| Forfatter |
|
Spider Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey mine Dali 4a som jeg lige har fået af en ven spiller mere bas når jeg står nede i den anden ende af mit værelse. det er så kun ca.12 kvadrat meter... men der kommer mere tryk når jeg står nede i den anden. er det akustiken i mit værelse eller hvad. jeg kører med en gammel sony forstærker med båndoptager. vil der komme mere bas hvis jeg skifter den ud. spiller cd på en billig united dvd vil det komme til at lyde bedre hvis jeg skifter den ud med en rigtig cd-afspiller... på forhånd tak... 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det lyder som et akustisk fænomen. Hvordan har du placeret dem??
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa, det er temlig sikkert et akustisk problem, men jeg vil nu nok også lige tilføje at en United Dvd maskine måske nok ikke liige er det rigtige valg til at spille musik på. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er typisk at der er mere bas at mærke, når du er tæt på bagvæggen.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er HELT normalt! Fænomenet optræder faktisk i stort set alle lytterum - men i et mindre lægger man ofte mere mærke til det, da man oftere er meget tæt på væggen(e). Det skyldes at de trykændringer, vi opfatter som lyd, vil være større nær begrænsende flader - det 'rammer' især i bassen .
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Det er HELT normalt! Fænomenet optræder faktisk i stort set alle lytterum - men i et mindre lægger man ofte mere mærke til det, da man oftere er meget tæt på væggen(e). Det skyldes at de trykændringer, vi opfatter som lyd, vil være større nær begrænsende flader - det 'rammer' især i bassen . |
|
|
kan jeg gøre nået så der kommer mere bas i rummet og ikke kun nede ved bagvæggen
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den sikreste måde at få mest bas på er at smide højttalerne helt op i hvet sit hjørne.
|
| Til top |
|
| |
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bedste måde er derfor at du prøver dig lidt frem mht placering af dine ht. ang musikanlæg kan du sikkert nemt finde noget der spiller bedre musik end en united dvd afspiller, eks en ældre nad eller denon cd afspiller på dba eller her på brugtmarkedet. prisen er nok den samme!!
god fornøjelse!!
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrez har ret - måden er at prøve sig lidt frem med placeringen af højtalerne, og evt. lytteposition. Desværre er mulighederne jo ofte lidt begrænsede i små rum, men du burde kunne få en tilfredsstillende lyd .
|
| Til top |
|
| |