| Forfatter |
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man på forum søger efter WAF kommer der to siders resultater med
tråde om højttalere med høj waf.Højttalere med høj waf er bare ikke så
sjove som et par kompromisløse kæmpehøjttalere..
Hvad er jeres
bud på en god anti waf højttaler? Altså en der er lavet til at kunne
leverer lyd - og ikke andet end det. Store højttalere og meget
membramareal og højt spl.
Hvis det skal være i den billige
ende, laver dali og cerwin vega nogle kompetente debutanter. Og i den
lidt mere pepperede ende gør harbeth det også meget godt. Selvom mange
mænd nok synes de laver rigtig smukke højttalere. Mig inklusiv.
:)
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
En rigtig god anti WAF højttaler kunne være en 2 x 12" DTQWT, der er faktisk et par stykker der har bygget. Se opskriften på Troels hjemmeside! Jeg var fristet, men grundet skrå vægge ikke plads i højden.
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg kom hjem med et par jbl array 1000 var det ikke det største smil jeg blev mødt med af konen. Men form følger funktion og lyden er hun
godt tilfreds med. Kom fra et par sonus faber der har en væsentligt højere waf.
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nederst på side 5 af dette link, kan du se de kasser jeg er ved at bygge. De har bestemt ikke noget waf over sig. Ja og når man tænker over det, så er der faktisk ingen af mine højttalere i den tråd der er kone venlige.
Og ude i laden går det helt galt i kvinders øjne. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. den her tråd er den sjoveste til dato. Anti WAF KASSER. Vi stakkels højttaler nørder udtænker det sindsrige system til dato, men WAF faktoren udebliver. Det er squ ikke nemt med den der WAF faktor.
Som min kone spurgte mig , da hun stod foran spejlet efter et bad. Skat syntes du, jeg er blevet for tyk?
Nej sagde jeg: det tynde og smækre sidder bare inden i .
MVH SPACE __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej : Lidt research gav dette resultat. Først men ikke mindst . Stil i roligt og stille op med aller jeres ANTI WAF KASSER op, og nyd dem. her kommer et citat fra VIX:
Hvorfor er det at grimme kvinder altid bare SKAL danse. Det er som om dansegulvet bare er et trækplaster for grimme stive kvinder. De ser det nærmest som et helligt område, hvor man, lige så snart man træder ind, IKKE er grim mere. Og så for at slå hovedet på sømmet, så ser jeg i fredags da jeg var i byen, endnu en grim kvinde der havde indtaget dansegulvet med sin virkelig flotte kæreste (NOOOT...!!). Godt så, kunne man så tænke, men hende her er så æske-grønlænder stiv, at hun har drukket baren tør for de drinks som kun grimme kvinder drikker, så samtidig med at hun ikke selv synes hun er grim, fed og klam, så synes hun så lige pludselig også selv at hun danser helt fantastisk. Samtidig bærer hun en meget elegant kjole, der mest af alt ligner en masse viskestykker der er sat sammen, af en mongol der ikke lige har fået gjort sit symaskinekørekort færdigt, siden han startede på det i '87...
Dette må være argumenet eller hvad ?
mvh Space som elsker sin wife kasse, stor som lyd og bly som en viol. ( Undtagen med curler og fedt i håret ) __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
|
| Til top |
|
| |
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis I vil have WAF, så kom hjem i min stue 

Det er højttalere hvor der ikke er brugt en krone på design og andet hifi-voodoo - det er ren performance.
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoooo....
 __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej . de sidste to indlæg viser jo virkelig , hvor meget der er sjæl . Hold da helt , der er der eddermaneme Noo.. Power . Imponerende hvor no WAF kan gå ind . GOOO ahead . Nu ligner det jo bare noget
Glædelig jul og alt det der
mvh SPACE __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
|
| Til top |
|
| |

Tak og farvel!
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spaceman_2 skrev:
|
Hej . de sidste to indlæg viser jo virkelig , hvor meget der er sjæl . Hold da helt , der er der eddermaneme Noo.. Power . Imponerende hvor no WAF kan gå ind . GOOO ahead . Nu ligner det jo bare noget
Glædelig jul og alt det der
mvh SPACE
|
|
|
Synes dog, at der er ok WAF over stuen, når væggen har fået "tøj på" :)

|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil gerne nominere DALI MEGALINE!!!:)
Min kæreste accepterede 5.1 Dali Euphonia Setup i en stue på 3x3 meter..
Da vi skulle flytte i større så hun billede af megaline og blev helt rød i ansigtet!:)
Fik dog lov.. Lyttede til dem i en normal stue og takkede nej.. I en normal stue spiller de godt nok skidt i min optik:( __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 18 Juli 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har de bedste WAF højttelere "ever", Piega P3, smaå, sølvfarvede med en sort buet front, lyder af noget, der er 5 gange så stort  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad ja de er godt nok grumme... og hvor vil de kræve meget træ at bygge.. Men rigtig fedt bud :)
Ahania og flemming, jeg har løbende og med misundelse fulgt med i jeres tråde om jeres systemer. De er godt nok vilde. Specielt din garage, Ahania..
JBL pro, hvad er det for nogle højttalere du har?
|
| Til top |
|
| |

Tak og farvel!
|
| Sendt: 19 Juli 2011 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
| JBL pro, hvad er det for nogle højttalere du har? |
|
|
Det er (overraskende nok) fra JBL Pro - deres biografserie. Det er disse, blot uden mellemsektionen: http://www.jblpro.com/catalog/General/Product.aspx?PId=201&a mp;MId=1
2226H 15" enheden kan sagtens spille op til 800hz hvor hornet tager over, så ville holde det simpelt med en 2-vejs i stedet for 3-vejs.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2011 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
sejt.....
hvordan lyder sådan nogle bamser når du bare lytter til musik som de fleste andre gør det på deres almindelige lavfølsomme 2.5-vejs 6.5" bas/mellemtone højttalere? har du hørt dem med mellemtonehornet koblet på?
|
| Til top |
|
| |

Tak og farvel!
|
| Sendt: 21 Juli 2011 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
sejt.....
hvordan lyder sådan nogle bamser når du bare lytter til musik som de fleste andre gør det på deres almindelige lavfølsomme 2.5-vejs 6.5" bas/mellemtone højttalere? har du hørt dem med mellemtonehornet koblet på? |
|
|
De spiller fantastisk i mine ører. Har endnu ikke fundet noget der kan matche dem. Vokaler (specielt kvindestemmer) gengives så detaljeret og klart og man kan stort set høre løberne få/miste kontakt med hinanden på sangeren. Guitarer og trommer er også en fryd at lytte til. Mange herinde vil dog nok nok foretrække en mere tilbagelænet lyd. Jeg vil dog klart helst have "hul igennem", og her udmærker dig sig.
EDIT: Jeg har ikke hørt dem med mellemtonehornet. Det havde knebet med plads og er bange for, at den forholdvis korte afstand til højttalerne og afstanden mellem enhederne ville give flere issues end forbedringer.
|
| Til top |
|
| |