Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 08:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nogen der kender Jamo SW200II sub? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SonOfSatan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

er blevet tilbudt sådan en + 2 stk. satelitter. Vil bare gerne have lidt info på den, da jeg ikke rigtig kan finde noget selv

/SOS

Til top Vis SonOfSatan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SonOfSatan

SonOfSatan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

slet ikke nogen der kender til den, eller en der bare ligner den lidt?

Kom nu frem med al jeres viden

Steph.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Joh SOS

Jeg  har da selv et sæt Jamo SW200, det er da et ganske udemærket sæt, det er jo af ældre dato, og ikke som en aktiv sub. Jeg har haft sættet i 6 år og det lever stadig, de er lige blevet installeret som baghøjtalere i mit nye surround system. De spiller fornuftigt men tåler ikke den store volume. Til min kones svendegilde brændte KVINDERNE dem af. Det kostede 850.- i rep. 

Ny pris for 6 år siden var 1995.- komplet , så giv nu ikke for meget

Hilsen Steph

Til top Vis Steph.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steph.

SonOfSatan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

okay, skidt hvis de kan brænde det af . men kan man ikke køre sub på den ene højtalerudgang på forstærkeren og så et par fronte på den anden? Vil nemlig ikke bruge de små som følger med, men erstatte dem med et par Jamo D 365.

Hvad tror du sådan et sæt er værd i dag? en kasse bajere

Steph.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 17 Marts 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg spurgte selv en forhandler om det samme, men han sagde at det delefilter der sidder i subben, er lavet til sw200 sattelitter, og ville sikkert ikke kunne køre sammen med andre højtalere. Om du kan få noget ud af subben alene ved jeg ikke, men hvorfor ikke!! det er der garanteret mange andre her inde der kan vejlede dig om. Husk bare at subben er ikke særlig kraftig, da den ikke er aktiv, men sen kan reguleres i udgangsstudsen fra 1-4. Alle højtelere kan jo iøvrigt brænde af, og husk det var kvinder Der brugte far´s stereo.

1 kasse bajere eller 2 er vel ikke for meget.

Hilsen Steph.

Til top Vis Steph.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steph.

SonOfSatan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

hehe okay, så ser jeg om det skal være 2 Carlsberg eller Tuborg

Mange tak for hjælpen, nu har jeg noget at gå efter

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Citat:"Til min kones svendegilde brændte KVINDERNE dem af."

Hæ, hvorfor forbavser det dig? Når tøserne først har fået lidt at drikke & vil danse moderne, har de ingen hæmninger med volumenkontrollen! Den ryger bare i bund...

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok ikke vælge JAMO sættet. JAMO laver stort set kun billige skrammelhøjtalere (Bortset fra CONCERT-serien).

Et godt alternativ er f.eks. et par Paradigm ATOM. De spiller kanon, og der er seriøs smæk på!

Men er det bare til garagen, kan et par JAMO'er vel godt gå an....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

kagemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

du skal ikke bruge dine d-365 sammen jamo sw200 da d-365 har meget højere følsomhed end jamo sw200, og subben filtrerer de lave frekvenser fra dine d-365 
det vil komme til at lyde dårligt.

Til top Vis kagemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kagemand

SonOfSatan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

okay, har taget min beslutning, som er at jeg holder mig langt væk fra det jamo sjov

Tak for den venlige og informative respons

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Januar 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

BULLsh*t! der er en grund til jamo bliver sammenlignet med B&O i deres lydkvalitet... det er noget af det bedste man kan købe hvad angår lydkvaliteten... kan godt være de ikke brager og skrætter så meget som CERWIN VEGA... men så må du vælge... enten noget som spiller af H til og så kan spille højt eller også har lydkvalitet og spiller knapt så højt..

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Og endnu en rotte er gået i en 4-år-gammel-tråd-fælden. Interessant teori om B&O ellers.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

sorry.. sad og søgte jamo på google og så kom dette forum op :P.. ja... men med hensyn til det med B&O så ja.., det er vildt og tænke over når der er så stor prisforskel... men alle ved også at jamo laver nogle af de højtalere med bedste kvalitet på lyden :)..  og det gør B&O også :P.. hehe..

enten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

IMO gør ingen af delene. og synes det er ret komisk, her for mig en søndag "morgen" at se du samligner b&o med jamo:D? ville faktisk hellere eje et par cv end nogle jamoer hvis det kom dertil..
Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

hehe... jeg kan ikke så godt lide techno xD... hehe... og til alt andet musik er cv ikke så gode som jamo xD.. hehe.. men ja sammenligner dem vel egentligt... ikke design mæssigt. og ved godt B&O er dyere.. hehe... men du skulle prøve at høre et set jamo med en hvis størrelse enheder og høre et set B&O ved siden af med samme enheder xD,,  så vil du også blive overaasket ;)

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Patrick, nu er det jo en laaang diskution du her lægger op til. Men velkommen til forumet, og må jeg foreslå du starter med at læse disse tråde først?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37787

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2587

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

ja ved det godt :P.. hehe... og mange tak for velkomsten ;).. som sagt i det andet forum : "Alt andet lige - B&O laver ikke high-end, men de laver en lyd som alle folk kan holde ud at høre på (heri ikke iberegnet flæbehoveder for hvem intet er godt nok)."..mog det samme vil jeg da sige om jamo's almindelig højtalere.. har selv et set D 165 og vil da sige de spiller noget bedre end mine eltax terminator xD.. selvom mine terminator har fået sat en 12" bas i og der kun er en 10" i mine jamo.. du ved nok også at jamo lave discohøjtalere... gør B&O ikke.. sammenligner dem ikke som sådan firma - firma.. men mere lydkvalitet mod lydkvalitet i de almindelige højtalere jamo også laver,... hvis man tager et set Jamo professional 400 så kan de faktisk næsten smadre ruder i små rum.. (med en ordenlig forstærker). det har b&O jo ikke lavet.. det er mere design end high-end lyd.. hvorimod cerwin vega er mere high end.. men deres kvalitet på lyden er knapt så god som jamo's :)

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

IstBarP skrev:

ja ved det godt :P.. hehe... og mange tak for velkomsten ;).. som sagt i det andet forum : "Alt andet lige - B&O laver ikke high-end, men de laver en lyd som alle folk kan holde ud at høre på (heri ikke iberegnet flæbehoveder for hvem intet er godt nok)."..mog det samme vil jeg da sige om jamo's almindelig højtalere.. har selv et set D 165 og vil da sige de spiller noget bedre end mine eltax terminator xD.. selvom mine terminator har fået sat en 12" bas i og der kun er en 10" i mine jamo.. du ved nok også at jamo lave discohøjtalere... gør B&O ikke.. sammenligner dem ikke som sådan firma - firma.. men mere lydkvalitet mod lydkvalitet i de almindelige højtalere jamo også laver,... hvis man tager et set Jamo professional 400 så kan de faktisk næsten smadre ruder i små rum.. (med en ordenlig forstærker). det har b&O jo ikke lavet.. det er mere design end high-end lyd.. hvorimod cerwin vega er mere high end.. men deres kvalitet på lyden er knapt så god som jamo's :)

ud fra det du skriver kan man konkludere: hvis man ikke kan lide b&o er man et flæbehoved for hvem intet er godt nok. dine jamo spiller bedre end dine eltax (det siger jo ikke så lidt). b&o laver ikke højtalere der kan smadre ruder for de tænker mere på design?! på trods af at du har skrevet de lyder af h til, er cerwin vega high end MEN lyder dog ikke så godt som jamo..................

kommentarer er overflødige(er det mon resultatet af gårsdagens brandert??)

enten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Januar 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

asso nu har jeg, som du kan se forneden, et sæt 703er, og er mere end godt tilfreds, og en highend højttaler, synes jeg da ikke, skal ikke smadre ruder. det du skriver gir for mit vedkommende, ikke et billede af at jamo er en potte mere værd end alle andre discount højttalere. har hørt jamo. og synes slet ik det imponere, men ok hver sin smag.
Til top Vis enten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af enten

IstBarP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

altså jeg ved ikke om du har hørt nogle fornuftige jamo?`.. jeg siger dog B&O ikke ligger high end ja... vil også godt våge min påstand og sige at jamo har lavet højtalere hvor ingen B&O højtaler kan følge med...

eltax er direkte noget l**t ja... og selvom de har 400 watt så følger mine Jamo D 165 med (underligt nok er de også på 165 watt ^^)... og det siger heller ikke så lidt?.. og selvom det kune er en 10" i mine jamo er der stadig flere ting der hopper  med den end med mine jamo.. og det er ikke pga min forstærker... det er en akai på 400 watt... så den er sku tip top :D.. hehe

ps xD.. drikker ikke og har aldrig været fuld så det kan det ikke helt være hehe... kan godt være jeg er 17 men derfor får jeg stadig bil og kørekort hvis jeg venter til jeg bliver 18  

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes