, at det vil være populært i en lejelejlighed.
Jeg havde også overvejet selv at male, men hvis det skal være rigtigt pænt bør man jo pille hele indmaden+enheder ud og sende den til autolakerer. Men så bliver det en lidt større omgang. (AudioPro lader ved et hurtigt lyt til at give meget lyd for pengene).
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 30 Januar 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan læse test her fra musiker magasinet soundcheck.
http://www.soundcheck.dk/test3/artikler/left.php3?id=117
Uddrag:
Yamaha NS10 havde ikke en chance mod Minipod. Disse små blå snemænd har samme egenskaber som NS10: mellemtoneagtige, hurtige og analytiske; og de klarer disse egenskaber langt bedre end japanerne. Måske er det på tide, at NS10’erne bliver skiftet med et par højttalere med "design". En anden stor fordel ved Minipod i forhold til Yamaha og mange andre monitor-sæt er, at man kan lytte til dem i lang tid uden at blive "øretræt". Det er også et tydelig indicium på en jævn nogenlunde frekvensgang og en uforvrænget lyd.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 30 Januar 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn Katan eller ninka og mange andre Linn modeller fås i Hvid.
|
| Til top |
|
| |
Mirro Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 30 Januar 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige anbefalet Råd & Dåd samt C. Flaunskjold i en anden tråd - de sælger noget der hedder vinylfiner 
Der er et billede af det monteret i en tråd under selvbyg - div materialer 
Det fåes i MANGE faver - har lige købt 10 meter i bøg til mine højttalere, ved ik om det fåes i hvid - men ring da og spørg 
|
| Til top |
|
| |