| Forfatter |
|
Topgun911 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 01 Juni 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er der nogen her inde der kan sige mig hvad man må give for såndan et par.
Jeg har kigget på nogen til 2500kr. men så vidt jeg ved er det en ældre model så jeg synes nok det er i overkanten, Hvad siger i?
Har også kigget på nogen cdm1. ham der har dem siger at der er noget galt med bassen/den lyder ikke rigtig, er nogen der har et bud, den skulle ikke være blevet overbelasted.
Mhv
Lars
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 02 Juni 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enheden har sikkert lidet overlast, for meget power, så banker svingspolen istykker. Det er set før. Er man optimistisk, så er den en mislyd fra en skrue eller andet....men så er man som sagt optimistisk. Hvorfor ikke en 805 matrix? Looket på CDM1 er nu ret fedt...også federe end 805 - kosmetisk. 805eren er også en dyrer serie.....men de sælges fra ca 3.000 kr. og op efter.
Mvh

__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Topgun911 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brandman
Jeg er vist ikke optimist på det område, du har nok ret ham der har dem til salg har sikkert overbelastet dem, selvom han nu ikke selv mener det.
805 er da også en fed højttaler men er det ikke også en noget dyre ht. også så har jeg ikke set nogen til salg i lang tid.
Har du nogen mening om cdm7 mk2 ht. som jeg også omtalte?
mvh
Topgun911
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W DM7 (uanset om det er en MKI eller MKII udgave) er en meget "sulten" højttaler...,
lad være med at overveje den med mindre du har min. 150W/8Ohm.., og gerne 200-250W/8Ohm,
mht. om det er "klogt" det sker der ikke noget ved i det at DM7 er udstyret med B&W's patenteret "S-Stop" sikringskredsløb, dette kredsløb gør også at hvis højttaleren rent visuelt/mekanisk er i orden..., så er det yderst sjældent at den fejler noget rent elektrisk.
Prisen ? ...tja komme an på finsish.., hvis de fremstår som nye er 2½ KKr. ikke urimligt. __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må nok indrømme, at jeg har et sæt DM-7 mkII som ofte kommer frem… ind imellem mine utallige projekter og forsøg, har disse aldrene damer stående… måske ikke just den mest transparente højttaler, men i de fleste moderne hjem uden ret mange møbler og afhøvlet gulve, så passer den klangbalance fint…
Og hver gang jeg sætter dem til, tænker jeg… Nåå-Jaa hvor mange måder kan man lave en 1” dome på, dens er udstyret med en som omtalt tidligere i tråden, en ret så ineffektiv 7” bas samt en 7” slave, den har for de ”fleste” standart stuer en behagelig af rulning nedefter.
Såå…! Hvis du vil opleve behalig-behalig ikke generer nogen lyd, skal du prøve dem, men du skal have lidt most i forstærkeren ”min-100 watt” og vide at den ikke spiller tordnende højt før dens sikrings kredsløb sætter ind.
Men absolut en hi-fi entusiast oplevelse værd, at have haft i samlingen, det jo en højttaler fra de dage hvor der virkelig blev klækket hi-fi entusiaster, der ikk`altid kunne spises af med jet-fly eller en dino der tramper…
Og så syntes jeg at den der utrolig flot og velbygget med tykke plader, der er dæmpet med asfalts plader og stivere…. Form og funktion og ikke mere… __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Topgun911 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for jeres vurderinger, det viser bare det er godt at søge lidt viden fra andre der ved mere end en selv. Var ikke klar over at dm7érne er så resurce krævende. Må nok gå lidt i tænke boks om de så er noget for mig.
Mvh
Topgun911
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W DM17..., sådan et par med en sub eller to 
var faktisk også bedre end et sæt B&W DM7  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Topgun911 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er det mon bedre at gå efter et par ældre snell E3, de skulle vist ikke kræve så kraftig en forstærker i forhold til dm7.
Mvh
Topgun911
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snell Type E er ikke særligt svær for forstærkren at trække...,
så det er ikke så dårlig en ide...,
men husk at kontrollere kantophæng på basenhederne 
hmm..., hvem fik den smarte ide at skumgummi skulle bruges til andet end at sove på og sån  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 16 Juni 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du springer på CDM-serien, så spring hellere på CDM SE-modellerne, de er en opgraderet version af CDM-serien. Mener det er mellemtone og også diskanten som er opgraderet. Jeg har selv CDM-C SE, CDM-1 SE og CDM-7 SE - og de spiller stadigvæk lækkert! Højttalers alder spiller (næsten) ingen rolle, hvis de er holdt pænt og kant-ophænget ikke er revnet/tørt.  - her kan du se hvordan bas/mellem-tone membranen ser ud i SE-modellerne
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 16 Juni 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
har også selv CDMse serien (CDM1se som front, CDMCse som center og så micropods som rear og en B&W sub) Og synes de er fremragende, benytter en Harman Kardon Reciever (AVR355, 7x50w) til dem. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |