| Forfatter |
|
Mr.Harrison Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa jeg er ved at bygge et sæt højttalere hvor jeg bruger lidt forskelligt (tvm,vifa,morel,bolander gabner bånd) hver side består i 4x6½" (TVM) mellembas 4x8"(TVM) bas og 2x 6½" mellemtoner 1x bolander gabner bånd og en morel mdt-40 jeg har lige købt en Harrison xi2000 på 2x450w i 8ohm den er en pa men da den bruges til hifi er blæseren sat til først at slå til over 60 gr. den skal kun trække basserne. kan det komme til at spille godt? det er et forsøgsprojekt. Er ellers åben for forslag ang. Ændringer
__________________ Go krell or go home
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deler du med eletroniks delefilter ? ellers bliver det da helt sikkert virkelig spændene
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkeren har meget ringe basskontrol. Til desideret bass brug tror jeg den vil skuffe dig meget. Mange watt kan ikke direkte oversættes til god baskontrol.Ville nok finde en bedre og sælge den du har.
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Mr.Harrison Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof: jeg købte den fordi den har en kæmpe trafo. og det må være lig med at den er meget strømstærk det troede jeg var lig med god bass kontrol men hvis det ikke virker må jeg jo skifte ud ellers et forslag til hvad jeg istedet kunne bruge?
__________________ Go krell or go home
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
CROWN  i guess
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det vil umiddelbart være mit bud på Hasselhof's bud
|
| Til top |
|
| |
Mr.Harrison Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det kunne være man skulle se sig om efter sådan en forslag til modelnummer kender ikke meget til det der crown?  __________________ Go krell or go home
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde>>
Skulle til at skrive det samme 
Det som er synd ved crown, er at der ikke findes en model hvor alle produceret modeller spiller hifi.. (Hasselhof's egne ord) og så er det jo ikke fedt mere.. efter Hasselhof skal man ikke bare købe en crown af en bestemt model, men man skal kontakte Ham med serienummer, og høre ham om den spiller hifi.. Og hvor fedt er crown så, hvad hvis den går i stykker, så kommer der andre komponenter i = måske spiller de ikke hifi sååå
__________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender en smule til Harrison, dog kun i PA sammenhæng. Bassen er som Hasselhof skriver ikke god.
På 2 st. 18" JBL bundkasser, skal der ikke meget til før den klipper, og generelt har den en noget svampet lyd i bunden.
Den var på 800 watt i 4 ohm, så den svarer til din måske en anelse kraftigere.
Ecler og Crown er til gengæld af en helt anden kaliber til at drive bas.
Har også hørt en mindre Ecler i studie på KEF Ref 2, det var ikke så ringe. Der kom virkelig liv i KEF'erne som jeg ellers havde bortdømt som en sløv bedstefar højttaler.
Især har en Ecler PAM2400 (eller deromkring) imponeret mig, og Crown behøver ikke nærmere præsentation.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med at prøve den, inden du også mener, at den ingen bass kontrol har __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
CROWN i guess |
|
|
Ha ha, og husk så at det skal være på JBL højttalere. Ellers er det lige til at smide i havnen.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm..
Til Muttelydk : det du skriver passer ikke. Det med serienumrene var på en speciel model, og havde ikke noget med lyden at gøre, men en komponent der havde kort levetid hvorfor man skulle være forsigtig med at købe den brugt. Ikke Alle Crown amps er lige gode til hifi,men det er der vel ikke noget mystisk i, taget i betragning hvad nogle af dem er lavet til?
Til SvendP...din tone føles en anelse ondskabsfuld __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
Til SvendP...din tone føles en anelse ondskabsfuld
|
|
|
Rolig nu. Det var venskabeligt drilerier. Den bedste satire virker desuden kun hvis der er lidt sandhed i det.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok  __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof>>
Så undskylder jeg, må indrømme jeg også blev MEGET overrasket dengang jeg snakkede med dig på chatten.. Men vi har så snakket forbi hinanden.. Jeg tager mine ord i mig igen så.. :)
Bare hvis du ikke husker det, så spurgte jeg dig på chatten om hvilken Crown der var god at købe for mig.. Jeg skrev med det samme at jeg ikke havde mange penge, men en 10k kunne jeg måske skaffe engang hvis det var.. Du svarede så at til den pris var det nok Brugt jeg skulle gå efter.. Jeg spurgte hvilken brugt Crown til ca 10K jeg skulle kigge efter, og der var det min historie kom fra dig.. I hvert fald som jeg husker det.. Du skrev at der ikke var en model der var god, det kom helt an på serienummeret.. Men jeg kan set det var en misforståelse.. Måske der bare ikke findes gode crown i den prisklasse ? __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, no problem.
En god Crown til under 10k er skam ikke umulig. I den prisklasse er Power tech 2.1 min favorit. Hvis du på et tidspunkt skulle være int i at høre en kan vi sikkert finde ud af noget :) __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |