Jeg skal have daempet den der tralse "buuumm" som jeg formoder ligger i 125Hz omraadet.
Den dybe bas er ok og uden resonans.
Ingen kone i stuen saa der er frit spil 
Taenkt paa at lave 3 kantede bass traps fra gulv til loft i 2 eller alle hjorner af taerraen batts.
Men da det er i min lille(3,6m x 4,4m) stue tror jeg ikke de bliver taette nok hvis jeg bare stabler dem op og lukker med stof paa fronten.
Saa er der vel ikke andet at gore end at lave en ramme til dem og lukke dem hele vejen rundt med stof ? Dvs at de saa kommer til at staa frit.
Paa grund af karm og stovliste el havd den nu hedder kommer de til at staa lidt ud fra hjornet med lidt mellemrum ind til begge vaegge.
Gor det mon noget eller er det maaske endda bedre ??
Til almen daempning er jeg naesten faerdig med 4 rammer med 50mm taerren batts som skal haenge der hvor vaegge moder loft hele vejen rundt. De kommer til at haenge i 45 grader (svaevende lidt ud fra vaeg-loft paa beslag.
Ogsaa lavet en 220x60 ramme med 50mm terraen batts som skal haenge paa bagvaeggen med 50mm luft ind til vaeggen.
Lige kobt 10m2 foam i aeggebakke form da jeg fik det billigt og taenkt paa at haenge noget af det op i loftet over sweetspot.
Vindues partiet har trae persienner og faar ogsaa et tykt gardin.
Laest om Daempning men er egentlig kun blevet lidt klogere paa emnet da det jo er en videnskab i sig selv 
Forste reflektioner paa sidevaegge til sweetspot blir nok foam'en eller er det bedre med difuser der ?
Doren til stuen er taget af og der er en gang paa 4,4m x 1,2m parallel med stuen.
I enden af gangen er toilettet og her ender den dybe bass kan jeg tydeligt hore naar jeg er derude saa jeg gaar ud fra at det virker som basstrap i sig selv og det er jo fint.
Hold hold... sir en kammi.. ellers blir folk her paa forum sgu da mere forvirrede en oplyste..
Ok saa, men det rum SKAL daempes MEGET for bare man taler lidt hojt saa blir det irriterende med det samme og forovrigt saa kan jeg godt lide et lyddodt rum.
Der er mobler og tykt gulvtaeppe med daempe maatter under.
Jeg vil gerne sporge om der er noget af det jeg har gang i er direkte forkert..?..udover at hojtt er et par gamle b&w808 men den dybe bas er ok og haft andre mindre hojtt i stuen for at prove men det blev det ikke bedre af.
Ogsaa provet at flytte rundt paa dem men unden forbedring.
Ikke faaet maalt rummet da jeg ikke kender nogen med udstyret og selv er en knold med en computer
Mvh Jorn