Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: b&W CM2 eller dynaudio 52? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ezzy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

nogen anbefalinger pro / con på disse bokse?

de skal spille med et "budget anlæg" - dvs cambridge azur serien.

mvh jesper

Til top Vis ezzy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ezzy

ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv indehaver af en omgang Dynaudio - bare i en mindre model, dvs. Audience 42. Selvom jeg godt nok lige har brændt bass/mellemtonen af - satser stærkt på, at det var en mandagsmodel ;) - så har jeg været yderst tilfreds med mine højttalere. Deres diskant er klar og luftig, og til prisen har jeg ikke hørt højttalere der kan nærme sig.

Da jeg skulle vælge nye højttalere i tidernes morgen, stod valget også mellem Dynaudio og B&W. Imho, så har B&W en rimelig anstrengt bass, men - hver mand, sin smag.

Det eneste du burde gøre, er vel at finde en lokal hi-fi-pusher, som har de respektable højttalere, sætte dit yndlingsmusik på, og bare lytte ..

Held og lykke.

Til top Vis ifgy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ifgy

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Og jeg har 52'erne. Bryder mig ikke om B&W's diskant. Den bliver for hård til min smag. Så mit tip ville være 52'erne. Men sørg for at have godt med effekt til dem. De har en lav følsomhed.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt de to mod hinanden, men vil mene at de begge er kompetente bud. Du skal bestemt høre dem mod hinanden - mit umiddelbare gæt vil være, at Dynaudio er mest neutral.

CM2 hørte jeg sammen med en kammerat, som valgte den fremfor alt andet i "Klubben" i samme prisklasse. Først med Dali Grand Diva blev Dali mere åben og detaljeret i lyden - og så er CM2 rasende flot i det lyse træ, så den skaber ingen misstemning i parforholdet.

Dynaudio har jeg hørt på udstillinger -altid med dyrt udstyr (Electrocompaniet?) spændt for og det har s'gu været så jeg tænkte: "De her - de kan altså noget særligt." - især hvad angår åbenhed.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

dolese1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har selv CM2, og er mega glad for den, og desuden er det en rigtig flot højttaler! Lyden er meget klar, åben og detaljeret (som boye også skriver). Jeg har også hørt dynaudio, men valgte CM2 fremfor den. Men lyt lyt lyt!

Til top Vis dolese1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dolese1

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om at begge højttalere er fremragende produkter! Men... Jeg ville nu vælge Dynaudio. Den største forskel på højttalerne er Dynaudios diskant, som er langt bedre. Den skal klare rimeligt meget, men det gør det ufatteligt godt. Jeg kan fortælle dig, at Dynaudio 52 er What Hifi's yndling for tiden. Jeg har selv Audience 42 og kan kun anbefale mærket. Direkte forskelle i lyd mellem de to højttalere er større åbenhed og mere præcis bas hos Dynaudio.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

ezzy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

tusind tak for jeres hjælp. jeg vil snarest tage ned i kt radio og høre dynaudio 52. det skal siges at jeg kun har hørt godt om dynaudio 52 men også har læst at den kan være svær at drive. forhåbentlig kan jeg låne et sæt med hjem og lytte på for at se om min forstærker kan trække den (en cambridge azur 640A).

jeg har også haft et øje (eller rettere øre) til dynaudio 42 som har fået fantastisk anmeldelse på tnt-audio - hvad er den umiddelbare forskel på disse to andet end at 52'eren har større kabinet og vel derfor en dybere bas?

b&w cm2 hørte jeg i hifiklubben sammen med dali evidence 370 - og jeg var faktisk også mest til klarheden (og finish) på cm2 - klart en lækker højtaler!

mht standere - hvilke standere bruger i på jeres b&w og dynaudio? nogen i kan anbefale?

mvh jesper.

ifgy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

nemlig.

Dynaudio Audience 52 har 62/72'erens bass/mellemtone, så kan derfor nå dybere end 42 - det er dog ikke så stor forskel. Forskellen er større mellem f.eks. 52 og 72, da selve kabinettet muliggører et større air flow.

Til top Vis ifgy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ifgy

ezzy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

så var jeg i kt radio og handle og kom hjem med en kasse indeholdende dynaudio audience 52

jeg lyttede også til quad12 og audiovector m1 super men audience kunne altså noget specielt - lyden var mere åben og diskanten mere 'nyanceret' og klar.

en super højtaler!!

endnu en gang tak for hjælpen !

mvh jesper

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt. Og velkommen i klubben

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 03 April 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Tillykke med højttalerne - dem vil du ikke gå glip af. Mht. forstærkning tror jeg ikke det vil blive noget problem at køre dem over den 640A azur, men på den anden side kan dynaudio godt bruge dyre og kraftige højttalere, for de har generelt ikke høj følsomhed (som en anden vist også påpegede).

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes