Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ny subwoofer-enhed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne have lidt hjælp af jer.

Jeg har lige bygget en psycho sub med 400 watt rms forstærker (800 watt max). Men den nuværende enhed (phase Linear) er for "svag". Den kan kun køre 200 watt rms.

Jeg ønsker at udnytte min forstærker fuldt ud.

Krav til enhed:

Skal være ny

Skal kunne blæse hovedet ud på mig

Skal være 10"

Til top Vis Pink-Bear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pink-Bear

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Glemte lige:

Må IKKE koste mere end 1800

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 April 2004 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

prøv at ringe til DLT i Rødovre, de har nogle sindsyge enheder til en rimlige penge www.cerwin-vega.dk.

Men er det til en bil eller stue anlæg??For er det, det første kan billyd butikken også anbefales, det var der jeg købte mit det gamle anlæg til bilen, og der var jeg ved at blæse bagruden ud med to 10"

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Stueanlæg.... Mere hjælp....

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg tror den her kan opfylde mine krav med maksimalt lydtryk og en kraftig/holdbar enhed.

http://dev5.sites.dk/produkt.asp?id=435&pk=27

kagemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 April 2004 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

prøv og kigge på peerles sls som bland andet kan købes http://www.frequence.dk.

Til top Vis kagemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kagemand

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=kagemand]prøv og kigge på peerles sls som bland andet kan købes http://www.frequence.dk.[/QUOTE]

Tror ikke det er kvalitet, de enheder dér. Se på prisen.

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 April 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

køb en Cervin vega strokker 18" sæt de 2 svingspoler parallelt på din amp ( 2 Ohm), hvis din amp. kan trække det så er den sq ok.....

Strokker er så vild at du kan starte op i nedrivningsbranchen med den...... 

10" bliver aldrig nogen sinde rigtig vildt, men en strokker er dyr, regn med 5-6000 for en ny, de penge er tilgengæld givet godt ud hvis du vil have sindsyg bass. regne med at du nok får indre blødninger hvis du kommer for tæt på den....

men som sagt den er ikke for "tøsse" forstærkere, den kan hurtigt riste enhver "bilka" forstærker

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:

køb en Cervin vega strokker 18" sæt de 2 svingspoler parallelt på din amp ( 2 Ohm), hvis din amp. kan trække det så er den sq ok.....

Strokker er så vild at du kan starte op i nedrivningsbranchen med den...... 

10" bliver aldrig nogen sinde rigtig vildt, men en strokker er dyr, regn med 5-6000 for en ny, de penge er tilgengæld givet godt ud hvis du vil have sindsyg bass. regne med at du nok får indre blødninger hvis du kommer for tæt på den....

men som sagt den er ikke for "tøsse" forstærkere, den kan hurtigt riste enhver "bilka" forstærker

Tror du jeg skriver "krav" for sjovt?

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Ok N**B, en vild sub for 1800,- GLEM DET er det tydeligt nok ??

10" vild sub.....FIndes ikke og kommer nok aldrig til det.

Men hvis pris er dit primære kriterie, så kan jeg da kun sige "held & lotto" med at finde den vilde sub.

så du skulle nok droppe " den skal kunne blæse mig omkuld, eller hvad det end er du skriver" fra din krav liste, men hvis du ikke vil være klogere så værsågod så skal jeg da gøre mit til at du forbliver uvidende

Hvis du alligevel gerne vil øge din viden på området kan en snak med hasselhof anbefales.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 April 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Må give Kedde lidt ret.

Du opstiller nogle krav, som i mine øjne modsiger sig selv. 10" til 1800 i god kvalitet kan sagtens findes, men vil du have sindssyg bas skal du op i minimum 15" og gerne 18". Man kan sagtens lave en 10" der kan bevæge sig så meget så den svarer til en 12", men rigtigt sindsygt bliver det nu aldrig.

At en enhed kan tåle 400 watt betyder ikke at den kan spille højt. En af de nævnte enheder har en følsomhed på 87,5 dB, dvs. at den med 1 watt kan spille et lydtryk med 87,5 dB - 2 watt med 90,5 dB - 4 watt med 93,5 dB og så fremdeles. Den opgives i øvrigt til at kunne spille 98 dB indenfor 25Hz til 3500 Hz, og det er ikke vildt.

Til sammenligning kan du sikkert spille op i mod 115 dB med en 18" (og den vil sikkert have en følsomhed på over 96 dB, og dermed udnytter du forstærkeren bedre).

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

kagemand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kagemand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kagemand

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 April 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Forøvrigt: såfremt du taler 'vild bas' til almindelig musikgengivelse, er det i realiteten tvivlsomt om du behøver en rigtig subwoofer, altså gengivelse under ~40Hz. I musik findes langt hovedparten af bassen noget højere oppe, så hvis det er det du prioriterer, skulle du måske snarere søge at få en god, kraftig bas fra 50Hz eller så, og opefter.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Må give Kedde lidt ret.

Du opstiller nogle krav, som i mine øjne modsiger sig selv. 10" til 1800 i god kvalitet kan sagtens findes, men vil du have sindssyg bas skal du op i minimum 15" og gerne 18". Man kan sagtens lave en 10" der kan bevæge sig så meget så den svarer til en 12", men rigtigt sindsygt bliver det nu aldrig.

At en enhed kan tåle 400 watt betyder ikke at den kan spille højt. En af de nævnte enheder har en følsomhed på 87,5 dB, dvs. at den med 1 watt kan spille et lydtryk med 87,5 dB - 2 watt med 90,5 dB - 4 watt med 93,5 dB og så fremdeles. Den opgives i øvrigt til at kunne spille 98 dB indenfor 25Hz til 3500 Hz, og det er ikke vildt.

Til sammenligning kan du sikkert spille op i mod 115 dB med en 18" (og den vil sikkert have en følsomhed på over 96 dB, og dermed udnytter du forstærkeren bedre).

Nu er jeg jo godt klar over at jeg ikke kan få hjernedød bas ud af en 10", men bas der kan mærkes i brystet, er altså muligt.

Til Kedde: Hvorfor skal man nu kaldes Noob? Jeg stiller nogle enkle krav (bortset fra den med "skal blæse mig væk", men det er da indlysende at se, at det er lidt i sjov jeg skriver det). For det andet, hvorfor kan du så ikke bare læse hvad jeg kræver? Jeg kan ikke bruge en stroker til en dyt, eftersom jeg lige har bygget det perfekte kabinet til en 10" enhed. Det er nok ikke for sjov jeg skriver krav.

Det er muligt jeg er en noob på det her område. Men vi er altså alle sammen mennesker. Så stop med det negative "noob"-fis!

Pink-Bear
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Pink-Bear skrev:
Kjeldsen skrev:

Må give Kedde lidt ret.

Nu er jeg jo godt klar over at jeg ikke kan få hjernedød bas ud af en 10", men bas der kan mærkes i brystet, er altså muligt.

Til Kedde: Hvorfor skal man nu kaldes Noob? Jeg stiller nogle enkle krav (bortset fra den med "skal blæse mig væk", men det er da indlysende at se, at det er lidt i sjov jeg skriver det). For det andet, hvorfor kan du så ikke bare læse hvad jeg kræver? Jeg kan ikke bruge en stroker til en dyt, eftersom jeg lige har bygget det perfekte kabinet til en 10" enhed. Det er nok ikke for sjov jeg skriver krav.

Det er muligt jeg er en noob på det her område. Men vi er altså alle sammen mennesker. Så stop med det negative "noob"-fis!

Har svaret internt ingen grund til at fylden tråden med dette.

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 April 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Du skrev:

-------------------------------
Er den her enhed pengene værd?
(XLS 10)
http://www.sound-base.dk/systemHTMLfiles/containPages/Produk ter/Subwoofere/Peerless.htm
-------------------------------

Okay.. Dette er en bil bass enhed du henviser til.

Jeg er ved at købe en 10" XLS med 2 stk slaver i en ca. 25-30l kabinet pris ca. 13-1500kr for det hele.

Han har 2 sæt og jeg skal kun bruge et. Hvis det har interesse så kontakt mig og så får du hans mail.

Jeg kan kun sige at XLS 10 og 12" har en rigtig fed lyd. Den giver et MEGA tryk i maven når der først kommer gang i den (kræver også helst 200-400W RMS 8 ohm) Og med 2 slaver går den endnu dybere, og lyder mere fed :)

Jeg tror at de fleste herinde vil give mig ret i at det er billigt, og at du ikke får bedre lyd til prisen.

Men kontakt mig hvis det er noget.

Mvh Michael

P.S tror www.danskaudioteknik.dk er de billigste med Peerless XLS serien.

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes