Forfatter |
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 10 September 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen herinde der er gode til at montere pu og har udstyret til det?
Jeg bor i Fredericia, og vil gerne have hjælp til montering.
Det drejer sig om en ny Audio-Technica AT-OC9ML/II der skal på en Mørch DP-6 Gold precision arm. Pladespilleren er en Micro Seiki RX-2000 med en Achromat plade måtte.
Mvh Martin. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 10 September 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækkert vinyl grej du har fået dig - leverer Mørch ikke en meget detaljeret beskrivelse af hvordanhans arme skal sættes op ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 10 September 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt hjælpe dig, men skal lige ha fat i min protractor - så det kan nok ikke blive førend i næste uge.
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
lækkert vinyl grej du har fået dig - leverer Mørch ikke en meget detaljeret beskrivelse af hvordanhans arme skal sættes op ? |
|
|
Jo der er nogle fine beskrivelser, men jeg mangler div. værktøjer til at sætte det rigtig op. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

|
Sendt: 11 September 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Jeg kan godt hjælpe dig, men skal lige ha fat i min protractor - så det kan nok ikke blive førend i næste uge. |
|
|
Det vil jeg blive glad for. Men du har set at jeg bor i Fredericia? __________________ 70ér sound
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 11 September 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
plafitracer skrev:
Jeg kan godt hjælpe dig, men skal lige ha fat i min protractor - så det kan nok ikke blive førend i næste uge. |
|
|
Det vil jeg blive glad for. Men du har set at jeg bor i Fredericia?
|
|
|
Plafit-Møgbonden er een af DK's flittigste pendlere
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver lige at høre igen, om der er nogen der vil hjælpe mig. __________________ 70ér sound
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med audiovision i skive - er de ikke mørch forhandlere?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Artsound Branchemedlem

ArtSound
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kommer du forbi Viborg, skal jeg sætte den op for dig
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke så meget en vejledning jeg mangler.
Men viden og værktøj. Jeg har ingen protractor, vægt, småt værktøj osv. Armen skal løftes ca. 1 cm pga Achromat plademåtten, og den nye PU monteres korekt. Når man ikke selv har gjort det før, vil jeg gerne ha lidt hjælp.
__________________ 70ér sound
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Artsound skrev:
kommer du forbi Viborg, skal jeg sætte den op for dig |
|
|
Tak for tilbudet. Kan være det bliver løsningen... __________________ 70ér sound
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
Artsound skrev:
|
|
Tak for tilbudet. Kan være det bliver løsningen...
|
|
|
Men husk hvis du rejser med spilleren til Hans så skal du tage både loddet og tallerken af spilleren før du kører af sted, til at sikre at lejerne ikke kommer til skade. __________________ Hilsen
Kristjan
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristjan skrev:
Ahania skrev:
Artsound skrev:
|
|
Tak for tilbudet. Kan være det bliver løsningen...
|
|
|
Men husk hvis du rejser med spilleren til Hans så skal du tage både loddet og tallerken af spilleren før du kører af sted, til at sikre at lejerne ikke kommer til skade.
|
|
|
Det er altid en god ide med at at hive tallerkenen af, og loddet også samt tape armen fast i holden bare for en sikkerheds skyld..
Jeg kan måske også hjælpe med at stille den op, men kender ikke noget til den arm som sådan og etpunkts leje arme har jeg heller ikke haft i hænderne før, men jeg har selv smidt pu på min pladespiller med en feickert og en nåletryks måler..
Du skal vide armlængden og derfra ha indstillet dette via armbasen, og derfra skal du kende overhanget pladespilleren er opgivet til, så er der de 2 udregnede nulpunkter man vinkler pu'en efter, dette har man protactoren til som har disse linier man stiller efter, VTA justering bør nok laves først, men det er også en middelvej man kommer til da vinyl pladerne jo ikke er lige tykke, men er er vi inde på så små forskelle lydmæssigt, men nogen bruger f.eks forskellige plademåtter og så lader man VTA stå præsist der hvor alle plader kan bruges med den rigtig måtte nedenunder..
Vertikal Azimut har jeg ikke leget meget med, men det kan man vist justere med en Mørch da armen er udskiftelig, så kan man vel også vinkle armen så azimut passer perfekt, hvor man med alm arme må lege med mellemlæg af skiver og papir mellem pu og arm.
Men hvorom alt er så kan man indtille til man bliver mærkelig i hovedet, men der er ting som bør overholdes, og andre som bliver et kompromi..
Hans fra Artsound har ihvertifald viden og erfaringen der skal til, Gert fra highendsound også da han ligeledes sælger armene, men han bor godt oppe i nordjylland.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|