Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Yamaha højt. Gode? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Borup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2003
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Hej Forum.

Jeg har en Yamaha 640 Reciever og tilhørende Yamaha DVD, og Panasonic PH40 32" TV.

Pt. har jeg kun eltax baghøjttalere og center, og Proson front.

Jeg kunne godt tænke mig Yamaha højttalere da jeg godt kan lide tingene passer sammen. Nu vil jeg så gerne vide lidt om jeres erfaringer med yamaha´s højttalere, og hvilke modeller i vil anbefale. Prisen for komplet surroundsæt må være omkring 10K

Håber i vil hjælpe.

Vh Borup

Til top Vis Borup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Borup

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Yamaha's ht'er skulle være ganske gode, men der findes sikert bedre alternativer. Det er dumt at binde sigselv på hånd og øre, bare fordi "tingene skal passe sammen".
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Man kan vel også sige, at store tunge ting som højttalere er dyre at fragte fra Japan (eller hvor de bliver fremstillede), og at man alene af den grund kan få mere for pengene i danske mærker?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Hej Borup

Jeg vil sige, at det kommer an på, hvad du skal bruge dem til. Jeg har også en RX-V640 og mine surroundhøjttalere er Yamaha - NS90 til front og bag og NS-C200 som center. Til surround er de ganske udemærkede, men jeg synes ikke, at de er helt tilstrækkelige til stereo.

Jeg har tidligere kørt med NS100 som fronter, men har jeg pillet fra, da jeg ikke syntes, at lyden var særlig god i dem...de gav en rungende lyd fra sig, formentlig pga. resonanser i kabinettet.

Men hvis du både skal bruge højttalerne til surround og stereo, vil jeg umiddelbart foreslå, at du ser dig om efter andre mærker. Jeg kunne fx forestille mig at Dali Blue serien, som der er mange, der sværger til herinde, vil kunne være et godt bud. Et andet bud kunne måske være Avance. KT-radio i Kbh sælger et sæt Avance Dana 630 til 2.500 kr. sættet.

Vh Flemming

Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Jeg Har lyttet til nogen Yamaha højtalere. De kan nok bruges til surround, men hvad det angår stereo så kan jeg ikke finde på at investere i nogen yamaha højtalere. Jeg har ikke prøvet at lytte til deres HX serie, så dem kan jeg ikke udtale mig om. Jeg ved Expert-Reenberg i Maribo har haft dem.
Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også mene du kan få mere seriøse højtalere til den pris. Jeg tror desuden ikke Yamaha højtalere er så nemme at sælge igen brugte som f.eks. Dali Blue serien, der er et godt bud på en højtaler til dit behov.

Ellers kunne du jo kigge på Audiovector C-serien. Det burde være til at finde et surroundsystem til ca. 10.000 med disse højtalere.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes